گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی اس ۲۴: نقد و بررسی هوش مصنوعی اثرگذار

ژانویه 18, 2024 0 نظر 30

سری گلکسی اس ۲۴ سامسونگ: دیدگاه شما را درباره هوش مصنوعی تغییر می‌دهد

سامسونگ با معرفی سری گلکسی اس ۲۴ خود، یکبار دیگر نشان داده است که تکنولوژی هوش مصنوعی را به عنوان یک بخش بسیار مهم و حیاتی در توسعه گوشی‌های هوشمند خود می‌داند. این گوشی جدید، با استفاده از هوش مصنوعی، به شما این امکان را می‌دهد که تجربه‌ی استفاده از یک گوشی هوشمند را به یک سطح جدید برسانید.

هوش مصنوعی در سری گلکسی اس ۲۴ به شما کمک می‌کند تا به صورت هوشمندانه‌تری با گوشی خود ارتباط برقرار کنید، تصاویر بهتری بگیرید و حتی صداهای اطراف را به بهترین شکل ممکن شناسایی کنید. به عنوان مثال، با استفاده از دوربین هوش مصنوعی، گوشی می‌تواند به طور خودکار تنظیمات دوربین را انجام دهد و عکس‌های با کیفیت واقعی‌تری بگیرد.

بنابراین، سری گلکسی اس ۲۴ سامسونگ به شما یک تجربه فراگیر و هوشمندانه‌تر از استفاده از یک گوشی هوشمند را ارائه می‌دهد که از هوش مصنوعی بهره می‌برد. این گوشی نشان می‌دهد که سامسونگ به جای کاربرد تکنولوژی هوش مصنوعی در توسعه محصولات خود، به جدیترین صورت ممکن به استفاده از این تکنولوژی اهمیت می‌دهد.

گلکسی اس ۲۴ اولترا دارای قابلیت هوش مصنوعی ادغام شده با سیستم داخلی است که امکاناتی کاربردی در ترجمه مکالمه و دوربین دستگاه ارائه می‌دهد.


گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۴ به زودی با قابلیت‌های تازه مبتنی بر هوش مصنوعی عرضه می‌شود. پیش از آنکه سازنده کره‌ای را به استفاده بیخود از تکنولوژی جدید متهم کنید، به خاطر داشته باشید که هوش مصنوعی یک ترفند بازاریابی ابهام آمیز نیست. این تکنولوژی به گوشی گلکسی اس ۲۴ اولترا کمک می‌کند افراد و اشیا ناخواسته را از تصاویر حذف کند، لحن کاربر را تغییر دهد تا مدیرش را آزرده نکند و همچنین به ترجمه زنده در گفتگو و پیام‌های ارسالی و دریافتی می‌پردازد.

همه‌چیز درباره هوش مصنوعی سری گلکسی اس ۲۴

همان‌طور که سال‌های گذشته هم شاهد بوده‌ایم، بهبودهای سامسونگ در محصولات جدید همواره تکاملی هستند نه انقلابی. گوشی‌ پرچم‌دار سال ۲۰۲۳ این سازنده به نام گلکسی اس ۲۳ هنوز هم دستگاه سطح بالا و توانمندی شناخته می‌شود؛ به همین خاطر انتظار تغییرات انقلابی در نسل تازه آن نمی‌تواند انتظاری منطقی باشد. حتی در بخش گوشی‌های تاشو هم این حقیقت برقرار است؛ فرمول ساخت سامسونگ برای این محصولات به خوبی کار می‌کند و تنها شاهد اعمال اصلاحات در نسل‌های تازه هستیم.

گوشی سامسونگ گلکسی اس 24

درباره پرچم‌دار جدید گلکسی اس ۲۴ اولترا هم این اصلاحات به معنی بهبودهایی در دوربین، افزودن هوش مصنوعی و کاربردهای مفید آن و همچنین اعمال برخی تغییرات جزئی در سخت افزار دستگاه است. در همین حال، سامسونگ دستی به سر و روی دو مدل گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس کشیده و تلاش کرده است ضمن ایجاد تغییرات، آن‌ها را در بخش عمومی بازار با قیمت مناسب‌تر نگه دارد.

طراحی نازک‌تر، شیک‌تر، حاشیه‌های باریک‌تر؛ اما عملکرد سریع‌تر

گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا در نگاه اول شباهت زیادی به نسل قبلی خود دارد. این پرچم‌دار با بدنه ۰٫۳۴ اینچ باریک‌تر طراحی شده و برای اولین بار در خانواده گلکسی فریم تیتانیومی دارد. وزن کلی گوشی ۲۳۳ گرم است و سامسونگ همچنان یک درگاه مخصوص برای جایگذاری قلم استایلوس (S Pen) در بدنه طراحی کرده است.

گوشی سامسونگ گلکسی اس 24گوشی سامسونگ گلکسی اس 24

پشت بدنه کمی برجستگی در نظر گرفته شده تا گوشی بهتر در دستان کاربر جای گیرد و کمتر لیز بخورد. همچنین روکش محافظ Corning Gorilla Glass در پنل جلو قرار گرفته تا از بازتاب نور بکاهد. حاشیه‌ها در اطراف پنل نمایش ۶٫۸ اینچی QHD+ Dynamic AMOLED 2X این پرچم‌دار با نرخ رفرش متغیر تا ۲۴۰ هرتز، ۴۲ درصد در مقایسه با نسل قبلی کاهش یافته و بیشینه روشنایی آن هم افزایش پیدا کرده است. نمایشگر گوشی گلکسی اس ۲۴ اولترا حالا از روشنایی تا حداکثر ۲۶۰۰ نیت پشتیبانی می‌کند و سازنده وعده داده که قابلیت رؤیت نمایشگر برای کاربران را ۴۰ درصد بهبود بخشیده است.

قطعات داخلی هم در این گوشی جدید چششویر هستند. تراشه شخصی سازی شده کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۳ قلب تپنده این گوشی برای نسخه بازار آمریکا است؛ حافظه رم هم برای همه نسخه‌های ۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی آن معادل ۱۲ گیگابایت در نظر گرفته شده. سامسونگ می‌گوید پردازنده تازه اسنپدراگون به پرچم‌دارش در بخش‌های متفاوتی از گیمینگ تا خنک کردن سخت افزار دستگاه بهتر کمک کند.

گوشی سامسونگ گلکسی اس 24گوشی سامسونگ گلکسی اس 24

در گجت‌نیوز بخوانید: نگاه نزدیک به گلکسی S24 اولترا؛ این شما و این پرچمدار جدید سامسونگ

علاوه بر این باتری بزرگی با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت درون دستگاه هوشمند تعبیه شده تا خیال کاربر از دوام مناسب در روز راحت شود. گلکسی اس ۲۴ اولترا همچنین مجوز IP68 دریافت کرده و در مقابل نفوذ آب و گرد و غبار به درون بدنه مقاومت می‌کند. سایر مشخصات اصلی این پرچم‌دار شامل امکان شارژ بی سیم پرسرعت، شبکه ارتباطی ۵G و Wi-Fi 7 می‌شود.

دوربین بهبود یافته

تصویربرداری با کیفیت در سال‌های گذشته یکی از نقاط قوت گوشی‌های سامسونگ بوده و حالا گلکسی اس ۲۴ اولترا همان راه را ادامه می‌دهد. در حالی که برجستگی دوربین در پنل پشتی نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد کاهش یافته، سامسونگ می‌گوید در این پرچم‌دار جدید دوربین عریض ۲۰۰ شوا پیکسلی، فوق عریض ۱۲ شوا پیکسلی، بزرگنمایی اپتیکال ۵ برابری ۵۰ شوا پیکسلی و یک لنز اپتیکال ۳ برابری ۱۰ شوا پیکسلی تعبیه کرده است. همه لنزهای این سیستم به جز نوع فوق عریض، از امکان OIS لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کنند. دوربین جلوی گوشی هم ۱۲ شوا پیکسلی طراحی شده و زاویه ۸۰ درجه میدانی دارد.

این فهرست خام ویژگی‌ها نمی‌تواند به خوبی بهبودهای ایجاد شده را نشان دهد. مثلاً زاویه اصلاحی OIS در اس ۲۴ اولترا نسبت به اس ۲۳ اولترا دو برابر شده و سامسونگ هم ادعا می‌کند که تصویربرداری در نور شب، جزئیات بیشتر و نویز کمتری در هر دو دوربین سلفی و پشتی خواهد داشت. دوربین گلکسی اس ۲۴ اولترا حالا بهتر می‌تواند میان حرکت عکاس و سوژه تمایز قائل شود و پردازش لرزشگیر را هوشمندانه‌تر اجرا کند. همچنین نور در تصاویر طبیعی‌تر نمایش داده خواهد شد.

گوشی سامسونگ گلکسی اس 24گوشی سامسونگ گلکسی اس 24

البته جالب توجه‌ترین قابلیت نرم افزاری احتمالاً همان ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی است که در ProVisual Engine صورت می‌گیرد. در نتیجه این قابلیت، تشخیص اشیا بهبود می‌یابد و گوشی می‌تواند ویرایش مناسب تصویر را با توجه به زمینه و محتوا پیشنهاد دهد. هوش مصنوعی در گلکسی اس ۲۴ اولترا می‌تواند به مرور سلیقه و ترجیحات کاربر را بشناسد و از این دانش برای بهبود عملکرد خود استفاده کند.

هوش مصنوعی Galaxy AI و پردازش هدفمند

مدل‌های قبلی می‌توانستند برخی جزئیات ناخواسته را از تصاویر خود حذف کنند؛ اما امکان Generative Edit در گوشی گلکسی اس ۲۴ اولترا قادر است اشیا را استخراج کند، حرکت دهد یا اندازه آن‌ها را عوض کند تا فضای باقی مانده طبیعی به نظر برسد. حالا تصاویر دارای قابلیت تغییر در قاب بندی و جهت دهی هستند و سامسونگ هم به نسخه دستکاری شده آن‌ها واترمارک اضافه می‌کند تا مشخص شود که هوش مصنوعی در ویرایش آن‌ها دست داشته است. در ویدیوها هم امکان تغییر به اسلوموشن وجود دارد و هوش مصنوعی می‌تواند به آن‌ها قاب بندی اضافه کند.

گوشی سامسونگ گلکسی اس 24گوشی سامسونگ گلکسی اس 24

همه این مشخصات بخشی از مفهومی هستند که سامسونگ آن را Galaxy AI نامیده و درواقع ترکیبی از پردازش‌های درون دستگاهی یا ابری برای مولتی مدیا و موارد دیگر است. می‌توانید یادداشتی را با قلم استایلوس یا کیبورد روی صفحه نمایش بنویسید تا Galaxy AI به شما انتخاب‌هایی برای تغییر لحن مناسب مخاطب مدیر یا دوست را ارائه کند. اپلیکیشن Samsung Notes حالا Note Assist دارد که نوعی دستیار هوشمند است و قابلیت‌های خلاصه سازی، ترجمه و قالب بندی خودکار در یادداشت‌ها را در کنار پیشنهادهای اصلاحی مانند صاف کردن دست خط در دسترس کاربر قرار می‌دهد.

اپلیکیشن تماس صوتی از مکالمه دو طرفه، ترجمه هم‌زمان با ۱۳ زبان و ۱۷ گویش پشتیبانی می‌کند و قابلیت ترجمه متن هم برای ۱۳ زبان وجود دارد. از آنجا که برای مثال تنظیمات تغییر لحن نوشته در Chat Assist کیبورد وجود دارد، در اپلیکیشن‌های سامسونگ و سایر نرم افزارهای جانبی نصب شده روی دستگاه قابل دسترسی است. یک اپلیکیشن مترجم درونی هم در گلکسی اس ۲۴ اولترا وجود دارد که بدون نیاز به ارتباط داده و شبکه این کار را در خلال مکالمه انجام می‌دهد.

گوشی سامسونگ گلکسی اس 24گوشی سامسونگ گلکسی اس 24

Voice Recorder می‌تواند گفتگوی افراد متفاوت در یک مکالمه را رونویسی و ترجمه کند و از هم متمایز سازد. Browser Assist هم قادر است از متن وب‌سایتی که مرور می‌کنید، خلاصه و ترجمه مبتنی بر پردازش هوش مصنوعی آماده کند. اول دکمه خانه را انتخاب کرده و نگه دارید؛ سپس دور متن مورد نظر را با انگشت خود دایره بکشید تا از زمینه جدا شود. همچنین امکان جستجوی تصویری در گوگل به شکل سریع فراهم شده است.

قابلیت‌های هوش مصنوعی برای گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس

دو گوشی گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس برخلاف برادر بزرگ‌ترشان قلم S ندارند، اما همچنان از ویژگی‌های هوش مصنوعی و پردازنده قدرتمند اسنپدراگون بهره می‌‌برند. گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۴ نمایشگر ۶٫۲ اینچی Full HD+ از نوع Dynamic AMOLED 2X دارد و اس ۲۴ پلاس به نمایشگر ۶٫۷ اینچی Quad HD+مجهز شده است. هر دو هم از نرخ رفرش متغیر تا ۱۲۰ هرتز، بیشینه روشنایی ۲۶۰۰ نیت و روکش محافظ Corning Victus 2 پشتیبانی می‌کنند. گوشه‌های خمیده در فریم آلومینیومی Enhanced Armor Aluminum این دو گوشی کمک می‌کند بهتر در دست قرار گیرند.

عدم پشتیبانی سامسونگ گلکسی S24 از وای فای 7عدم پشتیبانی سامسونگ گلکسی S24 از وای فای 7

در پنل پشتی و سیستم دوربین اصلی، هر دو لنز عریض ۵۰ شوا پیکسلی، فوق عریض ۱۲ شوا پیکسلی و یک لنز تله فوتو ۱۰ شوا پیکسلی دارند که از بزرگنمایی اپتیکال تصویر تا ۳ برابر پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی هم در هر همچنان لنز تکی ۱۲ شوا پیکسلی است. گلکسی اس ۲۴ باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی (۱۰۰ میلی آمپر ساعت بیشتر از نسل قبلی) و ۸ گیگابایت رم برای دو نسخه با حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی دارد. گلکسی اس ۲۴ پلاس هم به باتری ۴۹۰۰ میلی آمپر ساعتی (۲۰۰ میلی آمپر ساعت بیشتر از قبل) و ۱۲ گیگابایت رم برای دو نسخه با حافظه داخلی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی مجهز شده است.

همچنین بخوانید: آیا گلکسی اس ۲۴ ضد آب است؟

در بخش امکانات ارتباطی هم می‌توان به شبکه ۵G و Wi-Fi 6E بعلاوه بلوتوث نسخه ۵٫۳ اشاره کرد. هر سه گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ اندروید ۱۴ با رابط کاربری One UI 6.1 پیش فرض دارند و سامسونگ هم دوره ۷ ساله دریافت به روزرسانی‌های امنیتی و همچنین ۷ نسل به روزرسانی اندرویدی را برای آن‌ها تضمین کرده است.

گوشی سامسونگ گلکسی اس 24گوشی سامسونگ گلکسی اس 24

قیمت و تاریخ عرضه گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۴

پیش فروش برای هر سه مدل گوشی جدید گلکسی اس ۲۴ از امروز آغاز شد و تا آخر ژانویه ۲۰۲۴ هم ادامه دارد. گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا ۱۲۹۹ دلار قیمت گذاری شده و قرار است در رنگ‌های مشکی تیتانیومی، زرد، بنفش و خاکستری عرضه شود.
درباره گلکسی اس ۲۴ پلاس، قیمت پایه از ۹۹۹ دلار آغاز می‌شود. همچنین قیمت پایه برای گلکسی اس ۲۴، ۷۹۹ دلار تعیین شده است. هر دو در رنگ بندی بنفش کبالتی، زرد کهربایی، خاکستری و مشکی اونیکس به بازار عرضه خواهند شد.

گوشی سامسونگ گلکسی اس 24گوشی سامسونگ گلکسی اس 24

کمپانی سامسونگ تعدادی لوازم جانبی مخصوص برای خانواده پرچم‌داران خود عرضه خواهد کرد. این لوازم جانبی شامل نوعی استند پایه دار، قاب شفاف گوشی و قاب سیلیکونی ساخته شده از مواد بازیافتی باکیفیت می‌شوند. علاوه بر این‌ها شاهد Smart View Wallet خواهیم بود که پنجره کوچکی برای پیش نمایش اطلاعات مهم گوشی‌ها دارد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها