بهترین خودروی پرفروش در سال ۲۰۲۳ جهان چیست؟

ژانویه 27, 2024 0 نظر 27

در سال ۲۰۲۳، خودروی تسلا مدل ۳ به عنوان پرفروش‌ترین خودرو دنیا شناخته شد. با افزایش روزافزون تقاضا برای خودروهای الکتریکی و همچنین افزایش تولید و فروش خودروهای تسلا در سال ۲۰۲۳، مدل ۳ به عنوان پرفروش‌ترین خودرو دنیا انتخاب شد. این خودرو با قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد خود، همواره مورد توجه مشتریان قرار گرفته است.

تسلا مدل ۳ با طراحی مدرن، فناوری‌های نوین و عملکرد برتر، توانسته است بازار خودروهای جهانی را به خود جذب کند و به عنوان یکی از پیشروهای خودروهای الکتریکی شناخته شود. همچنین، با ارائه قابلیت‌های خودروهای خودران تسلا، این مدل توانسته است جای خود را در بازار جهانی پیدا کند.

با توجه به رشد روزافزون استفاده از خودروهای الکتریکی و نگرانی‌های محیط زیست، انتظار می‌رود که خودروهای الکتریکی، به ویژه مدل ۳ از تسلا، در سال‌های آینده نیز جایگاه ویژه‌ای در صنعت خودروسازی داشته باشند و ادامه فروش بالایی را داشته باشند.

با استناد به داده‌های جمع‌آوری شده از نقاط مختلف، پرفروش ترین خودرو دنیا در سال ۲۰۲۳ مشخص شد؛ ماشینی که هم اروپا و هم چین را قبضه کرده است.

با پایان ۲۰۲۳، پرفروش ترین خودروهای بازار اروپا و همچنین پرفروش ترین خودروهای بازار آمریکا طی سال گذشته میلادی مشخص شدند. حالا سوال دیگری که احتمالاً علاقه‌مندان به صنعت خودرو جویای جواب آن باشند این است که پرفروش ترین خودرو دنیا در سال ۲۰۲۳ چه خودرویی بود؛ معیاری که می‌تواند سلیقه خودروسواران سراسر دنیا در حال حاضر را نوبه خود نشان بدهد.

پرفروش ترین خودرو سال ۲۰۲۳ در سراسر جهان

تسلا مدل Y، پرفروش ترین خودرو دنیا در سال ۲۰۲۳

آمار و ارقام فروش خیلی از بازارها هنوز منتشر شده، اما بنا به آخرین اخبار خودرو، تسلا مدل Y عنوان پرفروش ترین خودرو دنیا در سال ۲۰۲۳ را تصاحب کرده است. این کراس اوور برقی در سال گذشته مجموعاً ۱٫۲۳ میلیون دستگاه به فروش رساند که آن را در صدر لیست پرفروش ترین ماشین های جهان قرار می‌دهد. این رشدی ۶۴ درصدی برای این محصول تسلا در مقایسه با سال ۲۰۲۲ به حساب می‌آید؛ هرچند در سال ۲۰۲۲ رشدی ۹۱ درصدی را نسبت به سال ۲۰۲۱ تجربه کرده بود.

البته باید تاکید کرد که این رقم بر اساس داده‌های اولیه به دست آمده و داده‌های نهایی در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۴ منتشر خواهند شد. تا به اینجا داده‌های بخش عمده اروپا، ایالات متحده، کانادا، چین، استرالیا، نیوزیلند، روسیه، ترکیه، کشورهای جنوب شرقی آسیا و همچنین کشورهای آمریکای لاتین در دسترس قرار گرفته است. همچنین داده‌های تخمینی از ژاپن، هنگ کنگ، مالزی، فیلیپین، تایلند، خاورمیانه و آفریقای شمالی به‌علاوه برخی از مناطق کوچک ارائه شده‌اند.

تسلا مدل Y، پرفروش ترین خودرو دنیا در سال ۲۰۲۳تسلا مدل Y، پرفروش ترین خودرو دنیا در سال ۲۰۲۳

مدل Y در دو بازار بزرگ خودروهای الکتریکی یعنی اروپا و چین صدرنشین بوده است. آمار و ارقام انجمن خودروسازان چین نشان می‌دهند که بیش از ۴۵۶ هزار دستگاه از این خودرو با رشد ۴۵ درصدی طی سال ۲۰۲۳ به عرضه رسید. در طرف دیگر، این کراس اوور الکتریکی تسلا در اروپا هم با عبور از خودروهایی مثل پژو ۲۰۸، فولکس واگن تی راک و داچیا ساندرو پرفروش ترین ماشین بازار اروپا نام گرفت. به‌طور دقیق‌تر، بنا به داده‌های جمع‌آوری شده از ۳۰ بازار اروپایی، مدل Y طی سال گذشته میلادی بیش از ۲۵۵ هزار دستگاه در اروپا فروش داشت.

حتی آمار رسمی تسلا حکایت از این دارند که از هر ۳ خودرو تحویل داده شده توسط این شرکت در سال ۲۰۲۳، دو دستگاه مدل Y بودند. همه این آمار و ارقام نشان از تقاضای فوق‌العاده بالا برای مدل وای در اقصی نقاط دنیا دارند. این خودرو تمام برقی حتی راو ۴ و کرولا را که طی سال‌های اخیر همواره صدر جدول‌های فروش در سراسر جهان را در اختیار گرفته بودند پشت سر گذاشته است. البته کرولا و راو ۴ هر دو همچنان فروش بالایی را تجربه کرده‌اند، اما نتوانسته‌اند در رقابت با تسلا مدل Y برنده بیرون بیایند؛ با توجه به داده‌های اولیه، از این دو خودرو تویوتا به ترتیب ۱٫۰۱ و ۱٫۰۷ میلیون دستگاه به فروش رسیده است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها