عودت ایرتویا به میدان با استقبال از ۴ خودروی تویوتا + مشخصات و تصاویر خودروهای وارد شده

ژانویه 9, 2024 0 نظر 68

ایران به دنبال گام‌های بزرگ در صنعت خودروسازی است و با واردات چهار خودرو تویوتا، این کشور به یکی از بازارهای اصلی این شرکت ژاپنی باز می‌گردد. با واردات این چهار مدل، ایران از آخرین فناوری‌های خودروسازی بهره خواهد برد و باعث توسعه این صنعت مهم و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی می‌شود.

مشخصات خودروهای وارداتی شامل مدل، قدرت موتور، تجهیزات ایمنی، صندوق عقب و فضای داخلی و قابلیت‌های اتومبیل را می‌توان در جدول زیر مشاهده نمود:

۱٫ تویوتا کمری:
– مدل: ۲۰۲۲
– موتور: ۲٫۵ لیتری
– تجهیزات ایمنی: سیستم‌های کنترل ترمز فوری و هشدار تصادف
– صندوق عقب: ۱۵٫۱ فوت مکعب
– قابلیت: اتصال به اینترنت

۲٫ تویوتا چرولت:
– مدل: ۲۰۲۲
– موتور: ۱٫۸ لیتری
– تجهیزات ایمنی: سیستم کنترل استرس و هشدار تصادف جلو
– صندوق عقب: ۱۰٫۶ فوت مکعب
– قابلیت: سیستم صوتی چند منظوره

۳٫ تویوتا راو فور:
– مدل: ۲۰۲۲
– موتور: ۲٫۰ لیتری
– تجهیزات ایمنی: سیستم فرمان هوشمند و دوربین عقب
– صندوق عقب: ۱۶٫۶ فوت مکعب
– قابلیت: سیستم هوشمند سه‌بعدی GPS

۴٫ تویوتا هایلکس:
– مدل: ۲۰۲۲
– موتور: ۲٫۸ لیتری
– تجهیزات ایمنی: سیستم ABS و هیلد استارت
– صندوق عقب: ۲۴٫۷ فوت مکعب
– قابلیت: قابلیت جابجایی در شرایط سخت

با واردات این چهار خودرو، ایران به دنبال نوآوری و بهبود در صنعت خودروسازی و ایجاد رقابت‌پذیری بین صنایع خودروسازی جهانی است، که این کار می‌تواند به توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در کشور کمک کند.

۱۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۱۵

شرکت ایرتویا که سابقه طولانی در زمینه واردات خودروهای تویوتا به ایران داشته، اکنون نیز قرار است با ارائه محصولات جدید به این عرصه بازگردد.

طبق اخبار واصله و پس آزاد سازی واردات خودروهای تا سقف ۲۰ هزار دلار، اکنون حرف و حدیث واردات برندهای مختلفی از خودرو به گوش می‌رسد و به مرور انحصار واردات خودروهای چینی از آنها گرفته خواهد شد. حال شرکت ایرتویا که در زمینه واردات و خدمات پس از فروش خودروهای ژاپنی تویوتا سابقه زیادی دارد، پس از چند سال وقفه به واسطه ممنوعیت واردات اکنون در حال برنامه‌ریزی واردات ۴ مدل خودروی جدید از تویوتا به بازار ایران است. در ادامه به معرفی و بررسی اجمالی خودروهای فوق‌الذکر خواهیم پرداخت اما این نکته را نیز متذکر می‌شویم که با توجه به نامشخص بودن نوع و نسخه وارداتی این خودروها، صرفا این معرفی برای آشنایی اجمالی با خودروهای مذکور خواهد بود.

معرفی ۴ خودرو تویوتا که قرار است توسط ایرتویا به ایران وارد شوند

محصولاتی که ایرتویا قصد واردات آنها را به بازار ایران دارد، از دسته خودروهای جدید این کمپانی بزرگ ژاپنی خواهد بود. خودروهایی نظیر تویوتا آیگو ایکس، کرولا کراس، یاریس و یاریس کراس هیبریدی. این محصولات در زمره‌ی خودروهای کلاس اقتصادی تویوتا قرار می‌گیرند.

تویوتا کرولا کراس (Corolla Cross)

تویوتا

یکی از محصولات جدید از کمپانی مطرح تویوتا که در سگمنت کراس‌اوورهای سایز کوچک حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. هدف از طراحی و ساخت این خودرو برای تویوتا اشتراک گذاری قابلیت‌های خودروی محبوب RAV4 در یک خودرو با سایز کوچکتر و قیمت ارزان‌تر است. این خودرو در دو نسخه با پیشرانه هیبریدی و بنزینی معمولی تولید شده است که در هر دو نسخه مدل‌های تک دیفرانسیل یا دو دیفرانسیل (چهار چرخ متحرک) آن نیز عرضه شده است.

تویوتا کرولا کراس ایرتویا احتمالا مجهز به یک پیشرانه چهار سیلندر ۲ لیتری DOHC تنفس طبیعی به همراه یک گیربکس CVT ارتقا یافته خواهد بود که قادر به تولید ۱۶۹ اسب بخار و ۱۵۱ نیوتون متر گشتاور است.

تویوتاتویوتا

در بخش امکانات نیز با توجه به نسخه‌های مختلف ارائه شده در بازار جهانی مشخص نیست که نسخه ایرتویا از چه امکاناتی بهره می‌برد اما پیش‌بینی می‌شود این خودرو از امکانات استانداردی همچون: کنترل کشش و کنترل پایداری، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، آینه‌های جانبی برقی همراه با گرمکن، ۶ عدد کیسه هوا، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، کروز کنترل تطبیقی، فرمان برقی، نمایشگر کنسول مرکزی به همراه دوربین عقب و دوربین ۳۶۰ درجه، گرمکن صندلی جلو و تنظیم برقی صندلی جلو بهره‌مند باشد.

تویوتاتویوتا

شروع قیمت در خودرو تویوتا کرولا کراس از حدود ۲۳ هزار دلار آغاز می‌شود و تا حدود ۳۹ هزار دلار بسته به سطح آپشن و پیشرانه متغیر است.

خودرو تویوتا آیگو ایکس (AYGO X)

تویوتاتویوتا

این خودرو از نمونه محصولات هاچ‌بک و جمع و جور شهری کمپانی تویوتا است که جایگزین نسخه معمولی Aygo شده است. به واسطه طراحی کوچک آیگو ایکس حس یک رانندگی چابک و با هندلینگ بالا در کنار کم مصرف بودن از ویژگی های مثبتی است که این خودرو ارائه می‌دهد.

در بخش پیشرانه این خودرو مجهز به یک موتور ۱ لیتری ۳ سیلندر با کد اختصاری ۱KR-FE است که قادر خواهد بود حداکثر قدرتی معادل با ۷۲ آب بخار و ۹۳ نیوتون متر گشتاور را تولید کند. همچنین این خودرو با دو نوع گیربکس دستی و اتوماتیک CVT توسط تویوتا ساخته و عرضه شده است؛ که قادر است به حداکثر سرعتی معادل با ۱۵۸ کیلومتر در ساعت دست یابد.

تویوتاتویوتا

در بخش امکانات رفاهی نیز این خودرو از امکانات خوبی همچون: صفحه نمایش لمسی ۹ اینچ، رادار هشدار تصادف، فناوری Toyota Safety Sense، رادار تشخیص عابر،کروز کنترل هوشمند، رادار بین خطوط، فرمان برقی، سیستم ورود بدون کلید و ۴ ایربگ برخوردار است. شروع قیمت تویوتا آیگوایکس در بازار جهانی از ۱۷.۵ هزار دلار شروع و تا ۲۴ هزار دلار متغیر است.

همچنین مطالعه کنید

تویوتا و لکسوس در صدر جدول قابل اعتمادترین برندها و خودروهای جهان در سال ۲۰۲۳

تویوتا یاریس کراس هیبریدی (Yaris Cross Hybrid)

تویوتاتویوتا

یکی از دیگر خودروهای محبوب کمپانی تویوتا نیز قرار است توسط ایرتویا به ایران بیاید. در واقع این خودرو هیبریدی فروش خوبی را در بازار جهانی تجربه کرده و اکنون زمان آن است تا در بازار ایران هم خود را محک بزند. تویوتا یاریس کراس هیبرید یک SUV سایز کوچک شهری است که رقیب مستقیمی برای خودروهایی همچون پژو ۲۰۰۸ و رنو کپچر تلقی می‌شود.
در بخش مشخصات فنی نیز این خودرو مجهز به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری سه سیلندر بنزینی ۹۲ اسب بخاری، به همراه یک موتور الکتریکی است که مجموعا قادر به تولید ۱۱۵ اسب بخار خواهد بود. گیربکس در نظر گرفته شده برای این خودرو از نوع CVT است همچنین شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۱.۲ اعلام شده است. برای نسخه هیبرید این خودرو ۳ مود موتوری power ،eco و EV قرار داده شده است.

تویوتاتویوتا

امکانات قرار گرفته شده در این خودرو از سطح معقول و نسبتا خوبی برخوردار است. در بخش کابین این خودرو مجهز به یک نمایشگر ۹ اینچی با قابلیت پشتیبانی از Apple Car Play و Android Auto است، همچنین این خودرو مجهز به کروز کنترل تطبیقی، شارژر وایرلس، سنسور نور و باران، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک عقب و جلو، سیستم کنترل کشش و پایداری و سنجش فشار باد تایرها است.

قیمت این خودرو بسته به سطح آپشن و پیشرانه از حدود بازه قیمتی ۲۸ هزار دلار تا ۴۰ هزار دلار در مدل فول متغیر است.

تویوتا یاریس (Yaris)

تویوتاتویوتا

یکی از خودروهای جمع و جور اقتصادی از تویوتا که در بازارهای مختلف دنیا و همچنین ایران در نسل‌های مختلف درخشیده است بدون شک همین تویوتا یاریس است. طراحی نسخه جدید این محصول با نسخه قدیمی موجود در بازار ایران بسیار متفاوت شده‌ است. این خودرو از سال ۲۰۲۳ بر روی پلتفرم DNG-B تویوتا توسعه یافته است و با محصولات ارزان قیمت تویوتا اشتراکات بسیاری دارد.
پیشرانه احتمالی در نظر گرفته شده برای این خودرو در بازار ایران نسخه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی خواهد بود که قدرتی معادل با ۱۰۵ اسب بخار و ۱۳۶ نیوتون متر گشتاور را به گیربکس CVT این خودرو منتقل خواهد کرد. شتاب صفر تا صد تویوتا یاریس ۱۱ ثانیه است.

تویوتاتویوتا

از امکانات شاخص این خودرو نیز می‌توان به: کروز کنترل، کنترل کشش و پایداری، کنترل ایستایی در سر بالایی، سنسور پارک عقب، اتوهلد به همراه ترمز پارک برقی، صفحه نمایش لمسی کنسول مرکزی، سیستم ورود بدون کلید به همراه استارت دکمه‌ای، تهویه مطبوع اتوماتیک، صندلی برقی راننده و آینه‌های جانبی برقی اشاره کرد. حدود بازه قیمتی این خودرو نیز از ۱۹ هزار دلار آغاز می‌شود.

در این مطلب سعی شد تا نگاهی اجمالی به ۴ محصول وارداتی آینده ایرتویا به بازار ایران داشته باشیم. این خودروها هشوی در سگمنت اقتصادی و اکونومی برند تویوتا قرار می‌گیرند اما این که با توجه به نوسانات ارزی و سیاست‌های وارداتی در بدو ورود به ایران چه برچسب قیمتی خواهند داشت یک علامت سوال بزرگ برای همه خواهد بود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها