تصاویر ترسناک و زیبا از ماجراهای فضاییرویداد

دسامبر 26, 2023 0 نظر 23

ترسناک‌ترین و زیباترین تصاویر از راهپیمایی های فضایی

راهپیمایی های فضایی یکی از موضوعات مورد علاقه علاقه‌مندان به علم و فضا است. این رویدادها با هدف اکتشاف فضای بیرون از کره زمین و بررسی فرآیندهای فیزیکی و شیمیایی تشکیل‌دهنده کهکشان‌ها و سیارات اجرا می‌شوند. این راهپیمایی ها اغلب با تصاویر زیبا و دیدنی از فضا همراه است که تا کنون مجموعه ای از تصاویر ترسناک و زیبا از فضا گردآوری شده است.

تصاویری که از راهپیمایی های فضایی به دست آمده، از جمله زیباترین تصاویری هستند که انسان می‌تواند مشاهده کند. از دیدن کهکشان‌ها، سیارات، سحابی‌ها و ابرهای زیبای فضایی گرفته تا تصاویری از خلق و خوآفتگی زیباترین چشم اندازها در فضا. به وضوح تصاویری از راهپیمایی های فضایی می‌توانند ترسناک و هیجان‌انگیز به نظر برسند و در عین حال زیبایی نظر می‌آیند.

این تصاویر جذاب برای افراد مختلفی هستند، از علاقه‌مندان به فضاشناسی و علوم فضایی تا عامه مردم که از دیدن زیبایی‌های استثنایی فضایی لذت می‌برند. اگرچه این تصاویر می‌توانند ترسناک به نظر برسند، اما همواره باعث تعجب و تحسین افراد می‌شوند و نشان دهنده ی زیبایی منحصر به فرد فضا است.

۰۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۴

این عکس‌های گلچین شده، شما را به فضا می‌برند و شجاعت، مهارت و هنر فضانوردان را هنگام انجام راهپیمایی های فضایی به‌تصویر می‌کشند.

فضانوردان یکی از مهیج‌ترین و خطرناک‌ترین شغل‌ها را دارند. در این گالری تماشایی، فضانوردان بین‌المللی را در حال اجرای راهپیمایی فضایی برای مقاصد تحقیقاتی یا تعمیرات مشاهده می‌کنید؛ آن هم با پس‌زمینه زیبایی از سیاره  آبی ما!

دیدنی‌ترین تصاویر از راهپیمایی های فضایی

۱- مقدمه چینی برای اکتشاف

راهپیمایی های فضایی

این عکس خوش رنگ و لعاب، یکی از راهپیمایی‌های فضایی در سال ۲۰۰۱ را نشان می‌دهد که توسط فضانورد «اندرو توماس» در بخش باربند شاتل فضایی دیسکاوری انجام شد.

۲- شناور در همراهی هابل

راهپیمایی های فضاییراهپیمایی های فضایی

اینجا فضانورد «جان گرانسفلد» در حالی کنار هابل شناور شده که این تلسکوپ به باربند شاتل فضایی کلمبیا متصل است.

۳- دورکاری!

راهپیمایی های فضاییراهپیمایی های فضایی

این عکس از نمایی دور، فضانورد ناسا «استفن بوئن» و فضانورد اماراتی «سلطان النیادی» را در حال انجام یک راهپیمایی مشترک به‌تصویر می‌کشد (آوریل ۲۰۲۳).

۴- زمین تابان

راهپیمایی های فضاییراهپیمایی های فضایی

آوریل ۲۰۲۳، هنگامی که «استفن بوئن» در بیرون از ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)، هشتمین راهپیمایی فضایی خود را تجربه می‌کرد، این عکس از او و سیاره خوش‌رنگ زمین ثبت شد.

۵- کار روی هابل

راهپیمایی های فضاییراهپیمایی های فضایی

کار روی تلسکوپ فضایی هابل، اولین راهپیمایی فضایی «جان گرانسفلد» و «ریچارد لینه‌هان» را در مارس سال ۲۰۰۲ رقم زد.

۶- برای نخستین بار!

راهپیمایی های فضاییراهپیمایی های فضایی

در ژانویه ۲۰۲۳، خانم «نیکول مان» مهندس پرواز ماموریت Expedition 68 اولین راهپیمایی فضایی خود را تجربه کرد تا یک کیت تنظیم را روی تراس سمت راست ایستگاه فضایی بین المللی نصب کند.

۷- کار در حالت سر و ته!

راهپیمایی های فضاییراهپیمایی های فضایی

در این تصویر، «استفن بوئن» و «سلطلان النیادی» را می‌بینید که در میانه یک راهپیمایی فضایی هستند (آوریل ۲۰۲۳).

۸- زیبایی محض

راهپیمایی های فضاییراهپیمایی های فضایی

این عکس «جاش کاسادا» مهندس پرواز ماموریت Expedition 68 را در حال کار روی ایستگاه فضایی بین المللی نشان می‌دهد. زیبایی پس‌زمینه تصویر، مجذوب‌کننده است.

۹- خسته نباشی!

راهپیمایی‌های فضاییراهپیمایی‌های فضایی

خوشحالی «رابرت کربیم» فضانورد ماموریت STS-98 که راهپیمایی فضایی خود را زودتر از زمان‌بندی تعیین شده به‌پایان رساند، در این عکس کاملا پیداست (فوریه ۲۰۰۱).

۱۰- سپرها بالا!

راهپیمایی‌های فضایی‌راهپیمایی‌های فضایی‌

دمیتری پتلین و سرگی پروکوپیِف، اعضای ماموریت Expedition 69 در تابستان سال ۲۰۲۳، سپرهای محافظ ایستگاه فضایی بین المللی را نصب کردند. این عکس، لحظه‌ای از آن راهپیمایی فضایی را نشان می‌دهد.

۱۱- کار گروهی در فضا

راهپیمایی‌های فضایی‌راهپیمایی‌های فضایی‌

کریس کسیدی و تام مارشبرن، مهندسان پرواز ماموریت Expedition 35 در حال بررسی و تعویض جعبه کنترل یک پمپ در ایستگاه فضایی بین المللی هستند. این راهپیمایی فضایی در بهار سال ۲۰۱۳ صورت گرفت.

۱۲- بمان به یادگار!

راهپیمایی‌های فضایی‌راهپیمایی‌های فضایی‌

کریس کسیدی، مهندس پرواز ماموریت Expedition 35 پس از پایان راهپیمایی‌ فضایی ذکر شده، این سلفی را از خود به‌یادگار گذاشت.

۱۳- ساخت و ساز در ایستگاه فضایی بین‌المللی

راهپیمایی‌های فضایی‌راهپیمایی‌های فضایی‌

اینجا «جری راس» و «جیمز نیومن» را می‌بینید که در حال انجام نخستین ماموریت سرهم‌بندی ایستگاه فضایی بین المللی هستند. این عکس متعلق به دسامبر سال ۱۹۹۸ است.

۱۴- سلفی فضایی

راهپیمایی‌های فضایی‌راهپیمایی‌های فضایی‌

در جریان راهپیمایی فضایی ژوئن ۲۰۲۳ «وودی هوبرگ» فضانورد ناسا و یکی از مهندسان پرواز ماموریت Expedition 68، این سلفی فضایی را از خود گرفت.

۱۵- کمک‌رسانی به هابل

راهپیمایی‌های فضایی‌راهپیمایی‌های فضایی‌

این تصویر که از سال ۱۹۹۷ به‌جای مانده، فضانورد «استیون ال اسمیث» را نشان می‌دهد که از باربند شاتل فضایی دیسکاوری، در حال کار روی تلسکوپ فضایی هابل است. در پس‌زمینه هم بخشی از کره زمین که استرالیا نام دارد، دیده می‌شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها