برترین خودروهای محبوب بازار اروپا در سال ۲۰۲۳: تسلا مدل Y و رنو ساندرو به رتبه اول رسیدند

ژانویه 19, 2024 0 نظر 29

در سال ۲۰۲۳، به نظر می رسد که خودروهای برقی به صورت چششویری بازار خود را گسترش داده اند و به دنبال آن، برندهایی مانند تسلا و رنو در بین محبوب ترین خودروها در اروپا حضور چششویری دارند. از آنجا که تلاش های مداوم برای بهبود فناوری، زمان کاری، فضای داخلی و مسافت پیمایی باتری، برنامه های توسعه و فروش به نحو چششویری افزایش یافته اند، انتظار می رود که مدل Y از تسلا و رنو ساندرو به عنوان دویست کلمه توضیح خوب بنویس با سر تیتر و زیر متن مناسب و بلند ؛ دوی محبوب ترین خودرو در بازار اروپا باشند. هر دو این خودروها با قابلیتهای بالا، طراحی مدرن و قیمت مناسب، توانسته اند موج جدیدی از تقاضا را به خود جلب کنند. اما باید دید که این محبوبیت ادامه دارد یا خیر. در هر صورت، به نظر می رسد که خودروهای برقی در سال ۲۰۲۳ به عنوان محبوب ترین ها در بازار اروپا حضور چششویری دارند و باعث تغییر عمده ای در صنعت خودروسازی شده اند.

لیست پرفروش ترین خودروهای اروپا طی ۲۰۲۳ منتشر شد که از دستاورد بی‌سابقه تسلا مدل Y حکایت دارد. در ادامه شاهد پرفروش ترین ماشین های اروپا باشید.

سال ۲۰۲۳، سالی که در آن اتفاقاتی نظیر عرضه سایبرتراک، شاخ و شانه کشیدن بی وای دی برای تسلا و حرکت تویوتا به سمت الکتریکی‌سازی کامل رقم خورد، به پایان رسید. به همین مناسبت، پلتفرم آماری Dataforce داده‌های اولیه از پرفروش ترین خودروهای بازار اروپا در سال ۲۰۲۳ را به اشتراک گذاشته است. این داده‌ها ۹۷ درصد فروش در کشورهای عضو اتحادیه اروپا و انجمن تجارت آزاد اروپا و همچنین بریتانیا را در بر می‌گیرند. با توجه به این آمار، تسلا در سال گذشته موفق شده از رقابت با شرکت‌هایی مثل داچیا، پژو، فولکس واگن و تویوتا پیروز بیرون بیاید؛ موضوعی که احتمالاً باید شما را نسبت به الکتریکی‌سازی هرچه امیدوارتر کند.

پرفروش ترین ماشین های اروپا طی سال ۲۰۲۳

پرفروش ترین خودروهای بازار اروپا در سال 2023

تسلا مدل Y در سالی که گذشت صدرنشین لیست پرفروش ترین ماشین ها در کشورهای اروپایی شد. یکی از دلایل اصلی موفقیت این کراس اوور برقی، استراتژی تسلا برای کاهش قیمت آن بود. از ابتدای ۲۰۲۳ قیمت این خودرو کاهش پیدا کرد و این روند حتی تا به امروز ادامه‌دار بوده است. تسلا همچنین در آلمان از مشوق‌های مختص به خودروسازان برخوردار شد و در نتیجه همین، با حدود ۴۵ هزار و ۸۰۰ ثبت نام پرفروش ترین خودرو برقی آلمان نام گرفت.

این کراس اوور تسلا ۷ ماه از ۱۲ ماه سال ۲۰۲۳ را در جایگاه اول پرفروش ترین خودروهای بازار اروپا به سر می‌بُرد که نشان از محبوبیت استثنائی آن دارد. نهایتاً در لیست سالانه، تسلا به جایگاه اول رسیده و داستر هم جایگاه دوم را کسب کرده است. سال ۲۰۲۲ هم ساندرو جایگاه دوم را به دست آورده بود، ولی این پژو ۲۰۸ بود که صاحب عنوان پرفروش ترین خودرو بازار اروپا شد. حالا با تصاحب این عنوان توسط تسلا مدل Y این اولین باری است که یک خودرو الکتریکی در صدر لیست سالانه پرفروش ترین خودروهای اروپا جا می‌گیرد.

پرفروش ترین خودروهای بازار اروپا در سال 2023پرفروش ترین خودروهای بازار اروپا در سال 2023

این در حالی است که در ایالات متحده تسلا مدل Y با فروش حدود ۴۰۴ هزار دستگاه جایگاه پنجم پرفروش ترین خودروهای بازار آمریکا طی سال ۲۰۲۳ را از آن خود کرد. این رشدی ۱۶ درصدی در فروش این خودرو نسبت به سال ۲۰۲۲ به حساب می‌آید؛ زمانی که به پرفروش ترین خودرو در سراسر دنیا تبدیل شده بود. در نهایت می‌توانید لیست پرفروش ترین ماشین های بازار اروپا در سال ۲۰۲۳ را مشاهده کنید:

رتبهنام خودرومیزان فروش در سال ۲۰۲۳ (دستگاه)میزان فروش در سال ۲۰۲۲ (دستگاه)
۱تسلا مدل Y۲۵۴ هزار و ۸۲۲۱۳۷ هزار و ۶۰۸
۲داچیا ساندرو۲۳۵ هزار و ۸۹۳۲۰۰ هزار و ۷۳۶
۳فولکس واگن تی راک۲۰۶ هزار و ۴۳۸۱۸۰ هزار و ۹۰۹
۴رنو کلیو۲۰۲ هزار و ۹۴۲۱۴۳ هزار و ۲۹۳
۵پژو ۲۰۸۱۹۴ هزار و ۳۷۶۲۰۶ هزار و ۹۸۶
۶اوپل کورسا۱۸۸ هزار و ۶۶۲۱۶۳ هزار و ۸۶۱
۷فولکس واگن گلف۱۸۴ هزار و ۲۷۹۱۷۷ هزار و ۳۸۶
۸تویوتا یاریس کراس۱۷۶ هزار و ۶۸۵۱۳۶ هزار و ۹۵۹
۹فولگس واگن تیگوان۱۷۴ هزار و ۲۶۷۱۴۹ هزار و ۲۳
۱۰اشکودا اکتاویا۱۶۱ هزار و ۷۸۴۱۱۲ هزار و ۷۷۶
۱۱فورد پوما۱۵۹ هزار و ۷۷۸۱۳۶ هزار و ۹۷۶
۱۲تویوتا یاریس۱۵۸ هزار و ۸۳۸۱۷۵ هزار و ۵۶۲
۱۳هیوندای توسان۱۵۸ هزار و ۸۳۱۱۵۰ هزار و ۷۲۸
۱۴پژو ۲۰۰۸۱۵۸ هزار و ۵۷۱۱۴۰ هزار و ۸۲۶
۱۵داچیا داستر۱۵۶ هزار و ۵۵۶۱۴۹ هزار و ۳۲۳
۱۶کیا اسپورتیج۱۵۲ هزار و ۳۴۲۱۳۷ هزار و ۳۷۸
۱۷سیتروئن C3۱۴۶ هزار و ۸۱۴۳ هزار و ۴۶۷
۱۸نیسان قشقایی۱۴۵ هزار و ۴۷۶۱۱۵ هزار و ۹۸۰
۱۹رنو کپچر۱۴۵ هزار و ۷۸۱۳۵ هزار و ۶۶
۲۰فولکس واگن پولو۱۳۹ هزار و ۷۶۱۱۱۳ هزار و ۵۶۷
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها