برترین گوشی های اندرویدی برای عاشقان عکاسی

ژانویه 6, 2024 0 نظر 32

برترین گوشی های اندرویدی برای کسانی که عاشق عکاسی هستند

هنگامی که عکاسی برای شما علاقه‌مندی اصلی است، انتخاب یک گوشی اندرویدی با دوربین عالی و قابلیت‌های عکاسی حرفه‌ای بسیار مهم است. در حال حاضر تعداد زیادی گوشی اندرویدی با دوربین‌های بسیار عالی در بازار موجود است که برای علاقه‌مندان به عکاسی بسیار جذاب است.

یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی برای عکاسان، گوشی‌های سری Samsung Galaxy S می‌باشند. این گوشی‌ها دارای دوربین‌های عالی با مشخصات بالا و قابلیت‌های زیادی برای عکاسی و ویرایش تصاویر هستند. همچنین گوشی‌های Google Pixel نیز با دوربین‌های عالی و قابلیت‌های عکاسی حرفه‌ای شهرت دارند.

بر اساس نیاز و سلیقه شما، می‌توانید از این گوشی‌ها و یا سایر گوشی‌های اندرویدی با دوربین عالی استفاده کرده و لذت عکاسی با کیفیت بالا را تجربه کنید. اما بهتر است قبل از خرید، نظرات کاربران و بررسی مشخصات فنی دوربین گوشی را مورد بررسی قرار دهید تا گوشی دلخواه خود را برای عکاسی حرفه‌ای انتخاب کنید.

در اینجا نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از برترین گوشی های اندرویدی برای علاقمندان به عکاسی حرفه‌ای و قابلیت‌های هریک را مرور می‌کنیم.

عکاسی با گوشی‌های موبایل مساله بسیار مهمی است. هرچه باشد، خاطرات و وقایع روزمره برای اکثریت کاربران فوق‌العاده مهم تلقی می‌شوند. به همین دلیل دوربین گوشی های موبایل باید قادر باشند این خاطرات را به بهترین شکل ثبت کنند. هریک از کمپانی‌های گوشی‌ساز سلیقه خاص خود را در طراحی دوربین و ماژول عکسبرداری داشته و گوشی‌های موبایلش را با قابلیت‌های عکسبرداری و رنگ‌بندی متفاوتی روانه بازار می‌کنند که برخی از آن‌ها مورد استقبال کاربران واقع شده و برخی دیگر چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرند. از سوی دیگر، ملاحظات قیمتی گوشی‌های موبایل نیز از جمله فاکتورهایی هستند که همیشه در طراحی و ساخت آن‌ها اهمیت فوق‌العاده‌ای دارند.

البته بسیاری افراد برای خرید یک گوشی اندرویدی ایده‌آل برای عکاسی هزینه بسیار زیادی را متحمل می‌شوند. با این وجود در میان محصولات بازار می‌توان گوشی‌های میانرده‌ای را هم پیدا کرد که قابلیت‌های برجسته عکسبرداری و فیلمبرداری را ارائه کرده و می‌توانند برای عاشقان عکاسی ایده‌آل تلقی شوند.

برترین گوشی های اندرویدی مناسب برای عکاسی

در ادامه می‌توانید تعدادی از برترین گوشی های اندرویدی مناسب برای علاقمندان به عکاسی را مشاهده کنید که با حداقل پیچیدگی، قادر به ثبت عکس‌هایی با کیفیت بسیار خوب و رضایت‌بخش هستند. این گوشی‌ها در کلاس‌های قیمتی مختلف گردآوری شده‌اند و در شرایط مختلف عملکرد بسیار خوبی ارائه می‌کنند.

گوگل پیکسل ۸ پرو – Google Pixel 8 Pro

پیکسل 8 پرو

سری گوشی‌های پیکسل گوگل از جمله محصولاتی بوده‌اند که از ابتدا نام خود را به‌عنوان دستگاه‌هایی با قابلیت ارائه تصاویر شفاف و باکیفیت سر زبان‌ها انداخته و با بهره‌گیری از قابلیت‌های نرم افزاری منحصربفردی مثل «تقسیم‌بندی محاسباتی چندفازه» سطح بی‌نظیری از کنترل روی جزئیات و رنگ را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. سال‌های سال است که گوگل از حسگرهای با رزولوشن پایین‌تر از سایر پرچمداران بازار در گوشی‌هایش استفاده می‌کند؛ اما با تکیه بر توانایی های نرم افزاری فوق‌العاده‌اش، عکس‌هایی بی‌نقص را به ثبت می‌رساند.

پیکسل ۸ پرو نمادی از همین دستاورد فنی شگفت انگیز گوگل در بخش عکاسی با گوشی‌های موبایل است که از دو حسگر ۴۸ شواپیکسلی (یک دوربین زوم و یک فوق عریض) در کنار یک دوربین اصلی ۵۰ شواپیکسلی بهره می‌برد. استراتژی گوگل در تکیه بر قابلیت‌های نرم افزاری برای ثبت تصاویر یک بار دیگر در این گوشی هم جواب داده و در هر شرایط محیطی، تصاویری باکیفیت با دامنه دینامیک بسیار ایده‌آل را به ثبت می‌رساند. در عین حال پرچمدار جدید گوگل از برخی قابلیت‌های نرم افزاری استثنایی و منحصربفرد نیز بهره می‌برد که آن را از سایر رقبایش جدا کرده است. به عنوان مثال قابلیت Face Unblur داده‌های دریافتی از حسگرهای اصلی و فوق عریض را جمع‌آوری کرده و جزئیات تکمیلی تصاویر مانند تکسچرهای صورت را با کیفیت بهتری ثبت می‌کند.

علاوه بر این، پاک‌کن جادویی (Magic Eraser) از گذشته یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب گوشی‌های پیکسل گوگل بوده که قابلیت حذف کردن هوشمند بخش‌های مختلف یک تصویر را به کاربر داده و با استقبال فراوانی هم همراه شده است. در Pixel 8 Pro گوگل بعد جدیدی از عملکرد این قابلیت را رو کرده و امکان حذف صداهای ناخواسته از ویدیوهای ضبط شده را نیز به این گوشی اضافه کرده است. همچنین سیستم بهینه‌سازی بزرگنمایی این گوشی نیز یکی دیگر از قابلیت‌های بسیار کاربردی آن است که مشکل بزرگ دوربین گوشی‌های هوشمند در بزرگنمایی دیجیتالی فواصل دور را حل می‌کند. این سیستم به کمک یک الگوریتم هوش مصنوعی مولد مانند Dall-E امکان بزرگنمایی پیکسل به پیکسل ناحیه زوم را برای کاربران فراهم کرده و تصاویری واضح‌تر و پرجزئیات‌تر را به ثبت می‌رساند.

ناتینگ فون ۲ – Nothing Phone 2

برترین گوشی اندرویدی عکاسیبرترین گوشی اندرویدی عکاسی

دومین گوشی ساخته شده توسط کمپانی انگلیسی ناتینگ بار دیگر به خاطر طراحی خیره‌کننده و چشم‌نوازش توجهات فراوانی را به خود جلب کرد. با این حال در نسل دوم سازندگان از یک ماژول دوربین حرفه‌ای هم بهره بردند تا جذابیت‌های این گوشی فراتر از طراحی ظاهری آن باشد. Nothing Phone 2 یکی از مناسب‌ترین گزینه‌های برای افرادی‌ست که علاقمندند دوربین دوربین فوق عریض گوشی‌شان هم‌تراز با حسگر اصلی باشد؛ چرا که در این گوشی شاهد به‌کارگیری دو حسگر ۵۰ شواپیکسلی هستیم که در نور کافی تصاویری بسیار پرجزئیات را ثبت می‌کنند. تصاویر ثبت شده توسط دوربین این گوشی وضوح مناسبی داشته و پروفیل رنگی دقیقی را ارائه می‌کند؛ به‌طوری که تصاویر آن بدون نیاز به هیچ پس‌پردازشی عالی به نظر می‌رسند. همچنین مد پرتره Nothing Phone 2 نیز یکی از بهترین حالت‌های تصویربرداری در گوشی‌های اندرویدی را ارائه می‌دهد.

در گجت نیوز بخوانید:

رایج ترین مشکلات دوربین گوشی های اندرویدی + راه حل

به‌طور کلی تصاویر ثبت شده توسط ناتینگ فون ۲ در مقایسه با پیکسل‌های گوگل رنگ‌های اشباع‌شده‌تری دارند. با این وجود استفاده از فناوری ادغام پیکسل باعث می‌شود جزئیات فوق‌العاده‌ای توسط دوربین این گوشی ثبت شوند. در عین حال شاید یکی از معدود بخش‌های ضعیف سیستم دوربین ناتینگ فون ۲ تصاویر پرتره آن باشد که در آن شناسایی مرزهای تصویر به‌خوبی انجام نشده و ضعیف‌تر از انتظار ظاهر شده است. تصاویر پرتره ثبت شده توسط این گوشی همچنین اثر بوکه یکنواختی دارند و عمق بلور تصاویر آن در مقایسه با سوژه اصلی چندان زیاد نیست. همچنین تصویربرداری نه چندان خوب در نور کم نیز دیگر نقطه ضعف ماژول دوربین Nothing Phone 2 به شمار می‌رود. ناتینگ در این بخش می‌توانست با استفاده از الگوریتم‌های بهتر نویز تصاویر را کاهش داده و عکس‌های یکدست‌تری را پیش چشم مخاطب قرار دهد.

به‌طور کلی، توانایی عکسبرداری ناتینگ فون ۲ نسبت به نسل قبلی خود پیشرفتی شگرفت داشته؛ به‌طوری که اکنون به یکی از برترین گوشی های اندرویدی برای افراد علاقمند به عکاسی تبدیل شده است. این کمپانی همچنین ظرف چند ماه گذشته با ارائه چندین آپدیت تعدادی از مشکلات فنی دوربین را رفع کرده و کیفیت عکس‌های خروجی را به‌طور قابل ملاحظه‌ای ارتقا داده است.

گلکسی اس ۲۳ اولترا سامسونگ – Samsung Galaxy S23 Ultra

گلکسی اس 23 اولتراگلکسی اس 23 اولترا

سری گوشی‌های گلکسی اس سامسونگ تا کنون زمینه‌ساز پیشرفت‌های فراوانی در دوربین گوشی های موبایل بوده‌ و ابتکارات زیادی را به این بخش از صنعت گوشی‌سازی آورده‌اند. به عنوان مثال این کمپانی یکی از نخستین برندهایی‌ست که استفاده از چندین دوربین در گوشی‌های موبایل را رایج کرد و بستر فراگیر شدن آن‌ها را هموار کرد. جدیدترین پرچمدار این کمپانی، گلکسی S23 اولترا، یکی از بزرگترین دستاوردهای صنعت گوشی‌های موبایل در بخش دوربین به شمار رفته و از برترین گوشی های اندرویدی برای علاقمندان به عکاسی به شمار می‌رود.

حسگر اصلی ۲۰۰ شواپیکسلی به کار رفته در ماژول دوربین این گوشی قادر است کیفیت تصاویر ثبت شده را بسته به سلیقه کاربران تغییر داده و به کمک تکنیکی موسوم به «ادغام پیکسل‌ها» آرایه‌هایی مربعی از پیکسل‌های ترکیبی را کنار هم قرار داده و یک سوپر پیکسل تشکیل دهد که قابلیت پردازش بهتر داده‌های نوری را داشته و می‌تواند تصاویر پرجزئیات‌تری را به نمایش درآورد.

البته سامسونگ معمولا تصاویر نهایی دوربین گوشی‌های خود را با اندکی ویرایش و ادیت به کاربر نمایش می‌دهد. این مساله باعث می‌شود رنگ‌ها کمی اشباع‌تر از حد معمول باشند و ظاهر تصاویر ثبت شده اندکی چشم‌نوازتر به نظر برسند.‌ البته این ویرایش جزیی رنگ‌بندی تصاویر باعث نخواهد شد که گلکسی اس ۲۳ اولترا در شمار یکی از بهترین گوشی های موبایل دنیا برای ثبت عکس‌ها و ویدیوها قرار نگیرد! علاوه بر این، Galaxy S23 Ultra همچنین یکی از بهترین گوشی‌ها برای ثبت تصاویر در نور کم به شمار می‌رود که به لطف حسگر بسیار بزرگ و استفاده هوشمندانه از فناوری ادغام پیکسل قادر است حتی در تاریکی مطلق نیز تصاویر باکیفیتی را ثبت کند.

در کنار توانایی‌های فیزیکی ماژول دوربین گلکسی اس ۲۳ اولترا، دوربین به کار رفته در این گوشی همچنین پر از قابلیت‌های ریز و درشت است که اشاره کردن به تک تک آن‌ها ساعت‌ها زمان می‌برد! یکی از قابلیت‌های منحصربفرد این دوربین «مد کارگردان» است که باعث ثبت تصاویر همزمان از حسگرهای مختلف خواهد شد. همچنین اگر به دنبال سیستم‌های کنترل و ویرایش هم‌تراز با دوربین‌های حرفه‌ای می‌گردید هم می‌توانید به کمک اپلیکیشن Expert RAW از عکس‌های ثبت شده خروجی با فرمت RAW بگیرید و پردازش حرفه‌ای خود را روی آن انجام دهید.

در عین حال آنچه دوربین گلکسی اس ۲۳ اولترا را واقعا از رقبا متمایز می‌کند، توانایی‌های بزرگنمایی آن است. دوربین پریسکوپ ۱۰ شواپیکسلی واقع در عقب این گوشی قادر به ارائه بزرگنمایی ده برابری نوری است که نظیر آن در صنعت گوشی‌های موبایل مشاهده نشده است. توانایی‌های بزرگنمایی این گوشی به‌حدی شگفت‌انگیز است که حتی تصاویر ثبت شده با بزرگنمایی دیجیتالی صد برابری در این گوشی هم به‌نوعی قابل تشخیص بوده و فرسنگ‌ها بهتر از سایر پرچمداران دنیای اندروید هستند.

گوگل پیکسل ۸ – Google Pixel 8

گوگل Pixel 8گوگل Pixel 8

مهم‌ترین تفاوت دوربین‌های دو گوشی پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو نبود دوربین انحصاری تله فوتو در مدل استاندارد است. بنابراین در صورتی که به‌طور خاص قصد عکسبرداری تله فوتو با گوشی خود را ندارید، می‌توانید پیکسل ۸ را تهیه کرده و چندین میلیون تومان در هزینه خرید صرفه‌جویی کنید! این گوشی از یک حسگر اصلی ۵۰ شواپیکسلی بهره برده و دوربین فوق عریض آن رزولوشنی ۱۲ شواپیکسلی دارد. هر دو دوربین به کار رفته در این گوشی عملکردی استثنایی دارند؛ به‌طوری که کارشناسان کیفیت کلی ماژول دوربین Pixel 8 خصوصا در شرایط نوری کم را خارق‌العاده توصیف کرده‌اند.

یکی از بارزترین نقاط قوت پیکسل ۸ بازتولید دقیق رنگ‌های طبیعی پوست است که گوگل سال‌هاست به دنبال دسترسی به آن است و در پیکسل ۸ توانسته آن را به اعتلا برساند! تصاویر و ویدیوهای ثبت شده توسط گوشی Pixel 8 از محدوده دینامیکی عریضی برخوردار بوده اشباع رنگ بسیار خوبی دارند؛ ضمن این که سطح کنترل فوق‌العاده‌ای را روی سطوح کنتراست تصاویر فراهم می‌کنند. از سوی دیگر، تیم طراحی پیکسل ۸ همچنین موفق شده سیستم لرزشگیر به کار رفته در آن را نیز به‌طور قابل ملاحظه‌ای ارتقا دهد؛ به‌طوری که این گوشی اکنون قادر است حین حرکت تصاویر و ویدیوهای بسیار باکیفیت و باثباتی بگیرد.

بعلاوه، ثبت تصاویر در نور کم هم دیگر قابلیت منحصربفرد پیکسل ۸ است که به لطف استفاده از حسگر بزرگتر و فناوری‌های بسیار پیشرفته هوش مصنوعی امکان‌پذیر شده است. مدل استاندارد Pixel 8 که هم‌اکنون قیمتی ۷۰۰ دلاری دارد، همچنین تصویربرداری پرتره را نیز به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مزایایش معرفی کرده و به‌جرات یکی از توانمندترین گوشی‌های اندرویدی از نظر توانایی تفکیک سوژه از پس‌زمینه است.

در کنار تمامی این موارد باید توجه کرد که Pixel 8 محصولی از گوگل است. بنابراین می‌توان مطمئن بود که با گذشت زمان قابلیت‌های اختصاصی اپلیکیشن دوربین زودتر از سایر گوشی‌های اندرویدی و بعضا به‌صورت اختصاصی در اختیار کاربران این گوشی قرار خواهند گرفت. بنابراین می‌توان انتظار داشت که عملکرد دوربین این گوشی در گذر زمان بهبود یابد.

گوگل پیکسل ۷ ای – Google Pixel 7a

گوگل پیکسل 7aگوگل پیکسل 7a

پیکسل ۷a هم یکی از محصولاتی است که با قیمتی بسیار پایین‌تر از پرچمدارانی چون پیکسل ۸ پرو، گلکسی اس ۲۳ اولترا و آیفون ۱۵ پرو یکی از برترین گوشی های اندرویدی برای افراد علاقمند به عکاسی به شمار می‌رود. گوگل این گوشی را به یک دوربین قدرتمندتر از پیکسل ۸ پرو مجهز کرده که رزولوشن ۶۴ شواپیکسلی داشته و گرفتن عکس بد با آن واقعا سخت است! تصاویر ثبت شده توسط این گوشی رنگ‌هایی فوق‌العاده طبیعی داشته و کنترل فوق‌العاده‌ای روی بالانس رنگ سفید و اکسپوژر به کاربران می‌دهند. علاوه بر این، تفکیک سوژه از پس‌زمینه هم به بهترین شکل در این گوشی انجام شده و مد عکسبرداری در شب (Night Mode) هم با عملکرد خیره‌کننده‌اش گاها قابلیت‌هایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که بهترین پرچمداران را شرمنده می‌کند!

همچنین بخوانید:

بهترین گوشی های اندرویدی سال ۲۰۲۳ از نظر دوربین

دیگر نقطه قوت Pixel 7a امکان تخمین عمق آن است که به کاربر امکان ثبت پرتره‌هایی با افکت بوکه طبیعی و تفکیک سوژه عالی را می‌دهد. علاوه بر این، قفل شدن فوکوس خودکار این گوشی پیکسل نیز با نهایت سرعت و دقت انجام شده و بر خلاف بسیاری میانرده‌های اندرویدی بازار، در این گوشی شاهد تفاوت رنگ عکس‌های ثبت شده توسط حسگر اصلی و عریض نیستیم.

البته دوربین این میانرده گوگل چندان هم بدون عیب و ایراد نیست؛ به‌طوری که نویز نسبتا زیاد و ناتوانی در قفل کردن فوکوس در شرایط نوری ضعیف یا سوژه‌های در حال حرکت باعث می‌شوند که نتوان امتیاز کامل را به دوربین این گوشی داد. در عین حال زمانی که خروجی تصاویر این گوشی را در نظر گرفته و با قیمت آن مقایسه می‌کنید، این ایرادات کاملا بی‌ارزش می‌شوند! همچنین، همانند همه گوشی‌های دیگر پیکسل، کاربران Pixel 7a هم می‌توانند به‌طور اختصاصی به برخی قابلیت‌های ویرایش تصویر اختصاصی در اپلیکیشن‌های دوربین گوگل یا Photos دسترسی داشته باشند که تجربه عکسبرداری و کیفیت تصاویر را به‌طور قابل ملاحظه‌ای ارتقا خواهند داد.

توصیه‌هایی برای ثبت بهترین عکس ها با گوشی‌های اندرویدی

برترین گوشی اندرویدی عکاسیبرترین گوشی اندرویدی عکاسی

اگر قصد خرید یک گوشی با هدف عکسبرداری نیمه‌حرفه‌ای یا حرفه‌ای را دارید، پیش از انتخاب محصول مورد نظرتان باید نکاتی را در نظر بگیرید. گوشی‌های پیکسل گوگل پس از ثبت تصاویر، پردازش چندانی روی رنگ عکس‌های ثبت شده انجام نداده و بیشتر روی حفظ رنگ طبیعی اصرار دارند. بنابراین ممکن است تصویر ثبت شده توسط آن‌ها در مقایسه با دوربین برخی گوشی‌های دیگر اندکی رنگ و رو رفته به نظر برسد. از سوی دیگر، سامسونگ و بسیاری برندهای چینی دیگر رنگ‌هایی اشباع‌شده را پیش چشم کاربر قرار می‌دهند که شاید خیلی دقیق نباشند؛ اما چشم‌نوازتر بوده و برای به اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی مناسب‌تر به نظر می‌رسد. این تفاوت در پردازش رنگ بعضا اهمیت فوق‌العاده زیادی در انتخاب خواهد داشت.

برترین گوشی اندرویدی عکاسیبرترین گوشی اندرویدی عکاسی

همچنین باید به این نکته هم توجه کرد که توانایی‌های ثبت تصاویر در گوشی‌های موبایل نه فقط به حسگر به کار رفته در دستگاه، بلکه به بسیاری فاکتورهای دیگر هم بستگی دارد. بخش بزرگی از کیفیت عکس خروجی به پردازشگر سیگنال تصویری و پردازنده به کار رفته در دستگاه بستگی دارد. به‌عنوان مثال، سری پیکسل ۸ گوگل که از چیپست جدیدتر تنسور G3 بهره می‌برد، قابلیت‌های منحصربفردی چون پشتیبانی از Night Mode در تصاویر تایم لپس را ارائه می‌کند. البته علیرغم این مساله، خرید پرچمداری متعلق به یک یا دو سال گذشته هم می‌تواند قابلیت‌های عکسبرداری حرفه‌ای را با قیمت‌هایی مناسب در اختیارمان قرار دهد. این گوشی‌ها ترکیبی از دوربین‌های قدرتمند، پردازنده‌های فوق‌العاده سریع و پشتیبانی طولانی مدت نرم افزاری را به کاربران ارائه می‌دهند.

با این استدلال، پرچمداران یک ساله اندرویدی مثل گلکسی اس ۲۲ اولترا یا پیکسل ۷ پرو هم می‌توانند در شمار برترین گوشی های اندرویدی برای عاشقان عکاسی قرار گیرند که همچنان تا چندین سال آپدیت‌های نرم افزاری و امنیتی را دریافت کرده و عملکردی هم‌تراز با بهترین پرچمداران بازار را ارائه می‌کنند. در عین حال همچنین باید مطمئن باشید که گوشی انتخابی شما باتری مناسبی داشته و می‌تواند مدتی طولانی شما را همراهی کند!

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها