بررسی جذاب گوشی گلکسی اس ۲۴؛ از مشخصات فنی تا طراحی زیبا و اطلاعات بیشتر

ژانویه 7, 2024 0 نظر 36

گلکسی اس ۲۴؛ بررسی مشخصات فنی، طراحی ظاهری و هرچه از این گوشی‌ها می‌دانیم

گلکسی اس ۲۴ یکی از جدیدترین مدل‌های گوشی هوشمند سامسونگ است که با مشخصات فنی قدرتمند و طراحی جذاب خود، توانسته است توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. این گوشی دارای صفحه نمایش بزرگ با کیفیت تصویر فوق‌العاده و دوربین عالی است که تجربه بینندگان را به یک سطح دیگر می‌برد.

مشخصات فنی گلکسی اس ۲۴ شامل پردازنده قدرتمند، حافظه داخلی بزرگ و قابلیت اتصال به شبکه‌های اینترنتی پرسرعت است. همچنین این گوشی دارای طراحی ظاهری بسیار زیبا و جذاب است که باعث شده تا کاربران به زیبایی و شکوه این گوشی توجه زیادی داشته باشند.

اگر شما نیز به دنبال یک گوشی هوشمند با مشخصات فنی برتر و طراحی جذاب هستید، گلکسی اس ۲۴ می‌تواند گزینه‌ی بسیار مناسبی برای شما باشد. این گوشی با قیمت مناسب و قابلیت‌های فوق‌العاده، برای کاربران حرفه‌ای و علاقمندان به فناوری، یک انتخاب عالی است.

در فاصله ده روز مانده تا رونمایی از سری گلکسی اس ۲۴ – Galaxy S24 در اینجا سعی داریم به معرفی این گوشی‌ها و بررسی اطلاعات موجود از آن‌ها بپردازیم.

تنها ده روز دیگر تا برگزاری رویداد آنپکد بعدی سامسونگ باقی مانده؛ رویدادی که در آن شاهد رونمایی نسل بعدی پرچمداران این کمپانی کره‌ای، سری گوشی‌های گلکسی S24 خواهیم بود. در حال حاضر افشاگران تقریبا تمامی اطلاعات پیرامون این گوشی‌های سامسونگ را لو داده و اکثر مشخصات فنی و ظاهری آن را در اختیارمان قرار داده‌اند. بر اساس این اطلاعات، خانواده Galaxy S24 هم همانند نسل‌های قبل از سه مدل استاندارد، پلاس و اولترا تشکیل خواهد شد که در بسیاری ویژگی‌ها مشترک بوده و البته تفاوت‌های بزرگی هم با یکدیگر دارند!

سامسونگ همچنین در دعوتنامه رویداد Unpacked آتی خود از رونمایی از قابلیت‌های جذاب مبتنی بر هوش مصنوعی خبر داده است. البته این مورد نیز چندان تعجب‌برانگیز نیست؛ چرا که دو تولیدکننده بزرگ چیپست‌های موبایل، کوالکام و مدیاتک، هر دو مدتی است که با جدیت مشغول کار روی تعبیه هوش مصنوعی مولد روی تراشه‌های جدید خود متمرکز هستند و از ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای مثل تبدیل نوشته به عکس، خلاصه کردن متون، ترجمه‌های آنی، گسترش دادن تصاویر و موارد این‌چنینی خبر داده‌اند که هشوی تنها با تکیه بر AI قابل دستیابی خواهند بود.

در گجت نیوز بخوانید:

۵ تا از موردانتظارترین قابلیت های گلکسی اس ۲۴ سامسونگ

جالب اینجاست که سامسونگ برای پیش فروش نسل بعدی پرچمدارانش حتی منتظر برگزاری رویداد Unpacked هم نشده و از هم‌اینک امکان رزرو یکی از مدل‌های گلکسی اس ۲۴ را در اختیار علاقمندان قرار داده است. کسانی که در این پیش فروش شرکت کنند، می‌توانند هنگام عرضه این محصولات به بازار، آن‌ها را با ۵۰ دلار تخفیف خریداری کنند!

علیرغم این که تقریبا همه‌چیز در خصوص سری گلگکسی S24 افشا شده، اما این امکان هم وجود دارد که کره‌ای‌ها سورپرایزی را برای طرفدارانشان تدارک دیده و یکی از قابلیت‌های خاص این پرچمداران را در روز معرفی آن‌ها رونمایی کنند. در عین حال در ادامه سعی داریم نگاهی داشته باشیم به تمامی اطلاعات موجود از سری گلکسی اس ۲۴ و به بررسی جزیی‌تر این گوشی‌ها بپردازیم.

رنگ‌بندی جدید؛ هدیه سامسونگ به مشتریانش در سال ۲۰۲۴!

گوشی Galaxy S24

به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد در سال ۲۰۲۴ در بخش طراحی رویکرد محتاطانه‌ای را اتخاذ نموده و از همان ظاهر آشنا و امتحان‌پس‌داده یکی دو سال اخیر در طراحی پرچمدارانش استفاده کند. نخستین رندرهای خانواده گلکسی اس ۲۴ سامسونگ چند ماه گذشته افشا شدند و طراحی ظاهری این گوشی‌ها را افشا نمودند. همچنین چند ماه بعد نیز رندرهای این گوشی‌ها، نمایی از آن‌ها را در چند رنگ مختلف به تصویر کشید. بر اساس این رندرها، ظاهر پرچمداران سال ۲۰۲۴ سامسونگ به‌شدت شبیه به سال گذشته بوده و الهامات فراوانی از آن‌ها گرفته است.

صفحه نمایش طراحی شده برای این پرچمداران تخت بوده و از پنل‌های اولد بهره خواهد برد. همچنین در بالای این صفحه نمایش نیز حفره گرد قرار گرفته که دوربین سلفی را درون خود جای خواهد داد. علاوه بر این، قاب پشتی نیز از جنس شیشه بوده و مجموعه لنزهای دوربین را در خود جای خواهد داد. در خصوص رنگ‌بندی این پرچمداران، راس یانگ، یکی از معتبرترین تحلیلگران حوزه گوشی‌های هوشمند پیش‌بینی کرده که پرچمداران سامسونگ در رنگ‌های مشکی، خاکستری، بنفش و زرد روانه بازار خواهند شد.

او همچنین ادعا کرده که فروشگاه سامسونگ هم گوشی پرچمدار گلکسی اس ۲۴ را در سه رنگ انحصاری نارنجی، آبی کم‌رنگ و سبز کم‌رنگ به بازار عرضه خواهد کرد. کره‌ای‌ها البته تغییراتی جزیی در طراحی قاب مدل اولترا ایجاد کرده و آن را به محصولی متفاوت با نسل قبل تبدیل کرده‌اند. علاوه بر این، در S24 Ultra بار دیگر شاهد بازگشت قلم اس پن خواهیم بود. با این حال سامسونگ این بار هم تصمیم گرفته رنگ بدنه قلم S Pen با قاب گوشی‌ها یکسان نباشد!

از مدل استاندارد گلکسی اس ۲۴ چه انتظاری داریم؟

گلکسی اس 24گلکسی اس 24

یکی از معتبرترین افشاگران حوزه گوشی‌های موبایل، ایوان بلاس (@evleaks) مشخصات فنی کامل سری گلکسی اس ۲۴ که برگرفته از پوسترهای معرفی آن هستند را افشا نموده است. بر اساس این اطلاعات، ارزان‌ترین مدل از خانواده Galaxy S23، مدل استاندارد، از یک صفحه نمایش ۶٫۲ اینچی اولد بهره برده و حداکثر روشنایی ۲۶۰۰ نیت را برای محتوای HDR ارائه خواهد کرد که آن را هم‌تراز با آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس قرار خواهد داد!

علاوه بر این، دوربین اصلی به کار رفته در مدل استاندارد گلکسی اس ۲۴ رزولوشنی ۵۰ شواپیکسلی داشته و قادر به ضبط ویدیوهای ۸K خواهد بود. در مدل استاندارد همچنین علاوه بر این دوربین اصلی شاهد به‌کارگیری یک دوربین ۱۰ شواپیکسلی تله فوتو با بزرگنمایی نوری سه برابری و یک حسگر فوق عریض ۱۲ شواپیکسلی خواهیم بود. علاوه بر این، دوربین سلفی گلکسی اس ۲۴ معمولی هم ۱۲ شواپیکسلی خواهد بود. جزئیات افشا شده از این گوشی همچنین حاکی از حضور ۸ گیگ رم در این گوشی و عرضه آن در دو ظرفیت ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگی است؛ درحالیکه مثل همیشه خبری از پشتیبانی از کارت حافظه در این گوشی نخواهد بود!

باتری به کار رفته در گلکسی اس ۲۴ معمولی ظرفیت نه چندان چششویر ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی داشته و قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع و شارژ بیسیم را خواهد داشت. این گوشی همچنین موفق به کسب استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار و رطوبت شده و می‌تواند زیر بارش باران یا در کویرهای پر از خاک، شن و ماسه هم به‌خوبی دوام بیاورد!

مشخصات فنی گوشی گلکسی S24 پلاس؛ همان همیشگی!

گلکسی اس 24 پلاسگلکسی اس 24 پلاس

گلکسی اس ۲۴ پلاس یک بار دیگر بین مدل‌های استاندارد و اولترا قرار گرفته و مشخصات فنی بهتری را در مقایسه با S24 معمولی ارائه خواهد داد. اندازه صفحه نمایش این گوشی به ۶٫۷ اینچ ارتقا یافته و رزولوشن نیز به QHD+ رسیده است. سامسونگ در این گوشی هم از پانل‌های فوق‌العاده داینامیک امولد ۲X بهره برده که قابلیت نمایش حداکثر روشنایی ۲۶۰۰ نیت را دارد. علاوه بر این، بر اساس گزارش‌های موجود، ماژول دوربین به کار رفته در مدل پلاس گلکسی اس ۲۴ دقیقا مشابه با مدل استاندارد خواهد بود که با توجه به سوابق قبلی سامسونگ کاملا قابل انتظار است.

با این وجود در سایر بخش‌های فنی این گوشی شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی نسبت به مدل استاندارد هستیم. برای شروع، حداقل ظرفیت حافظه داخلی مدل پلاس گلکسی اس ۲۴ به ۲۵۶ گیگ رسیده؛ درحالیکه علاقمندان می‌توانند آن را با حافظه ۵۱۲ گیگی نیز خریداری کنند. علاوه بر این، ظرفیت رم این دستگاه هم به ۱۲ گیگ ارتقا یافته و یک باتری ۴۹۰۰ میلی آمپر ساعتی درون آن به کار رفته که علاوه بر ظرفیت بالاتر و شارژدهی بیشتر، با سرعت بالاتری هم شارژ خواهد شد.

پوسترهای تبلیغاتی گلکسی اس ۲۴ حاکی از شارژ شدن ۵۰ درصدی مدل پایه در تنها ۳۰ دقیقه هستند؛ درحالیکه در مدل پلاس، نیم ساعت شارژ شدن می‌تواند ظرفیت باتری را از صفر به ۶۵ درصد برساند. سامسونگ همچنین جنس قاب هر دو مدل استاندارد و پلاس را نسل دوم آلومینیوم نظامی (Armor Aluminum 2.0) اعلام کرده است.

گلکسی S24 اولترا؛ گل سرسبد پرچمداران ۲۰۲۴ سامسونگ

گوشی Galaxy S24 Ultraگوشی Galaxy S24 Ultra

کامل‌ترین و گرانترین پرچمدار سال ۲۰۲۴ سامسونگ نیز مطابق انتظار، گلکسی اس ۲۴ اولترا خواهد بود که محصولی ویژه برای علاقمندان به پرچمداران اندرویدی خواهد بود. در وهله اول، S24 Ultra دنباله‌روی مسیر مدل‌های پرو و پرو مکس آیفون ۱۵ شده و قاب‌های آلومینیومی را با تیتانیوم جایگزین خواهد کرد. همچنین ظرفیت باتری این گوشی نیز ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت بوده و سرعت شارژ آن هم‌تراز با مدل پلاس خواهد بود. در این میان، اندازه صفحه نمایش این مدل نیز در میان سه عضو خانواده S24 از همه بزرگتر و برابر ۶٫۸ اینچ خواهد بود و از پانل‌های اولد با پشتیبانی از استایلوس بهره خواهد برد.

حسگر اصلی به کار رفته در ماژول دوربین خارق‌العاده گلکسی اس ۲۴ اولترا رزولوشنی ۲۰۰ شواپیکسلی داشته و توانایی ضبط ویدیوهای ۸K را خواهد داشت. بر اساس اطلاعات موجود، این دوربین همچنین می‌تواند ویدیوهایی ۴K با نرخ شگفت‌انگیز ۱۲۰ فریم بر ثانیه را نیز ثبت کند؛ هرچند که ممکن است این قابلیت از ابتدا در اس ۲۴ اولترا حضور نداشته باشد و بعدا به واسطه یک بروزرسانی به آن اضافه شود.

در کنار این حسگر اصلی، یک دوربین فوق عریض ۱۲ شواپیکسلی در کنار دو حسگر زوم تشکیل‌دهنده ماژول دوربین S24 Ultra خواهند بود. یکی از این دوربین‌ها حسگری ۱۰ شواپیکسلی داشته و قادر به ارائه بزرگنمایی سه برابری خواهد بود؛ درحالیکه دیگری حسگری ۵۰ شواپیکسلی داشته و بر اساس اطلاعات موجود، بزرگنمایی نوری پنج یا ده برابری را در اختیار کاربران S24 Ultra قرار خواهد داد.

چقدر احتمال دارد قیمت سری گلکسی اس ۲۴ کاهش پیدا کند؟

گلکسی اس 24گلکسی اس 24

هر سه مدل از خانواده گلکسی اس ۲۴ سامسونگ از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام بهره خواهند برد که هوش مصنوعی مولد را در محوریت توجه خود قرار داده است. با این وجود برخی اخبار و شایعات نیز به احتمال عرضه این گوشی‌ها با تراشه اگزینوس خود سامسونگ در برخی نقاط دنیا اشاره دارند. اگر این مطلب صحت داشته باشد غول کره‌ای کار سختی را برای مجاب کردن علاقمندان گلکسی S24 به خرید مدل اگزینوس خواهد داشت؛ چرا که از لحاظ تاریخی مدل‌های اگزینوس گوشی‌های سامسونگ همواره ضعیف‌تر از مدل‌های اسنپدراگون این پرچمداران بوده‌اند!

همچنین بخوانید:

۶ ویژگی که گلکسی اس ۲۴ اولترا برای شکست آیفون ۱۵ پرو مکس به آن‌ها نیاز دارد

به جز این مساله، خبر هیجان‌انگیز دیگر پیرامون سری گلکسی اس ۲۴، احتمال کاهش قیمت آن در مقایسه با نسل قبل است! بر اساس گزارش‌های ارائه شده توسط وبسایت Galaxy Club، مدل استاندارد S24 با قیمت پایه ۹۰۰ دلار روانه بازار خواهد شد که در مقایسه با نسل قبل ۵۰ دلار ارزان‌تر خواهد بود. اتفاق مشابهی هم احتمالا برای مدل پلاس رخ خواهد داد و این گوشی با قیمت ۱۱۵۰ دلار به دست مشتریان خواهد رسید.

در عین حال، کاهش قیمت تنها مخصوص مدل‌های استاندارد و پلاس S24 خواهد بود؛ چرا که علاقمندان به برخورداری از قابلیت‌های منحصربفرد دوربین مدل اولترا باید قیمت پایه ۱۴۵۰ دلاری آن را پرداخت کنند که نسبت به اس ۲۳ اولترا ۵۰ دلار گرانتر است. البته این اخبار مربوط به تغییر قیمت، همانند سایر جزئیات موجود از این گوشی‌ها، صرفا در حد شایعه بوده و ممکن است در نهایت به واقعیت تبدیل نشود. بنابراین بهترین راه این است که تا زمان رونمایی رسمی از این گوشی‌ها منتظر بمانیم تا در جریان جزئیات رسمی آن‌ها قرار گیریم.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها