ال جی شگفت انگیز برای گیمرها با نمایشگر OLED ۴۸۰ هرتزی رونمایی کرد

ژانویه 4, 2024 0 نظر 122

ال‌جی به‌عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان تلویزیون‌های هوشمند، با رونمایی از نمایشگر ۴۸۰ هرتزی OLED خود، گیمرها را به‌خود مجذوب کرده است. این نمایشگر با فرکانس بالا، تصاویری پرشور و شفاف را به‌نمایش می‌گذارد و تجربه‌ای منحصربه‌فرد را برای علاقمندان به بازی‌های ویدئویی به ارمغان می‌آورد. با این امکان، گیمرها می‌توانند به‌طور کامل در فضای بازی فرو روند و از تصاویری با ریزنمایی بالا و حرکتی بسیار روان لذت ببرند.

نمایشگر ۴۸۰ هرتزی OLED ال‌جی، با تکنولوژی پیشرفته‌ای که در آن به‌کار رفته است، تنها گیمرها را سورپرایز کرده نیست، بلکه علاقمندان به تماشای فیلم و محتواهای ویدئویی نیز از این امکانات برتر به‌راحتی بهره مند می‌شوند. با این تکنولوژی برجسته، ال‌جی یکبار دیگر نشان داده است که به‌عنوان یکی از پیشگامان در حوزه تلویزیون‌های هوشمند، قادر به ارائه تجربه‌های بی‌نظیر و متفاوت است.

نمایشگر ۴۸۰ هرتزی OLED ال جی به‌عنوان سریع‌ترین نمایشگر گیمینگ جهان که رزولوشنی بالاتر از ۱۰۸۰p دارد، برای رقابت با مانیتورهای سامسونگ معرفی شد.

شرکت «ال جی دیسپلی» به‌عنوان بازوی نمایشگرسازی ال جی، رقیب جدیدی را برای بازار مانیتورهای پرسرعت گیمینگ معرفی کرد. یک نمایشگر ۲۷ اینچی OLED با نرخ تازه‌سازی ۴۸۰Hz و رزولوشن ۱۴۴۰p که بی‌شک آرزوی هر گیمری داشتن چنین نمایشگری است.

نمایشگر ۴۸۰ هرتزی OLED ال جی وضوح ۱۴۴۰p را به ارمغان میاورد

پنل جدید ال جی، مانیتورهای “Dual-Hz” که برای رسیدن به نرخ تازه‌سازی ۴۸۰Hz باید روی رزولوشن ۱۰۸۰p محدود می‌شدند را پشت سر گذاشته است. این دستاورد جدید، نرخ تازه‌سازی کامل را با رزولوشن طبیعی ۱۴۴۰p ارائه می‌کند. نمایشگر ۴۸۰ هرتزی OLED ال جی به طور مستقیم با مانیتورهای OLED جدید سامسونگ با نرخ تازه‌سازی ۳۶۰Hz و رزولوشن ۱۴۴۰p رقابت می‌کند. اگرچه پنل LG با ارائه نرخ تازه‌سازی بالاتر و حفظ رزولوشن شفاف‌تر، شانس بیشتری برای پیروزی دارد.

توجه داشته باشید که نرخ تازه‌سازی ۴۸۰ هرتزی ممکن است برای بسیاری از بازی‌ها حتی اضافی هم باشد. مطالعات نشان می‌دهد که حداکثر نرخ قابل مشاهده چشم انسان بین ۵۰ تا ۹۰ هرتز متغیر است و برخی افراد در شرایط خاص بیش از ۵۰۰ هرتز را تجربه می‌کنند. بنابراین، ۴۸۰ هرتز در شرایط بهینه، در مرز قدرت تشخیص انسان (آن هم نه همه انسان‌ها) قرار دارد.

نمایشگر ۴۸۰ هرتزی OLED ال جی

نمایشگر ۴۸۰ هرتزی OLED ال جی

علاوه بر این، پنل نوآورانه جدید ال جی دارای زمان پاسخ‌دهی ۰.۰۳ میلی‌ثانیه‌ای است که ادعا شده بهترین زمان پاسخ‌دهی در بازار نیز هست. دیدن (یا شنیدن) این ویژگی‌های پیشرفته واقعاً جالب است، اما به خاطر داشته باشید که تجربه آن‌ها ارزان نیست. مانیتورهای OLED در حال حاضر به خودی خود گران هستند و حالا آخرین فناوری ال جی آن‌ها را گران‌تر هم خواهد کرد.

علاوه بر سرعت بالا، فناوری “META” ال جی نیز بهبودهایی در روشنایی و زاویه دید حاصل می‌کند. غول کره‌ای همچنین ادعا می‌کند که این پنل «کمترین سطح نور آبی» را در کل صنعت نمایشگرسازی انتشار می‌دهد که می‌تواند باعث کاهش خستگی چشم‌ها حین استفاده طولانی مدت شود. در کل، پنل اولد جدید ال جی، امکانات فناوری صفحه نمایش مخصوص بازی‌ها را بازتعریف می‌کند.

گرچه هنوز نام مانیتورهای ال جی که از این پنل برخوردارند اعلام نشده است، اما آن‌ها در نیمه اول سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه خواهند شد. ما همچنین می‌توانیم در نمایشگاه CES 2024 شاهد نمایش کلیه مانیتورهای OLED گیمینگ ال جی باشیم که اندازه آن‌ها از ۲۷ اینچ تا ۴۵ اینچ متغیر است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها