کاشت تراشه مغزی نورالینک؛ چهارچوبی برای کنترل همه چیز؟

ژانویه 30, 2024 0 نظر 24

تراشه مغزی نورالینک، یک فناوری نوین است که به طور موفقیت‌آمیز در مغز انسان کاشته شده است و قادر به کنترل همه‌چیز با ذهن می‌باشد. این تکنولوژی نو آینده‌ای روشن را برای انسان‌ها باز می‌کند. دستیابی به این امکانات و ویژگی‌های منحصر به فرد اغلب در فیلم‌های علمی-تخیلی به عنوان دورانی آینده‌نگار تصویرسازی می‌شود. اما، این موضوع که این تراشه مغزی واقعاً موفقیت‌آمیز در مغز انسان کاشته شده است، ایده‌ی جنبش به سمت آینده‌ای تازه نیست. با پیشرفت فناوری و علم، این امر دیگر از حوزه‌ی خیال به حوزه‌ی واقعیت منتقل شده است.

این تراشه مغزی نورالینک، هوش مصنوعی را با مغز انسان ارتباط برقرار می‌کند و این امر به انسان‌ها امکان می‌دهد تا کنترلی جدید بر رویدادها و واکنش‌ها داشته باشند. از جمله کاربردهای این فناوری، می‌توان به کنترل بیماری‌های مغزی، بهبود حافظه، و افزایش توانایی‌های فکری و ذهنی اشاره کرد. اما در کنار این مزایا، نگرانی‌های اخلاقی و امنیتی نیز بر سر راه این فناوری قرار دارد. بنابراین، اعمال قوانین و اصول اخلاقی مشخص برای استفاده از این تراشه مغزی ضروری است.

۱۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۰

تعیین زمان مناسب برای تعویض روغن گیربکس یا واسکازین به عوامل مختلفی بستگی دارد و معمولا برحسب میزان کارکرد خودرو سنجیده می‌شود.

نگهداری مناسب از خودرو، مستلزم بررسی مایعات مختلف آن در فواصل زمانی مشخص است؛ از محلول ضدیخ و شیشه‌شوی ماشین بگیرید تا روغن موتور و واسکازین. در بین این‌ها، تشخیص زمان مناسب برای تعویض روغن گیربکس شاید کمی مشکل‌تر باشد؛ به‌ویژه اگر یک راننده تازه‌کار هستید یا اینکه خودرویی را به‌تازگی خریداری کرده‌اید. در هر صورت، پیامد عدم تعویض به‌موقع واسکازین می‌تواند بروز مشکلاتی در تعویض دنده و شتاب‌گیری باشد.

چه موقعی روغن گیربکس خودرو باید تعویض شود؟

تعویض روغن گیربکس

مانند تعویض شمع موتور، در مورد روغن گیربکس هم پاسخ واحدی برای همه خودروها وجود ندارد. عوامل مختلفی در رسیدن به پاسخ دخیل هستند که می‌توانیم به نوع خودرو، کیفیت واسکازین، نحوه‌ی رانندگی و میزان استفاده از خودرو اشاره کنیم.

به‌طور کلی، توصیه می‌شود روغن گیربکس خودروهای دنده اتوماتیک را هر ۹۵ هزار تا ۱۶۰ هزار کیلومتر تعویض کنید. بازه  توصیه شده برای خودروهای دنده دستی، هر ۴۵ هزار تا ۹۵ هزار کیلومتر است.

اما اگر اخبار خودرو را دنبال می‌کنید، حتما می‌دانید ماشین‌های خاصی هم وجود دارند که این اعداد و ارقام درباره آن‌ها صدق پیدا نمی‌کند. به‌عنوان مثال، گفته می‌شود مدل ۲۰۲۱ شورولت سیلورادو (Silverado) روغن گیبرکس دائمی دارد. البته نه اینکه رانندگان این مدل خودرو، تحت هیچ شرایطی نیاز به تعویض واسکازین نخواهند داشت؛ زیرا به‌هرحال با افزایش کارکرد، این روغن هم دچار فرسودگی می‌شود؛ ولی نسبت به سایر خودروها، دفعات به‌مراتب کمتری نیاز به تعویض روغن در آن احساس خواهد شد.

فارغ از اطلاعات کلی و توصیه‌های متفرقه، دفترچه راهنمای خودرو هم می‌تواند منبع موثقی برای تشخیص زمان تعویض مایعات مختلف آن باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها