مشکل آپدیت One UI 6 برای برخی کاربران سامسونگ: مشکلات میکروفون گوشی به وجود می‌آید!

ژانویه 8, 2024 0 نظر 67

دردسر آپدیت One UI 6 برای برخی کابران سامسونگ؛ میکروفون گوشی مختل می‌شود

آپدیت‌های نرم‌افزاری همواره برای بهبود عملکرد و امکانات گوشی‌های هوشمند منتشر می‌شوند، اما گاهی اوقات آپدیت‌های جدید مشکلاتی را برای کاربران ایجاد می‌کنند. یکی از مشکلاتی که تعدادی از کاربران گوشی‌های سامسونگ با آپدیت One UI 6 روبرو شده‌اند، مشکلاتی مربوط به عملکرد میکروفون گوشی خود را تجربه می‌کنند. این مشکل باعث می‌شود که میکروفون گوشی مختل شده و کیفیت مکالمات تلفنی کاهش یابد یا در برخی موارد اصلاً کار نکند.

این مشکل باعث نگرانی برخی کاربران شده است زیرا امکان ارتباط صحیح و موثر با دیگران برای آن‌ها بسیار مهم است. سامسونگ به سرعت واکنش نشان داده و قول داده است که در حال کار بر روی رفع این مشکل است. کاربران نیز می‌توانند با بروزرسانی‌های اخیر کنترل‌های میکروفون را بررسی کرده و در صورت لزوم به تنظیمات پیش‌فرض بازگردند تا از این مشکل جلوگیری کنند. در هر صورت، منتظر بروزرسانی رسمی از سوی سامسونگ برای رفع این مشکل هستیم.

۱۸ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۳

مشکلات، دردسرها و باگ‌های آپدیت وان یو آی ۶ پایان ندارد و حالا بسیاری از کاربران در حال گزارش مشکل میکروفون گوشی سامسونگ خود پس از آپدیت هستند. ظاهرا پس از نصب آپدیت، میکروفون گوشی برای کاربران قطع می‌شود.

این روزها طرفداران سامسونگ باید منتظر رونمایی سری گلکسی S24 باشند اما حالا مهم‌ترین دغدغه آن‌ها، مشکلات بیشمار آپدیت One UI 6 است. چند هفته پیش، اخبار مربوط به مشکل نبود قابلیت محافظ در برابر Burn-in نمایشگر، باعث به وجود آمدن نگرانی میان کاربران سامسونگ شد. این پایان ماجرا نبود و مدتی بعد، خبری درباره تخلیه سریع باتری در این آپدیت منتشر شد. حالا نوبت به گزارش کاربران مبنی بر مشکل قطع شدن میکروفون پس از آپدیت رسیده است.

ماجرای قطع شدن میکروفون در One UI 6 چیست؟

این طور که به نظر می‌رسد، سامسونگ آپدیت اندروید ۱۴ را شتاب‌زده منتشر کرده و اکثر کاربرانی که این بروزرسانی را نصب کرده‌اند، از وضعیت فعلی راضی نیستند. اگر سری به فروم‌های رسمی سامسونگ بزنید، می‌بینید کاربران در حال گزارش مشکلات میکروفون گوشی پس از نصب آپدیت جدید هستند. ظاهرا میکروفون گوشی در زمان استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف قطع می‌شود و راه حل مشخصی برای حل این مشکل وجود ندارد.

مشکل میکروفون آپدیت سامسونگ

با آپدیت گوشی سامسونگ به اندروید ۱۴ و وان یو آی ۶، احتمالا وویس‌های شما به این شکل ارسال شوند.

آن طور که گزارش‌های کاربران و بررسی‌های تیم گجت نیوز روی گوشی‌ گلکسی A54 مجهز به One UI 6 نشان می‌دهد، پس از نصب آپدیت در برنامه‌هایی مانند ضبط صدا، تلگرام و واتس آپ،‌ امکان ضبط صدا در بعضی موارد وجود ندارد و پیام صوتی شما خالی ارسال می‌شود. با این حال ریشه این ایراد در سخت‌افزار گوشی‌های سامسونگ نیست و در زمان تماس‌های تلفنی، میکروفون قطع نمی‌شود.

در حال حاضر راه حلی برای رفع ایراد میکروفون گوشی‌های سامسونگ مجهز به اندروید ۱۴ وجود ندارد و این مشکل دوباره بازمی‌گردد. تنها روشی که می‌تواند به شکل موقتی ایراد را از بین ببرد، ری استارت کردن گوشی یا تلاش دوباره برای ضبط صدا است. این ایراد ارتباطی به برنامه‌هایی مانند تلگرام، واتس آپ یا ضبط صدا ندارد؛ زیرا با ورود به تنظیمات مخفی گوشی سامسونگ و تست میکروفون یا استفاده از برنامه Samsung Members، می‌بینیم میکروفون به طور کلی صدایی ضبط نمی‌کند.

میکروفون چه گوشی‌هایی با آپدیت جدید سامسونگ قطع می‌شود؟

گلکسی a73گلکسی a73

اگر اطلاعات منتشر شده توسط کاربران درست باشد، گوشی‌های گلکسی A73، گلکسی اف ۵۴، گلکسی A54، گلکسی M33، گلکسی M53، گلکسی A52s و بسیاری دیگر از میان‌رده‌های سامسونگ از این مشکل آپدیت اندروید ۱۴ رنج می‌برند.

همان طور که پیش از این هم گفتیم، راهی برای حل این مشکل وجود ندارد اما شاید آپدیت ژانویه سامسونگ بتواند این مشکل بزرگ را از بین ببرد. باید دید در هفته‌های آینده و با انتشار آپدیت‌های بعدی، مشکلات بیشمار گوشی‌های سامسونگ حل خواهد شد یا خیر.

آیا شما هم پس از آپدیت با این مشکل رو به رو شده‌اید؟ در بخش نظرات با گجت نیوز و کاربرانش همراه شوید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها