مشخصات فوق العاده چیپست Exynos 2400؛ موتور قدرتمند گلکسی اس ۲۴ سامسونگ

ژانویه 17, 2024 0 نظر 40

مشخصات فنی چیپست اگزینوس ۲۴۰۰؛ قلب تپنده گلکسی اس ۲۴ سامسونگ

چیپست اگزینوس ۲۴۰۰ یکی از محصولات برتر شرکت سامسونگ است که به عنوان قلب تپنده گوشی های هوشمند گلکسی اس ۲۴ از این چیپست استفاده می‌شود. این چیپست با امکانات و قابلیت‌های بسیار بالا از جمله پردازنده قدرتمند و تکنولوژی‌های پیشرفته، توانسته است استانداردهای جدیدی را برای گوشی های هوشمند ایجاد کند.

این چیپست دارای پردازنده یکپارچه‌ی Exynos 2400 است که با سرعت بالا و عملکرد قدرتمندی برخورد کرده و توانایی اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین را دارا می‌باشد. همچنین، این چیپست از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای مانند ۵G و هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند که امکان ارتباط سریع و پایدار را برای کاربران فراهم می‌کند.

به طور کلی، چیپست اگزینوس ۲۴۰۰ به عنوان قلب تپنده گلکسی اس ۲۴ سامسونگ با امکانات و قابلیت‌های بسیار بالا، توانسته است استانداردهای جدیدی را برای گوشی‌های هوشمند ایجاد کند و تجربه‌ی بی‌نظیری را برای کاربران فراهم آورد.

۲۸ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۰۸

در اکثر نقاط دنیا، گلکسی S24 و S24 پلاس سامسونگ با اگزینوس ۲۴۰۰ عرضه می‌شوند؛ به امید آنکه این چیپست به خوبی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ باشد، بیایید مشخصات فنی آن را مرور کنیم.

چیپست اگزینوس ۲۴۰۰ در پاییز گذشته رسما معرفی شد؛ اما سامسونگ در آن زمان، جزئیات چندانی درباره مشخصات فنی آن بروز نداد. حالا که تایید شده در خاورمیانه و بسیاری از مناطق دیگر دنیا، مدل‌‌های استاندارد و پلاس سری گلکسی S24 با تجهیز به این تراشه وارد بازار می‌شوند، جزئیات بیشتری از آن بیرون آمده است.

پردازنده مرکزی اگزینوس ۲۴۰۰، یک هسته پرقدرت Cortex-X4 با سرعت کلاک ۳٫۲ گیگاهرتز، دو هسته Cortex-A720 با سرعت ۲٫۹ گیگاهرتز و سه هسته Cortex-A720 با سرعت ۲٫۶ گیگاهرتز دارد. البته چهار هسته کم‌مصرف Cortex-A520 با سرعت ۲ گیگاهرتز هم هست.

به‌ادعای سامسونگ، عملکرد CPU چیپ جدید در قیاس با اگزینوس ۲۲۰۰، تا ۱٫۷ برابر و توانایی پردازش AI آن تا ۱۴٫۷ برابر بهبود یافته است. این ارتقای عملکرد باید در GPU چیپ جدید هم حس شود که Xclipse 940 و مبتنی بر معماری AMD RDNA 3 است. مقایسه هسته‌های پردازشی این دو تراشه را در جدول زیر می‌بینید.

چیپست اگزینوس 2400 سامسونگ

تولید اگزینوس ۲۴۰۰، حاصل فناوری ۴ نانومتری +LPP سامسونگ بوده و تمام هسته‌های آن، دارای معماری ARMv9 هستند. این تراشه همچنین یک پردازنده سیگنال تصویر (ISP) جدید دارد و از حافظه UFS 4.0 و رم LPDDR5X نیز پشتیبانی می‌کند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها