تاثیرگذاری هکرهای کره شمالی بر جهان در سال ۲۰۲۳

ژانویه 29, 2024 0 نظر 28

هکرهای کره شمالی در سال ۲۰۲۳ دنیا را بیچاره کرده‌اند

هکرهای کره شمالی به یکی از بزرگترین تهدیدهای امنیت سایبری در جهان تبدیل شده‌اند. در سال ۲۰۲۳، این هکرها با حملات سایبری شگفت‌انگیزی که به دست آورده‌اند، دنیای اینترنت را به هم ریخته و امنیت اطلاعات و داده‌های حساس بسیاری را به خطر انداخته‌اند. این حملات باعث افشاگری اطلاعات شخصی، حملات به شرکت‌ها و سازمان‌ها، و حتی تخریب سیستم‌های مهم امنیتی شده و برای کاربران و سازمان‌ها عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته است.

اشخاصی که اینگونه حملات سایبری را انجام می‌دهند، توانایی بالقوه‌ای برای نفوذ به سیستم‌ها و دسترسی به اطلاعات حساس دارند و این مسئله باعث شده که تهدیدات سایبری از جمله افتادن سیستم‌ها، دزدیده شدن اطلاعات مهم، و حملات تحت فشار قرار گرفتن به شدت در دنیا و ایران شنیده شود.

بنابراین، نیاز به حفاظت و امنیت سایبری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است تا بتوان از تهدیدات سایبری مختلف محافظت کرد و اقدامات مناسبی را برای مقابله با این تهدیدات انجام داد.

بنا به داده‌های موجود، هکرهای کره شمالی در سال ۲۰۲۳ به بیش از ۱۰ پلتفرم رمزارز حمله کرده‌اند؛ رقم سرقت شده توسط آن‌ها حتی شگفت‌آورتر است!

حمله هکرهای کره شمالی به پلتفرم‌های ارز دیجیتال موضوع تازه‌ای نیست و اگر دنبال‌کننده دنیای ارز دیجیتال باشید، باید بارها در این باره شنیده باشید. با این حال، گزارشی تازه از شرکت آمریکایی Chainalysis که در حوزه تجزیه و تحلیل داده‌های بلاکچین فعالیت می‌کند، نشان از اوج‌گیری حملات آن‌ها دارد. به‌طور دقیق‌تر، برآورد شده است که هکرهای کره شمالی فقط طی سال گذشته میلادی مبلغ ۱ میلیارد دلار را از منابع مختلف به سرقت برده‌اند.

سرقت ۱ میلیارد دلاری هکرهای کره شمالی از پلتفرم‌های رمزارز در سال ۲۰۲۳

حملات هکرهای کره شمالی در سال 2023

بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۳، هکرهای وابسته به کره شمالی تنها در سال ۲۰۲۳ به ۲۰ پلتفرم رمزارز حمله کرده‌اند؛ در واقع، طی سال گذشته میلادی اوج حملات این هکرها رقم خورده است. همچنین گزارش مذکور حکایت از این دارد که هکرهای کره شمالی ظرف سال گذشته ۱ میلیارد دلار رمزارز سرقت کرده‌اند. این رقم هرچند کمی با رکورد ۱٫۷ میلیارد دلاری آن‌ها در سال ۲۰۲۲ فاصله دارد، کماکان باعث نگرانی فعالان حوزه رمزارز است.

این شرکت در گزارش خود همچنین به خطر رو به افزایش گروه‌های جاسوسی سایبری مثل «لازاروس» (Lazarus) و «کیمسوکی» (Kimsuky) اشاره کرد. این گروه‌ها که تحت حمایت حکومت کره شمالی‌ مشغول به فعالیتند، بارها اقدام به سرقت دارایی‌های عظیم کریپتویی کرده‌اند. پیش‌تر سازمان اف‌بی‌آی آمریکا گزارش کرده بود که سرقت ۱۰۰ میلیون دلاری رمزارز از پل هورایزون را هکرهای وابسته به کره شمالی انجام داده‌اند.

در هماهنگی با این گزارش، داده‌های TRM Labs هم نشان می‌دهند که هکرهای کره‌ای دست کم ۶۰۰ میلیون دلار کریپتو در سال ۲۰۲۳ دزدیده‌اند. تعداد و میزان موفقیت حملات آن‌ها به‌شدت نگران‌کننده بوده و توجهات را به سمت قابلیت‌های سایبری کره شمالی جلب کرده است. در این گزارش به دزدی تقریباً ۴۱ میلیون دلاری رمزارز از پلتفرم شرط‌بندی آنلاین Stake توسط گروه لازاروس هم اشاره شد. پس از این اتفاق که اف‌بی‌ای رسماً آن را تایید کرده بود، دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی آمریکا میکسر ارز دیجیتال Sinbad را به دلیل کمک به گروه لازاروس در پولشویی تحریم کرد.

آمار حملات هکرهای کره شمالی در سال 2023آمار حملات هکرهای کره شمالی در سال 2023

دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی آمریکا اظهار داشت که Sinbad در شستشوی میلیون‌ها دلار کریپتو سرقت شده از جمله دارایی‌های پل هورایزون نقشی کلیدی داشته است. اگر با میکسرهای ارز دیجیتال آشنایی دارد، باید گفت که این واسطه‌ها با ترکیب ارزها از منابع مختلف، رهگیری تراکنش‌ها و تشخیص مبدا و مقصد آن‌ها را سخت‌تر می‌کنند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها