طرز تهیه مرغ با سبزیجات رژیمی

طرز تهیه مرغ با سبزیجات رژیمی, طرز تهیه فیله مرغ رژیمی با سبزیجات

مرغ با سبزیجات رژیمی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت به روش‌های مختلف با مواد و سبزیجات متنوعی آماده و درست می‌شود این غذای سالم، طعمی فوق العاده دارد و برای افراد با رژیم‌های غذایی خاص بسیار مناسب است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه مرغ با سبزیجات رژیمی در ادامه با سایت آموزشی فان شو همراه باشید.

مواد مورد نیازمیزان مواد
سینه مرغ۱ عدد
سیب زمینی۲ عدد
هویج۲ عدد
کدو سبز۲ عدد
فلفل دلمه رنگی۲ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
سس صدفی یا سس سویا۲ تا ۳ قاشق غدا خوری
نعنا و ریحان و شوید تازه برای تزئینبه مقدار لازم
سس کچاپ یا گوجه فرنگی برای تزئینبه مقدار دلخواه
مواد مورد نیاز برای طعم دار کردن مرغمیزان مواد
پول بیبر۳/۱ قاشق چای خوری
فلفل سیاه۲/۱ قاشق چای خوری
فلفل قرمز۳/۱ قاشق چای خوری
پودر سیر۳/۱ قاشق چای خوری
پودر پیاز۲/۱ قاشق چای خوری
نمک۱ قاشق چای خوری
تخم گشنیز۲/۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه مرغ با سبزیجات رژیمی

مرحله ۱: برش دادن سینه مرغ و اضافه کردن نمک به آن

ابتدا گوشت مرغ‌ها را به شکل ورقه‌ای و باریک برش بزنید، داخل یک ظرف قرار دهید می‌توانید به دلخواه و با توجه به ذائقه خودتان از سینه مرغ یا ران مرغ استفاده کنید، سپس مقداری نمک روی آن‌ها بپاشید، هم بزنید و خوب با هم مخلوط کنید.

مرحله ۲: اضافه کردن ادویه‌ها به برش‌های مرغ

بعد ادویه‌ها را که شامل فلفل سیاه، فلفل قرمز، پولبیبر، پودر سیر، پودر پیاز و تخم گشنیز است به مقدار دلخواه با توجه به سلیقه خودتان روی مرغ‌ها بریزید و خوب با هم مخلوط کنید، ادویه‌ها را روی سطح مرغ‌ها ماساژ دهید تا کاملاً به خورد آن‌ها بروند.

مرحله ۳: قرار دادن مرغ‌ها در یخچال و مزه‌دار کردن آن‌ها

بعد از این که گوشت مرغ‌ها و ادویه‌ها را خوب با هم مخلوط کردید، روی ظرف را بپوشانید، ظرف مرغ‌ها را داخل یخچال قرار دهید، اجازه دهید تا مرغ‌ها به مدت ۲ تا ۳ ساعت در یخچال بمانند تا عطر و طعم ادویه‌ها کاملاً به خورد آن‌ها برود و مزه‌دار شوند.

مرحله ۴: برش دادن سیب زمینی‌ها و شستن آن‌ها

سپس برای آماده کردن سبزیجات، سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید، به شکل خلال‌های درشت و بزرگ برش بزنید سپس سیب زمینی‌ها را بشورید، داخل سبد بگذارید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود، سیب زمینی‌ها را که کاملاً خشک شده‌اند در ظرف بریزید و کنار بگذارید.

مرحله ۵: برش دادن فلفل دلمه و هویج‌ها

بعد از آن فلفل دلمه‌ها را تمیز بشورید، خشک کنید، کلاهک سبز آن‌ها را جدا کنید، دانه‌های داخل فلفل دلمه را خارج کنید، سپس فلفل دلمه‌ها را به شکل حلقه‌ای برش بزنید، بعد هویج‌ها را پوست بگیرید و به شکل حلقه‌ای و در اندازه‌های بزرگ برش بزنید و کنار بگذارید.

مرحله ۶: برش دادن کدو سبزها و مخلوط کردن سبزیجات با هم

سپس کدو سبزها را تمیز بشورید، بدون این که پوست آن‌ها را بگیرید به شکل حلقه‌ای و در اندازه‌های متوسط خرد کنید بعد از آن سبزیجات خرد شده را با هم مخلوط کنید، سپس مقداری نمک و فلفل سیاه روی سبزیجات بریزید و با آن‌ها ترکیب کنید.

مرحله ۷: اضافه کردن ادویه‌ها و سس صدفی به سبزیجات

مقدار نمک و فلفل سیاه بستگی به ذائقه و سلیقه خودتان دارد بعد از آن به دلخواه خودتان مقداری سس صدفی روی همه سبزیجات بریزید، خوب هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند و سس صدفی به خورد آن‌ها برود، طوری که عطر و طعم سس در سبزیجات پخش شود.

مرحله ۸: اضافه کردن سس سویا به جای سس صدفی به سبزیجات

اگر سس صدفی در دسترس نبود می‌توانید به جای آن از سس سویا استفاده کنید، سس سویا را روی سبزیجات بریزید و با آن‌ها مخلوط کنید، مقدار سس بستگی به ذائقه خودتان دارد و می‌توانید آن را کم و زیاد کنید سپس سبزیجات را به دو قسمت تقسیم کنید.

مرحله ۹: تقسیم کردن سبزیجات به دو قسمت و ریختن در قالب فر و ظرف سرخ کن

قسمتی از سبزیجات را داخل سینی فر یا یک قالب مخصوص فر بریزید قسمتی دیگر از سبزیجات را هم داخل قالب سرخ کن بریزید برای این که تمیز کردن ظرف سرخ کن راحت باشد می‌توانید کف آن را با فویل بپوشانید و سبزیجات را روی فویل بریزید.

مرحله ۱۰: قرار دادن سینی سبزیجات در فر و تنظیم دمای آن

بعد برش‌های مرغ را روی سبزیجات بچینید سپس روی سینی فر را با یک فویل بپوشانید، سینی یا قالب را در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید، دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید، دقت کنید دمای فرهای مختلف با هم فرق می‌کنند

مرحله ۱۱: جدا کردن فویل و قرار دادن سینی سبزیجات در فر

سپس اجازه دهید تا مرغ‌ها و سبزیجات داخل فر به مدت نیم ساعت بپزند و برش‌های مرغ کاملاً مغز پخت شوند بعد از این زمان سینی را از فر بیرون بیاورید، فویل روی آن را بردارید، سینی سبزیجات را دوباره در فر قرار دهید تا سطح سبزیجات هم خوب بپزند.

مرحله ۱۲: تنظیم دمای فر و پختن دوباره سبزیجات در فر

در این مرحله دمای فر را روی ۲۰۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید، اجازه دهید تا این بار گوشت‌ها بدون استفاده از فویل به مدت ۱۵ دقیقه در فر بپزند تا کاملا مغز پخت شوند و جا بیفتند، سبزیجات هم به طور کامل بپزند و عطر و طعم آن‌ها با هم ترکیب شود.

مرحله ۱۳: روشن کردن گریل و پختن مرغ و سبزیجات با حرارت بالا

بعد از این که مرغ‌ها خوب پختند و آماده شدند حرارت پایین را خاموش کنید، گریل یا حرارت بالا را روشن کنید، اجازه دهید تا مرغ‌ها و سبزیجات به مدت ۵ دقیقه با حرارت گریل بپزند و سطح برش‌های مرغ و سبزیجات پخته شده طلایی رنگ شود.

مرحله ۱۴: قرار دادن بقیه سبزیجات در سرخ کن و تنظیم دمای آن

در همین فاصله ظرف مخصوص سرخ کن را هم داخل آن قرار دهید، دمای سرخ کن را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید، اجازه دهید تا مرغ‌ها و سبزیجات بدون استفاده از روغن به مدت ۴۰ دقیقه با هم خوب بپزند و کاملاً مغز پخت و آماده شوند،

مرحله ۱۵: بیرون آوردن طرف سرخ‌کن و زیر و رو کردن سبزیجات و مرغ‌ها

وقتی ۲۰ دقیقه از پخت مرغ‌ها و سبزیجات داخل سرخ کن گذشت، ظرف سرخ کن را بیرون بیاورید با یک قاشق همه سبزیجات و مرغ‌ها را با هم جا به جا کنید، همه مواد را زیر و رو کنید تا کاملاً مرغ‌ها و سبزیجات به یک اندازه بپزند، طوری که طعم آن‌ها با هم ترکیب شود.

مرحله ۱۶: بیرون آوردن سینی سبزیجات و ظرف سرخ‌کن از دستگاه

بعد از این که مرغ‌ها با سبزیجات داخل فر خوب پختند، سینی فر را از آن بیرون بیرون بیاورید، در دمای محیط قرار دهید تا کمی از حرارت اولیه مواد کم شود، همینطور ظرف سرخ کن را هم بیرون بیاورید و سبزیجات داخل آن را در ظرف دیگری بریزید.

مرحله ۱۷: تزئین مرغ با سبزیجات رژیمی

سپس مرغ با سبزیجات رژیمی را که با دو روش مختلف پخته‌اید و آماده شده‌اند در دو ظرف جداگانه بریزید، آن‌ها را با چند برگ نعنا، ریحان و شوید تازه تزئین کنید، همینطور به دلخواه و سلیقه خودتان می‌توانید برای تزئین از سس کچاپ یا گوجه فرنگی هم استفاده کنید. در آخر مرغ با سبزیجات رژیمی را به عنوان یک غذای خوش طعم، سالم، رژیمی و پرطرفدار یا یک پیش غذای پر خاصیت همراه با انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.