چگونه بدون استفاده از آیفون، کنترل صدای ایرپادز پرو ۲ را یاد بگیریم؟

دسامبر 28, 2023 0 نظر 27

آیفون به عنوان یکی از محبوب‌ترین دستگاه‌های هوشمند، از جمله دستگاه‌هایی است که بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند. اگر ایرپادز پرو ۲ را هم دارید، ممکن است به دنبال راهی برای کنترل صدا بدون استفاده از آیفون باشید. خوشبختانه، ایرپادز پرو ۲ دارای کنترل‌هایی بر روی هر دو گوشی است که به شما این امکان را می‌دهد که بدون استفاده از آیفون، صدای آهنگ‌های خود را کنترل کنید.

اگر می‌خواهید صدای ایرپادز پرو ۲ را بدون استفاده از آیفون کنترل کنید، می‌توانید از کنترل‌های لمسی روی هر دو گوشی استفاده کنید. با لمس کردن روی یکی از ایرپادها می‌توانید دسترسی به قابلیت‌های مختلفی مانند تغییر قطعه، مکث دادن یا پخش کردن مجدد داشته باشید.

علاوه بر این، می‌توانید با استفاده از دستور صوتی Siri روی ایرپادز پرو ۲ نیز صدای آهنگ‌ها و پخش آنها را کنترل کنید. كافی است دكمه‌ی کنترل صوتی را فشار دهید و دستور مورد نظرتان را صادر کنید.

از این روش‌ها برای کنترل صدای ایرپادز پرو ۲ بدون استفاده از آیفون استفاده کنید و لذت ببرید.

۰۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۳

امکان کنترل صدای ایرپادز پرو ۲ بدون نیاز به استفاده از گوشی وجود دارد. این ویژگی تنها در این نسل قرار گرفته و کار با آن را آسان‌تر می‌کند.

زمانی که ایرپادز پرو ۲ – AirPods Pro 2 معرفی شد، همه ما از شباهت ظاهری بسیار زیادش به نسل قبلی تعجب کردیم. اما قابلیتی که شاید کمتر از سایرین به آن توجه شد، امکان کنترل بلندی پخش صدا بود که به واسطه دکمه‌ای انجام می‌شد که روی پایه ایرباد قرار گرفته است.

دارندگان ایرپادز پرو نسل اول با این دکمه آشنایی کاملی دارند. فعال کردن سیری، قطع و پخش کردن موزیک و همچنین رفتن به آهنگ قبلی یا بعدی از جمله کارهایی هستند که می‌توانید با به کار گیری این دکمه در ایرپادز پرو ۱ انجام بدهید. این دکمه در واقع مکانیسمی همانند فناوری Force Touch اپل دارد که در آن هیچ قطعه‌ای به طور فیزیکی جابه‌جا نشده و سنسورهای آن قسمت به دلیل حساسیتی که نسبت به فشار دارند، متوجه لمس شما می‌شوند.

اما در نسل قبلی ایرپادز پرو فقدان یک ویژگی کاملا مشهود بود و آن، عدم امکان تنظیم بلندی صدا با همین دکمه به شمار می‌رفت؛ مشکلی که اپل آن را به خوبی در ایرپادز پرو ۲ برطرف کرد.

تنظیم صدای ایرپادز پرو ۲ بدون کمک گوشی چگونه است؟

صدای ایرپادز پرو ۲

در ایرپادز پرو ۲ صرف نظر از اینکه پورت شارژ دستگاه USB-C باشد یا لایتنینگ، شما می‌توانید بدین ترتیب ولوم صدای آهنگ را تغییر بدهید:

  • ایرپادز را درون گوش‌هایتان قرار داده و با بلوتوث به گوشی متصل کنید.
  • آهنگی را پخش کنید.
  • حالا با انگشت اشاره به آرامی به سمت بالا برای بلندتر شدن صدا روی دکمه ایرپادز سوایپ کنید.
  • با سوایپ به سمت پایین میزان بلندی صدا کاسته خواهد شد.

از آنجایی که ابعاد کلی ایرپادز طراحی کوچک و مینیمالیستیکی دارد، شاید برای تنظیم ولوم صدا و سوایپ روی آن دکمه کوچک چندان احساس راحتی نکنید. جهت نتیجه بهتر و عدم احتمال در آمدن ایرپادز از گوش، پیشنهاد می‌کنیم با انگشت شستتان پشت ایرباد را نگه دارید تا کنترل بهتری روی آن داشته باشید.

چرا باید بلندی صدا را با پایه ایرپادز پرو ۲ کنترل کنیم؟

صدای ایرپادز پرو ۲صدای ایرپادز پرو ۲

باید اعتراف کنم زمانی که برای اولین بار درباره این ویژگی شنیدم من هم در مورد کارآمد بودن این تغییر شک داشتم. به هر حال پخش آهنگ روی ایرپاد نیازمند اتصال به یک دستگاه دیگر است و چرا نباید به جای استفاده از همان دیوایس (به همان روش ساده و سنتی)، به دنبال کنترل صدای ایرپادز پرو ۲ به کمک آن دکمه کوچک برویم؟

اما به مرور زمان این ویژگی جدید تبدیل به یکی از محبوب‌ترین ویژگی‌ها شد، چه برای من و چه برای سایر خریداران این گجت. دلایل این محبوبیت را در ادامه آورده‌ایم.

افزایش بهره‌وری

ایرپادز پرو 2 حین کارایرپادز پرو 2 حین کار

برای همه ما پیش آمده که وسط کارهای مهم، تنها برای یک لحظه به سراغ گوشی‌مان رفته‌ایم و زمانی که به خودمان آمدیم متوجه شدیم ساعت‌هاست که غرق در اپلیکیشن‌های مختلف هستیم. اگر برای تنظیم صدای ایرپادز پرو ۲ به سراغ آیفونتان بروید ممکن است بخواهید فقط یک پیام را جواب بدهید، یک لحظه اینستاگرام را باز کنید یا به سراغ نوتیفیکیشن بازی مورد علاقه‌تان بروید. Screen Time آیفون من چیزی نیست که بتوانم به آن افتخار کنم!

زمانی که حین کار در حال گوش کردن به آهنگ هستم، ممکن است برای بلندتر کردن صدا به سراغ گوشی بروم و در نهایت آن را با ساختن یک پلی لیست از آهنگ‌های جدید روی میز بگذارم. بنابراین هرچه از آیفونم دورتر باشم بیشتر می‌توانم روی کارم تمرکز کنم و همزمان، بلندی صدای آهنگ را بدون دست زدن به گوشی تنظیم کنم.

دور از دسترس بودن گوشی

قابلیت وایرلس بودن ایرپادز این توانایی را به شما می‌دهد که بدون نیاز به حمل گوشی آهنگ مورد علاقه‌تان را گوش کنید. اما گاهی اوقات برگشتن به اتاق دیگر صرفا برای کنترل صدای ایرپادز پرو ۲ ممکن نیست و یا شاید موبایلتان را در میان وسایل اتاق گم کرده باشید و ندانید که دقیقا کجاست. بدین ترتیب تنها با یک سوایپ می‌توانید به جای قطع کردن و جست‌وجو به دنبال گوشی، از ادامه آهنگتان با صدای بلندتر لذت ببرید.

راحتی و امنیت

ورزش ورزش

تصور کنید حین دویدن در پارک یا پیاده‌رو مشغول گوش دادن به آهنگ هستید و می‌خواهید ولوم صدا را کمی بیشتر کنید. در این حالت خارج کردن گوشی از جیبتان مستلزم ایستادن و توقف ورزش خواهد بود. اما با سوایپ به راحتی و حتی حین حرکت هم می‌توانید بلندی صدا را کنترل کنید.

موضوع مهم دیگر در این باره، خارج کردن گوشی از جیب و هجوم آوردن سارقان برای دزدیدن گوشی شماست. در مکان‌های عمومی هرچه کمتر گوشی در دستان شما باشد، شانس دزدیده شدن آن نیز کاهش پیدا خواهد کرد. با این ویژگی جدید ایرپادز پرو ۲ می‌توانید علی‌رغم تنظیم ولوم صدای آهنگ، از احتمال دزدیده شدن گوشی موبایلتان هم پیشگیری کنید.

همچنین بخوانید:

اپل ایرپاد پرو ۲ با باتری قوی‌تر و قابلیت‌های جذاب معرفی شد

همانطور که بالاتر نیز اشاره کردیم تمامی مدل‌های ایرپادز پرو ۲ – چه مجهز به پورت USB-C باشند و چه لایتنینگ – از ویژگی سوایپ برای کنترل بلندی صدا پشتیبانی می‌کنند. اگر تا به حال از وجود این قابلیت خبر نداشتید، می‌توانید به لطف این آپشن تا حدی از آیفونتان مستقل شوید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها