کشف دندان وحشتناک کوسه شوالودون در اعماق اقیانوس +‌ تصویر شگفت‌انگیز

ژانویه 8, 2024 0 نظر 37

کشف دندان ترسناک یک کوسه شوالودون در اعماق اقیانوس

آیا تا کنون به دندان ترسناک یک کوسه شوالودون اعتقاد داشته‌اید؟ براساس گزارش‌های اخیر، یک تیم تحقیقاتی در اعماق اقیانوس موفق به کشف دندان هیولایی این حیوان دریایی شده‌اند. این دندان ترسناک که اندازه آن به طور خیره‌کننده‌ای بزرگ است، تا به حال به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و جالب‌ترین فراوان‌نماهای حیات وحش دریایی شناخته می‌شود.

تصاویر حاکی از این است که دندان این کوسه شوالودون حدوداً به اندازه دست بزرگ آدمی، وزنی بسیار سنگین و سطح خارش دارد. این کشف جذاب برای دانشمندان و محققان به معنای تحقیقات بیشتر و بهتر بر روی این حیوانات جالب است. همچنین می‌تواند به ما کمک کند تا بیشتر در مورد دوران باستان این حیوانات وحشی و هیولایی بیاموزیم.

این تصویر برای تمامی علاقه‌مندان به جهان دریا و حیات وحش مورد توجه واقع شده است و نشان می‌دهد که هنوز هم هر روز می‌توانیم از جذابیت‌های جدید در جهان زیر دریایی شگفت‌زده شویم.

۱۸ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۸

دندان یک کوسه شوالودون در اعماق اقیانوس آرام کشف شد. محققان حالا در تلاش برای تخمین قدمت این دندان با بررسی مواد معدنی چسبیده به آن هستند.

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد قطعه مرموزی که سال ۲۰۲۲ در اقیانوس آرام کشف شده بود، دندان یک کوسه شوالودون بوده است. این موجودات آبزی انقراض یافته، یکی از بزرگ‌ترین درندگان تاریخ محسوب می‌شوند و می‌توانستند تا نزدیک به ۲۰ متر رشد کنند.

دندان مورد اشاره، طی یک برنامه اکتشافی سه هفته‌ای در اعماق آب‌های اطراف جزیره جانستون (فاصله ۱۴۰۰ کیلومتری هاوایی)، همراه با چندین نمونه سنگ کشف شد. این نمونه‌ها سپس برای بررسی بیشتر به دانشگاه رود آیلند منتقل شدند؛ اما خیلی زمان برد تا محققان دریابند یکی از آن تکه سنگ‌ها، در واقع دندان شوالودون است.

کشف دندان کوسه مگالودون

کشف دندان کوسه شوالودون، اهمیت ویژه‌ای دارد؛ زیرا مدرکی محکم دال بر وجود چنین جانور غول‌پیکری است که گمان می‌رود حدود ۳٫۶ میلیون سال قبل، منقرض شده باشد. به‌گفته‌ی اعضای تیم تحقیقاتی، تعلق این دندان به یکی از کوسه‌های شوالودون قطعی است؛ ولی آن‌ها هنوز نتوانسته‌اند تشخیص دهند که دقیقا به کدام گونه شوالودون تعلق دارد.

دیگر وجه اهمیت این تکه دندان، اطلاعاتی است که درباره محیط پیرامون جزیره جانستون در خود نهفته دارد؛ چیزی که از ابتدا، هدف اصلی این برنامه اکتشافی بود.

محققان حالا امیدوارند با بررسی ضخامت مواد معدنی چسبیده به این دندان، قدمت آن را تخمین بزنند. معمولا هر یک میلیون سال، ۲٫۵ میلی‌متر رسوب و مواد معدنی روی دندان شوالودون ایجاد می‌شود و این، چراغ راه تحقیقات است. با تعیین سن، شاید بتوان گونه دقیق این شوالودون را هم پیدا کرد.

شناخت هر چه بیشتر جانوران باستانی نظیر این کوسه‌های غول‌پیکر، می‌تواند ما را در درک بهتر جهان باستان و چگونگی تکامل موجودات زنده، یاری کند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها