عکس های جذاب و نوآورانه از خودرو برقی کوچک ایران خودرو منتشر شدند

فوریه 15, 2024 0 نظر 24

نخستین عکس های خودرو برقی کوچک ایران خودرو با ظاهری عجیب منتشر شد
ایران خودرو به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در ایران، به تولید خودروهای الکتریکی نیز توجه کرده است و اخیراً عکس های اولیه از خودرو برقی کوچک خود را منتشر کرده است. این خودرو با ظاهری عجیب و جذاب، نشان از تلاش این شرکت برای وارد شدن به بازار خودروهای الکتریکی می‌دهد.

طراحی این خودرو بسیار شبیه به یک کپسول است و دارای خطوط مدرن و دل‌انگیزی است که برای یک خودرو الکتریکی مناسب به نظر می‌رسد. همچنین، این خودرو با اندازه کوچک و قابلیت جابجایی آسان، ویژگی‌هایی که اغلب مورد توجه مصرف‌کنندگان خودروهای شهری قرار می‌گیرند را دارا می‌باشد.

با انتشار این عکس ها، منتظر مشخص شدن مشخصات فنی و قیمت این خودرو برقی ایران خودرو هستیم تا بتوانیم بیشتر با این ابتکار جدید آشنا شویم. امیدواریم با عرضه این محصول، گامی بزرگ در جهت استفاده از خودروهای سبز و پاک در کشورمان برداشته شود و بازار خودروهای الکتریکی رونق یابد.

۲۶ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۶

نخستین عکس های خودرو برقی کوچک ایران خودرو با ظاهری عجیب منتشر شد. در ادامه با مشخصات و امکانات اولین میکرو کار ایران خودرو آشنا خواهیم شد.

گروه صنعتی ایران خودرو مدتی قبل طرح عرضه اولین میکرو کار خود را در دستور کار قرار داد و اکنون اولین تصاویر از این خودرو کوچک الکتریکی منتشر شده که نشان می‌دهد این خودرو همان ام وی ام ۱۱۰ است. البته این خودروساز ام وی ام ۱۱۰ را بازطراحی کرده و قصد دارد آن را همراه با یک پیشرانه ۹۶ کیلوولتی در قالب یک خودرو الکتریکی روانه بازار کند. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با مشخصات این میکرو کار آشنا می‌شویم.

مشخصات خودرو برقی کوچک ایران خودرو

این میکرو کار برقی به یک پیشرانه ۹۶ کیلوولتی با توان ۲۰ کیلوات مجهز شده که با یک بار شارژ کامل باتری ۱۲ کیلوواتی خود می‌تواند مسافتی برابر با ۱۵۰ کیلومتر را بپیماید. همچنین این خودرو حدود ۷۰۰ کیلوگرم وزن داشته و می‌تواند به سرعت ۸۰ کیلومتر برساعت دست پیدا کند.

نمای جلوی خودرو برقی کوچک ایران خودرو

طبق تصاویر منتشر شده به جز نمای جلو، نمای کناری و عقب این خودرو کاملا مشابه ام وی ام ۱۱۰ است. در واقع بدنه کاملا به ام وی ام ۱۱۰ تعلق دارد و طراحان برای نمای کناری فقط آینه‌ها را تغییر دادند و برای آن زه مشکی رنگ را نیز در نظر گرفتند. همچنین در نمای پشت نیز چراغ‌هایی با طراحی عجیب چشم می‌خورد.

نمای کناری و عقب خودرو برقی کوچک ایران خودرونمای کناری و عقب خودرو برقی کوچک ایران خودرو

گفتنی است میکروکارها همان خودروهای کوچک شهری محسوب می‌شوند که در ایران نیز از محبوبیت زیادی برخوردارند. دوو ماتیز یکی از محبوب‌ترین میکروکارها در بازار ایران بود. همچنین ام وی ام ۱۱۰ نیز توانست به دلیل شباهت با این خودرو کاره‌ای نگاه مشتریان ایرانی را به خود جلب کند. اکنون که طرح عرضه خودروهای الکتریکی به شکل جدی توسط خودروسازان و واردکنندگان دنبال می‌شود، ایران خودرو در کنار تارا و ریرا برقی طرح عرضه یک میکروکار الکتریکی را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: ماشین برقی جمع و جور ایران خودرو به زودی رونمایی می‌شود رونمایی از دانگ فنگ E70، تاکسی برقی آینده ایران در نمایشگاه خودرو تهران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها