سوزوکی جیمنی با خودرو ۵ درب به بازار ایران وارد می‌شود

ژانویه 18, 2024 0 نظر 55

سوزوکی، یکی از برندهای محبوب خودروسازی در جهان، طرح جدیدی را با نام جیمنی ۵ درب به بازار ایران معرفی کرده است. این مدل جدید، با طراحی جذاب و کارایی بالا، قرار است مورد توجه علاقه‌مندان به خودروهای کوچک و ماجراجویانه قرار گیرد.

جیمنی ۵ درب به دلیل داشتن پنج در ورودی های بزرگ، امکان دسترسی آسان به داخل خودرو را فراهم کرده و باعث شده است که استفاده از آن برای کاربران بسیار ملایم و راحت باشد. همچنین این مدل با فضای داخلی فراوان و قابل تنظیم برای جا دادن انواع بار و کالاها، برای کاربرانی که نیاز به جابجایی بار دارند، گزینه ای مناسب و عالی است.

با این ویژگی ها و طراحی جدید جیمنی ۵ درب، میتوان گفت که ورود این مدل به بازار ایران، انتظارات بسیاری را برآورده ساخته و باعث شده است که علاقهمندان به خودرو های کوچک و جذاب، به دنبال خرید و امتحان این مدل جدید باشند.

سوزوکی جیمنی ۵ درب توسط شرکت راسا موتور خاورمیانه وارد ایران می‌شود. در ادامه با مشخصات فنی و امکانات Suzuki Jimny 5 Door آشنا خواهیم شد.

خبرها حاکی از آن است شرکت راسا موتور خاورمیانه علاوه بر نسخه ۳ در سوزوکی جیمی قصد دارد نسخه ۵ در آن را نیز وارد ایران کند. سوزوکی جیمی ۵ در با مونتاژ هند روانه بازار ایران خواهد شد. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با مشخصات و امکانات نسخه ۵ در Suzuki Jimny آشنا می‌شویم.

مشخصات فنی سوزوکی جیمنی ۵ درب

سوزوکی جیمنی 5 درب

سوزوکی جیمنی در هر دو نسخه ۳ و ۵ درب از یک موتور ۱٫۵ لیتری تنفس طبیعی بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۰۲ اسب بخار و گشتاور ۱۳۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک و ۵ سرعته دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود. البته هنوز مشخص نشده این خودرو با کدام نوع گیربکس به بازار ایران راه پیدا خواهد کرد.

سوزوکی جیمنی 5 دربسوزوکی جیمنی 5 درب

طول سوزوکی جیمی ۵ درب به ۳۹۸۵ میلی‌متر، عرض آن ۱۶۴۵ میلی‌متر، ارتفاع آن ۱۷۲۰ میلی‌متر و فاصله محوری آن نیز به ۲۵۹۰ میلی‌متر می‌رسد. به طور کلی مدل ۵ درب این شاسی بلند ژاپنی حدود ۳۴۰ میلی‌متر نسبت به مدل ۳ درب خود طول بیشتری دارد.

امکانات رفاهی و ایمنی سوزوکی جیمی

Suzuki JimnySuzuki Jimny

سوزوکی جیمنی ۵ درب در نسخه‌های متفاوتی روانه بازارهای جهانی می‌شود و میزان آپشن هر نسخه نیز متفاوت است. البته هنوز مشخص نشده شرکت راسا موتور خاورمیانه کدام تیپ این خودرو را برای واردات برای ایران در نظر گرفته است.

سوزوکی جیمنی 5 دربسوزوکی جیمنی 5 درب

به طور کلی این خودرو از امکانات رفاهی و ایمنی متعددی چون نور بالا اتوماتیک، تهویه مطبوع الکتریکی، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، رادارهای هشدار خروج از خط و نقطه کور، نمایشگر لمسی همراه با دوربین دید عقب، چراغ های روز، رادار پیشگیری از تصادف، سنسورهای نور و باران، سیستم کروز کنترل و لیمیت کنترل، ۴ کیسه هوای ایمنی و سامانه کنترل پایداری (ESP) بهره می‌برد.

همچنین بخوانید:

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها