صدور مجوز واردات خودرو برای جانبازان با تخفیف ۵۰ درصد به بالا

ژانویه 29, 2024 0 نظر 28

مجوز واردات خودرو برای جانبازان ۵۰ درصد به بالا صادر شد

با صدور مجوز واردات خودرو برای جانبازان با درصد ۵۰ به بالا، یک گام مهم برای حمایت از افراد آسیب‌دیده در جریان جنگ‌ها و دفاع از کشور گرفته شده است. این مجوز به افرادی که حین خدمت در جبهه‌های نبرد آسیب جسمی دیده‌اند، اجازه می‌دهد تا خودروی مورد نظر خود را وارد کشور کنند و از تسهیلات ویژه‌ای در این زمینه بهره‌مند شوند. این اقدام نشان از توجه و ارزش‌گذاری به افراد جانباز و خدمت وظیفه دارد و نشان از تلاش دولت برای بهبود وضعیت این افراد است.

همچنین، این اقدام می‌تواند به افزایش رضایتمندی جانبازان و ایجاد امکانات بیشتر برای آنان کمک کند. این مجوز نشان از عدالت و توجه به نیازهای جامعه است و می‌تواند به افزایش اعتماد مردم به دولت و نظام کمک کند. به طور کلی، این اقدام می‌تواند بهبودی در زندگی افراد جانباز و خدمت وظیفه ایجاد کند و به ارتقای شرایط زندگی آنان کمک کند.

۰۹ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۰۷

بر اساس جلسه روز شنبه ۷ بهمن ماه ۱۴۰۲، جانبازان بالای ۵۰ درصد با توجه به وضعیت جانبازی خود، امکان واردات یک دستگاه خودرو را خواهند داشت.

جانبازان بالای ۵۰ درصد مجوز واردات خودرو را دریافت کردند. نمایندگان مجلس شواری اسلامی برای پاس داشتن زحمات جانبازان کشور در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش هزینه‌‌ای، با تصویب جزء ۱۰ بند ث تبصره ۱۳ این لایحه به شرح زیر موافقت کردند:

«۱۰- وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران به جانبازان پنجاه درصد (۵۰%) و بالاتر که در سنوات گذشته از تسهیلات موضوع ماده (۴۵) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مصوب ۱۳۸۶/۴/۳ استفاده ننموده‌اند، مجوز واردات یک دستگاه خودرو متناسب با وضعیت جانبازی ایثارگر با رعایت قوانین و مقررات ارائه نماید. در خصوص سایر مشمولان ماده (۴۵) قانون مذکور از محل تسهیلات قرض‌الحسنه بند (ث) این تبصره برای خرید خودرو داخلی اقدام می‌گردد. گزارش عملکرد این بند توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت هر سه ماه یک‌بار به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات و صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.»

سقف واردات خودرو برای جانبازان چقدر است؟

واردات خودرو جانبازان

البته هنوز مشخص نشده است که جانبازان تا چه سقف هزینه‌ای می‌توانند برای واردات ماشین هزینه کنند و آیا واردات این خودروها شامل هزینه‌های ثانویه می‌شود یا خیر. اما آنچه مشهود است در بندهای این لایحه ذکر شده است که جانبازان باید خودرویی متناسب با وضعیت جانبازی خود وارد کنند و احتمالا امکان وارد کردن هر خودرویی میسر نباشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها