هزینه شارژ خودروهای برقی در ایران چقدر می‌باشد؟

فوریه 22, 2024 0 نظر 33

شارژ خودروهای برقی در ایران همواره موضوعی مورد توجه قرار گرفته است. با افزایش تعداد خودروهای برقی در این کشور، مسئله هزینه شارژ آنها نیز به یکی از اولویت‌های مردم تبدیل شده است. اما برای دانشجویان، محققان و علاقمندان به این موضوع تحقیقاتی انجام شده است.
بر اساس تحقیقات اخیر، هزینه شارژ خودروهای برقی در ایران بستگی به موقعیت جغرافیایی و زمان شارژ دارد. در اکثر مناطق شهری، ایستگاه‌های شارژ عمومی و خصوصی وجود دارد که هزینه شارژ در آنها متفاوت است. بر اساس گزارشات، هزینه شارژ یک خودرو برقی در ایران در حدود ۲۰۰۰ تومان به ۵۰۰۰ تومان برای هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت می‌باشد.
این هزینه با توجه به اینکه خودروهای برقی معمولاً صرفه‌جویی بالایی در مصرف سوخت دارند، به نسبت هزینه سوخت خودروهای بنزینی کمتر است. با این وجود، دولت ایران در حال بررسی و تنظیم قوانین و مقررات جدیدی در خصوص هزینه شارژ خودروهای برقی می‌باشد تا این سوخت‌های پاک تر را تشویق کند و استفاده از آنها را ترویج دهد.

ارسال شده توسط: پوریا هاشم پور ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۷مدیرعامل شرکت توانیر اعلام کرد که تعرفه مصرف برق ایستگاه های شارژ و هزینه شارژ خودروهای برقی در ایران، به چه صورت محاسبه خواهد شد.تولید، واردات و استفاده از خودروهای برقی به کشورمان به‌زودی ابعاد گسترده و جدی‌تری خواهد یافت و این موضوع نیازمند ایجاد زیرساخت‌های متفاوتی در سطح کشور است. یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌ها در زمینه تردد خودروهای الکتریکی در ایران، ایجاد ایستگاه های شارژ متعدد در سطح شهرهای مختلف است. با عنایت به آخرین اخبار داخلی و اخبار خودرو، مدیرعامل توانیر از بهره‌برداری از ایستگاه‌های شارژ خودرو و هزینه شارژ خودروهای برقی در کشور خبر داد.هزینه شارژ خودروهای برقی اعلام شدمصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایران (توانیر) با برشمردن ابعاد مثبت استفاده از خودروهای برقی، از اعلام آمادگی این شرکت برای توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز در این بخش و همکاری با وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد.وی با اشاره به میزان مصرف برق خودروهای برقی، توسعه زیرساخت‌های آن را امری ضروری دانست و اظهار داشت که تعرفه شارژ این خودروها در رده تعرفه‌های تجاری قرار گرفته و محاسبه می‌شود. طبق بودجه در نظر گرفته شده برای سال ۱۴۰۳ تعرفه برق برای واحدهای تجاری ۵۴۷ تومان به‌ازای هر کیلووات‌ساعت است و از این رو تعرفه خودروهای برقی نیز به همین میزان محاسبه خواهد شد.رجبی مشهدی با اشاره به این موضوع که تعرفه ایستگاه های شارژ خودرو برقی با همین نرخ محاسبه خواهد شد، خاطرنشان کرد که هر زمان تعرفه برق تجاری تغییر کند، به همان میزان تعرفه شارژ خودروهای برقی نیز تغییر خواهد کرد. بیشتر بخوانید: خودرو برقی جدید تویوتا به ایران می‌آید معرفی ۷ خودرو برقی جدیدی که روانه خیابان‌های ایران شده‌اند نخستین عکس های خودرو برقی کوچک ایران خودرو با ظاهری عجیب منتشر شد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها