چه کسانی با ایده‌های نوآورانه به نمایشگاه CES ۲۰۲۴ آمدند؟! خودروهای هوشمند الکتریکی با اجزای قابل جدا شدن

ژانویه 9, 2024 0 نظر 57

کیا با ایده‌ای جذاب به CES 2024 آمد؛ خودروهای برقی مبتنی بر هوش مصنوعی با اجزای جدا شونده

شرکت کیا به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده خودروهای برقی در جهان، در نمایشگاه CES 2024 با ایده ای جدید و جذاب به روی صحنه آمد. این ایده، تولید خودروهای برقی مبتنی بر هوش مصنوعی با اجزای جدا شونده است. به عبارت دیگر، این خودروها دارای اجزا و قطعات قابل جدا شدن می باشند که این امر باعث برطرف شدن مشکلات و معایبی چون نگهداری و تعمیر در محل برای این نوع خودروها می شود.

با این طراحی منحصر به فرد، کیا به عنوان یک پیشگام در صنعت خودروسازی، به دنبال ارائه یک جایگزینی مناسب و هوشمندانه برای خودروهای برقی است. همچنین، این اقدام نشان از پیشرفت تکنولوژی در صنعت خودروسازی و تلاش برای ارائه راه حل های نوین و پایدارتر برای مشکلات موجود در این صنعت دارد. امیدواریم که این ایده نوین توانایی انقلابی در صنعت خودروسازی داشته باشد و بتواند مشتریان خود را با یک رویکرد نوآورانه و متفاوت به خود جذب کند.

خودروهای برقی جدید کیا که در جریان نمایشگاه CES 2024 معرفی شدند، با هوش مصنوعی و اجزای جدا شونده، شکل تازه‌ای از حمل و نقل را ارائه خواهند داد.

خودروساز کره‌ای کره کیا با پلتفرمی تحت عنوان Platform Beyond Vehicle یا به اختصار PBV به نمایشگاه CES 2024 آمد. در حالی که CES، بزرگ‌ترین رویداد تکنولوژی دنیا معمولاً محل معرفی کانسپت‌های عجیب و غریب خودرویی است، کیا تصمیم گرفته با کانسپتی عملی‌تر صرفاً چشم‌انداز خود برای آینده را به نمایش بگذارد.

نمایش خودروهای ماژولار تمام برقی آینده کیا در CES 2024

خودروهای برقی PBV کیا در نمایشگاه CES 2024

Platform Beyond Vehicle نام پلتفرمی با یک شاسی چندکاره است که انواع و اقسام خودروها سازگار با کسب‌وکارها و اشخاص مختلف بر پایه آن توسعه پیدا خواهند کرد. کیا در نظر دارد حداقل ۹ نوع خودرو مختلف را بر اساس همین پلتفرم توسعه بدهد و تصاویری را از مینی ون‌های خانواده PBV به اشتراک گذاشته است که ناحیه جلو صاف، اورهنگ‌های کوتاه و طراحی مربعی یا به‌اصطلاح باکسی آن‌ها جلب توجه می‌کنند.

ماشین های الکتریکی PBV کیا در نمایشگاه CES 2024ماشین های الکتریکی PBV کیا در نمایشگاه CES 2024

امکان سفارشی‌سازی کابین این خودروها با توجه به نیاز سفارش‌دهنده وجود دارد. همچنین ترکیب چینش‌های مختلف صندلی برای مسافران ممکن است و در صورت نیاز، می‌توان صندلی‌ها را جهت ایجاد فضای خالی بیشتر برداشت. این خودروها در نسخه‌های مختلف با فاصله محوری کوتاه و بلند، باز هم بسته به نیاز کاربر تولید می‌شوند.

خودروهای برقی PBV کیا در نمایشگاه CES 2024خودروهای برقی PBV کیا در نمایشگاه CES 2024

کیا تحت استراتژی کسب‌وکار چندساله‌ای که صحبت از آن به میان آورده است، می‌تواند این کانسپت یا ایده را عملی کند. این خودروساز کره‌ای اجرای این استراتژی را در سه فاز پیش‌بینی می‌کند. در فاز اول، PV5 به‌عنوان یک خودرو الکتریکی چندکاره برای فعالیت‌هایی مثل حمل و نقل مسافر، تحویل بار و… معرفی می‌شود که قابلیت سفارشی‌سازی آن جهت پوشش طیف گسترده‌ای از مشتریان وجود خواهد داشت. کیا قصد دارد همه اتومبیل‌های PV5 را از طریق نرم‌افزار به یک هاب مرکزی برای دریافت اطلاعات و مسیریابی متصل کند.

خودروهای برقی PBV کیا در نمایشگاه CES 2024خودروهای برقی PBV کیا در نمایشگاه CES 2024

در فاز دوم، کیا بقیه خودروهای برقی مجموعه PBV را توسعه می‌دهد و دو مدل از بین آن‌ها با نام‌های PV7 و PV1 را نام برده. PV7 قرار است بزرگ‌ترین خودرو این مجموعه با فضای داخلی گسترده‌تر، شعاع حرکتی بالاتر و قابلیت‌های بیشتر باشد. PV1 هم به‌عنوان کوچک‌ترین عضو مجموعه مناسب حمل و نقل در مسافت‌های کوتاه با سرعت بالا خواهد بود.

ماشین های الکتریکی PBV کیا در نمایشگاه CES 2024ماشین های الکتریکی PBV کیا در نمایشگاه CES 2024

بنا به توضیحات این شرکت، به ظرفیت‌های هوش مصنوعی هم توجه شده است و در این خودروها هوش مصنوعی به کار گرفته می‌شود. به همین ترتیب، این خودروها فراتر از خودرویی مرسوم، به یک پلتفرم حمل و نقل مبتنی بر هوش مصنوعی تبدیل خواهند شد که می‌تواند با استفاده از داده با کاربران تعامل برقرار کند و همچنین به‌طور پیوسته به‌روزرسانی شود.

ماشین های الکتریکی PBV کیا در نمایشگاه CES 2024ماشین های الکتریکی PBV کیا در نمایشگاه CES 2024

توضیحات کیا برای فاز سوم استراتژی Platform Beyond Vehicle کمی مبهم به نظر می‌رسد. این خودروساز می‌گوید در سومین فاز، خودروها در نتیجه‌ی «ادغام با اکوسیستم حمل و نقل آینده» نقش «راهکارهای حمل و نقل اختصاصی با قابلیت سفارشی‌سازی بالا» را پیدا می‌کنند. البته همین توضیحات نشان می‌دهند خودروهایی که کیا تحت پروژه PBV ارائه می‌دهد، نیاز انواع کسب‌وکارها و اشخاص را برآورده خواهند کرد.

خودروهای برقی PBV کیا در نمایشگاه CES 2024خودروهای برقی PBV کیا در نمایشگاه CES 2024

نکته جالب دیگری که باید درباره خودروهای برقی PBV کیا بدانید، قابلیت جدا سازی یا ماژولار بودن اجزای آن‌ها است. بدنه این خودروها با روش جوشکاری مرسوم ساخته نشده است و به همین دلیل، امکان متصل کردن ماژول‌های متفاوت به بدنه اصلی به‌وسیله نوعی تکنولوژی مکانیکی/الکترومغناطیسی مهیا خواهد بود. معمولاً انتظار نمی‌رود اجزا در ساختار ماژولار استحکام بالایی داشته باشند، اما کیا اطمینان می‌دهد که در ساخت ساختار ماژولار اتومبیل‌های PBV به این موضوع توجه خواهد داشت.

کیا برنامه دارد کارخانه‌ای در شهر هواسئونگ کره جنوبی برای تولید خودروهای برقی PBV تاسیس کند. انتظار می‌رود این کارخانه که از سال ۲۰۲۵ شروع به کار می‌کند، سالانه ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو به تولید برساند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها