شیائومی ادعا می‌کند: SU7 خودروی الکتریکی با بالاترین ضریب درگ جهان است!

ژانویه 3, 2024 0 نظر 54

شیائومی، شرکت فناوری چینی معروف، ادعا کرده است که خودرو برقی‌شان با نام SU7 توانسته رکورد جهانی در ضریب درگ را شکسته و برتری خود را در این زمینه اثبات کند. این ادعا، بسیاری از متخصصان و کارشناسان صنعت خودروسازی را به دنبال داشته و بحث‌های زیادی را در این زمینه به وجود آورده است.

شیائومی از تکنولوژی‌های پیشرفته برای بهبود عملکرد خودروهای برقی خود استفاده می‌کند و ادعا می‌کند که خودروی SU7 نه تنها سریعترین در نوع خود است، بلکه همچنین از حیطه‌ای بسیار گسترده‌ای برای حرکت با بهترین عملکرد برخوردار است. این خودرو ادعا می‌کند که توانایی رفت و آمد در شرایط مختلف جاده‌ای و همچنین مسابقات ورزشی را داراست، که این امر نشان از توانمندی و کیفیت ساخت این خودرو دارد.

البته، تا زمانی که این ادعاها توسط سازندگان مستند و اثبات نشوند، بحث‌هایی در مورد این خودرو وجود خواهد داشت. اما بدون شک، این ادعا می‌تواند تحول بزرگی در صنعت خودروسازی برقی ایجاد کند و رقابت را برای سایر شرکت‌ها دشوارتر کند.

شیائومی می‌گوید SU7، خودرو تمام برقی آن رکورد ضریب درگ در جهان را تصاحب کرده. این یعنی ماشین الکتریکی Xiaomi حتی تسلا مدل S را کنار می‌زند.

شیائومی که تاسیس آن به سال ۲۰۱۰ بر می‌گردد، ظرف چند سال موفق شد به یکی از مدعیان اصلی بازار گوشی‌های هوشمند تبدیل شود. این غول فناوری چینی پس از موفقیت عظیم در این بازار، مثل هواوی تصمیم به ورود به عرصه خودرو برقی گرفت. نتیجه تصمیم بحث‌برانگیز شیائومی، خودرو سدان برقی SU7 است که از جهات متعددی حرف برای گفتن دارد؛ مثلاً این‌که به ادعای شیائومی، با برخورداری از کمترین ضریب درگ بین همه خودروهای تولید انبوه، رکوردی تازه را به نام خود ثبت کرده است.

رکورد شکنی خودرو برقی شیائومی در زمینه ضریب درگ

رکورد ضریب درگ خودرو برقی شیائومی SU7

یکی از جوانبی که در بررسی کامل خودرو برقی شیائومی به آن پرداخته شد، ضریب درگ فوق‌العاده پایین این سدان تمام الکتریکی بود. آن‌طور که شیائومی ادعا می‌کند، این خودرو ضریب درگ ۰٫۱۹۵ دارد. این پایین‌ترین ضریب درگی است که امروزه بین خودروهای تولید انبوه می‌توان پیدا کرد و به‌لطف آن، ماشین شیائومی از لحاظ آیرودینامیکی عملکردی استثنائی از خود نشان خواهد داد.

ضریب درگ از آنجایی برای تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی اهمیت دارد که با کاهش آن، می‌توان بیشتر از ظرفیت باتری برای طی کردن مسافت مورد نظر استفاده کرد. ضریب درگ که میزان مقاومت خودرو در برابر باد را نشان می‌دهد، هرچه کمتر باشد به عملکرد و مصرف انرژی بهبود می‌بخشد. به همین دلیل است که در افزایش شعاع حرکتی خودروهای الکتریکی به‌عنوان یکی از مولفه‌های کلیدی آن‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند.

رکورد ضریب درگ خودرو برقی شیائومی SU7رکورد ضریب درگ خودرو برقی شیائومی SU7

از جمله خودروهایی که کمترین ضریب درگ را دارند می‌توان به تسلا مدل S و مرسدس بنز EQS اشاره کرد. این دو خودرو الکتریکی تولید انبوه به‌ترتیب دارای ضریب درگ ۰٫۲۰۸ و ۰٫۲۰۲ هستند. البته فولکس واگن XL1 به‌عنوان یک خودرو خاص از این خودروساز آلمانی که فقط ۲۵۰ دستگاه از آن به تولید رسیده است، با ضریب درگ ۰٫۱۹۹ حتی جایگاه بالاتری از آن‌ها دارد. با این حال، همان‌طور که شیائومی اعلام کرده، SU7 با ضریب درگ ۰٫۱۹۵ بهینه‌ترین خودرو دنیا از نظر آیرودینامیک است.

خودرو برقی شیائومی SU7 گذشته از رکوردی که در زمینه ضریب درگ شکسته، ویژگی‌های جالب توجه دیگری دارد. این سدان قرار است در دو نسخه استاندارد و مکس عرضه شود و بالارده‌ترین نسخه آن با اتکا به دو موتور الکتریکی و سیستم تمام چرخ محرک (AWD) می‌تواند ۶۷۳ اسب بخار قدرت و ۸۳۸ نیوتن متر گشتاور تولید کند. با اتکا به این پیشرانه، ساخته شیائومی باید بتواند ظرف ۲٫۷۸ ثانیه از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد و سقف سرعت آن از ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت می‌گذرد. شعاع حرکتی هم با بهره‌گیری از یک باتری پک ۱۰۱ کیلووات ساعتی، ۸۰۰ کیلومتر تخمین زده شده است.

رکورد ضریب درگ خودرو برقی شیائومی SU7رکورد ضریب درگ خودرو برقی شیائومی SU7

شیائومی سدان الکتریکی اس یو ۷ را با قیمت احتمالی ۴۲ تا ۴۹ هزار دلار اواسط سال ۲۰۲۴ به عرضه می‌رساند. نظر شما کاربران گجت نیوز درباره این ماشین چیست؟

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها