سه خودرو فوق‌العاده نیسان به سراغ ایران می‌آیند

ژانویه 19, 2024 0 نظر 52

۳ خودرو جذاب نیسان در راه ایران هستند

نیسان، یکی از بزرگترین تولید کنندگان خودرو در جهان، در حال حاضر سه مدل جذاب خود را برای واردات به ایران آماده می کند. این سه مدل عبارتند از نیسان ماکسیما، نیسان آلتیما و نیسان اکس تریل. این خودروها با طراحی مدرن، امکانات برتر و عملکرد قدرتمند، انتظار می رود تا حضوری بسیار قابل توجه در بازار خودرو ایران داشته باشند.

نیسان ماکسیما، یک خودروی سدان لوکس و جذاب است که با طراحی خارق العاده، داخلی فراخ و فضایی بزرگ، و موتور قدرتمند، تجربه‌ای به یاد ماندنی از رانندگی را ارائه می‌دهد.
نیسان آلتیما، یک خودرو سدان متوسط به بالاست که با امکانات فراوان، طراحی شیک و رانندگی راحت و لذت‌بخش، به یک گزینه بسیار جذاب برای خرید تبدیل شده است.
نیسان اکس تریل، یک خودروی اس یو وی متوسط است که با قابلیت‌های بسیار مناسب برای رانندگی در هر شرایطی، از جمله آفرود و مسیرهای سخت و دشوار، به یک انتخاب عالی برای فعالیت‌های خارج از شهر تبدیل شده است.

با وارد شدن این سه خودرو جذاب به بازار ایران، انتظار می‌رود که تجربیات رانندگی متفاوتی برای مصرف‌کنندگان ایرانی ارائه شود و بازار خودرو این مدل‌های نیسان را جذب کند.

چندین ماشین محبوب از خودروساز ژاپی نیسان به سامانه یکپارچه راه پیدا کرده‌اند. این خودروهای وارداتی جدید نیسان به‌زودی به مرحله عرضه می‌رسند.

پس از این‌که واردات ۶ خودرو تویوتا به کشور به‌واسطه سامانه یکپارچه فروش تایید شد، جدیدترین اخبار خودرو حکایت از این دارند ۳ خودرو وارداتی از نیسان هم به این سامانه اضافه شده‌اند. شرکت معین خودرو اروند قصد دارد یک سدان و دو کراس اوور محبوب از این خودروساز ژاپنی را در آینده نزدیک از طریق این سامانه عرضه کند و کاتالوگ‌های آن‌ها را به‌صورت رسمی منتشر کرده است. در ادامه این خودروهای وارداتی جدید نیسان را به‌طور مختصر معرفی می‌کنیم.

فهرست خودروها

خودروهای وارداتی جدید نیسان

سدان وارداتی محبوب نیسان آلتیما

آلتیما - خودروهای وارداتی جدید نیسان

کاتالوگی که از نیسان آلتیما منتشر شده، مشخصات تیپ‌های مختلف آن را نشان می‌دهد و مشخص نشده است که دقیقاً کدام نسخه یا نسخه‌ها وارد ایران می‌شوند. در هر صورت، این سدان ژاپنی باید با دو موتور راهی بازار کشور شود؛ یک نمونه ۲٫۵ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی و یک نمونه دیگر ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ.

موتور ۲٫۵ لیتری مذکور می‌تواند ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۲۴۴ نیوتن متر گشتاور تولید کند. موتور ۲ لیتری هم توانایی تولید قدرت ۲۴۸ اسب بخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتن متر را دارد. هر دو گزینه به‌وسیله یک گیربکس متغیر پیوسته یا همان سی‌وی‌تی نیرو محرکه را به محور جلو منتقل می‌کنند و به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ (CVTCS) و فناوری پاشش مستقیم بنزین (GDI) مجهزند.

از جمله امکانات ایمنی Altima بین تمامی تیپ‌های آن می‌توان به ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیرو ترمز، دستیار ترمز، ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابر پیاده، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد از عقب، سنسور پارک عقب و کروز کنترل هوشمند اشاره کرد. آپشن های رفاهی این ماشین تهویه خودکار دو ناحیه‌ای، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، هشدار درب عقب، کلید هوشمند نیسان، نمایشگر مرکزی ۱۲٫۳ اینچی، نمایشگر ۷ اینچی راننده و سیستم صوتی بوز با ۹ اسپیکر هستند.

نیسان قشقایی

قشقایی - خودروهای وارداتی جدید نیسانقشقایی - خودروهای وارداتی جدید نیسان

بر اساس کاتالوگ ارائه شده از نیسان قشقایی وارداتی معین خودرو اروند، این کراس اوور کامپکت به یک موتور ۱٫۳ لیتری با قدرت ۱۴۸ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر مجهز است. وظیفه انتقال نیرو محرکه این موتور کم‌حجم را گیربکس سی‌وی‌تی یا به‌طور دقیق‌تر «ایکس ترونیک» (XTronic) نیسان بر عهده دارد. شتاب‌گیری Qashqai از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت با این قوای محرکه ۸٫۹ ثانیه زمان می‌برد و مصرف سوخت آن ۶٫۱ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر تخمین زده شده است.

در موقعیتی مشابه آلتیما مشخص نیست که کدام نسخه از قشقایی هم در بازار ایران عرضه می‌شود. با وجود این، باید اشاره کرد که Altima از امکانات ایمنی متعددی مثل ۶ ایربگ، انواع ترمزها، سنسور پارک جلو، سنسور پارک عقب، هشدار خروج از خط، دیفرانسیل لغزش محدود و سیستم رصد باد تایر برخوردار است. امکانات رفاهی این اس یو وی نیسان هم شامل سیستم تهویه خودکار دو ناحیه‌ای، گرمکن صندلی‌ها، نورپردازی محیطی، نمایشگر لمسی ۷ تا ۸ اینچی و صفحه آمپر دیجیتال ۱۲٫۳ اینچی می‌شوند.

نیسان ایکس تریل

ایکس تریل - خودروهای وارداتی جدید نیسانایکس تریل - خودروهای وارداتی جدید نیسان

ایکس تریل، سومین مورد از خودروهای وارداتی جدید نیسان یک موتور ۲٫۵ لیتری ۴ سیلندر زیر کاپوت خود دارد که ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۲۴۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. بسته به نسخه، نیرو محرکه این موتور با گیربکس سی‌وی‌تی ایکس ترونیک نیسان به یک یا هر دو محور فرستاده می‌شود.

ماشین وارداتی X-Trail از توزیع الکترونیکی نیرو ترمز، سنسور دنده عقب، سیستم کمکی حرکت در سربالایی/سراشیبی، سیستم جلوگیری خروج از خط، کروز کنترل هوشمند، ترمز پارک برقی و همچنین ایربگ‌های راننده، شاگرد، جانبی و پرده‌ای به‌عنوان امکانات ایمنی بهره می‌برد. مجموعه آپشن های رفاهی این شاسی بلند وارداتی هم متشکل از سقف پانورامیک، نمایشگر لمسی ۷ یا ۸ اینچی، صفحه آمپر دیجیتال ۱۲٫۳ اینچی، تهویه دستی با دریچه برای ردیف عقب و نمایشگر هدآپ است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها