بی ای سی ایکس ۳ پرو – BAC X3 Pro؛ کرمان جدید با موتور میتسوبیشی + ویدیو – تجربه کراس اور جذاب
بی ای سی ایکس ۳ پرو – BAC X3 Pro؛ کراس اور جدید کرمان با موتور میتسوبیشی
بی ای سی ایکس ۳ پرو یکی از جدیدترین خودروهای کراس اور با نام تجاری کرمان است که با موتور قدرتمند میتسوبیشی ارائه میشود. این خودرو با طراحی مدرن و پویا به همراه امکانات و قابلیتهای برتر، توانسته است توجه بسیاری از علاقمندان به خودروهای خانوادگی و خارج از شهر را به خود جلب کند.
موتور قدرتمند میتسوبیشی که به خودرو انرژی میبخشد، امکان اجرای مسیرهای سخت و بیرحم در شهر و روستا را برای رانندهها فراهم میکند. همچنین قابلیتهای ضد آب و دوام بالای موتور به این خودرو امکان مواجهه با شرایط جوی دشوار را میدهد.
از جمله ویژگیهای دیگر این خودرو، دارای سیستمهای ایمنی پیشرفته و فضای داخلی فراوان و راحت برای مسافران است. با توجه به تمام این ویژگیها، بی ای سی ایکس ۳ پرو – BAC X3 Pro به عنوان یک گزینه عالی برای خانوادهها و ماجراجویان به شهرت رسیده است.
برای مشاهده ویدیوی معرفی این خودرو، لطفا به وبسایت ما مراجعه فرمایید.
خودرو بی ای سی ایکس ۳ پرو – BAC X3 Pro جدیدترین محصول کرمان موتور و یک کراس اوور جمع و جور است که احتمالا توسط خودروسازان بم راهی خیابانهای ایران شود. در ادامه با مشخصات فنی و قیمت کراس اور بی ای سی X3 پرو همراه میشویم.
بازار کراس اورهای جمع و جور در سال جاری، به شدت داغ و پر جنب و جوش است و هر از چند گاهی، یک عضو جدید به این مهمانی اضافه میشود. از این سگمنت و در این تایم کوتاه، ما با محصولات مختلفی مثل کراس اوورهای ام وی ام ایکس ۳۳ کراس از مدیران خودرو، چانگان سی اس ۱۵ از پارس خودرو و کیا سونت از کوشا خودرو آشنا شدیم و اکنون وقت آن رسیده تا کرمان موتور و خودروسازان بم هم وارد این مهمانی شوند.
فهرست عناوین:
معرفی کوتاه خودرو بی ای سی X3 Pro
این خودرو در کشور چین با نام مپل یا میپل X3 پرو شناخته میشود و در ایران هم برخی به اشتباه، آن را بک X3 پرو مینامند. تولید آن از سال ۲۰۲۲ در چین متوقف شده و در حال حاضر، مهمان خط تولید کرمان موتور و خودروسازان بم به حساب میآید. در کشور چین، این محصول با پیشرانه تنفس طبیعی و گیربکس سی وی تی اتوماتیک و دستی ۵ سرعته به فروش میرسد اما کرمانیها، فقط نسخه اتوماتیک را در نظر گرفتهاند. همچنین بد نیست اشاره کنیم که ام وی ام ایکس ۳۳ کراس در نسخه دستی، از مهمترین رقبای این محصول به حساب میآید.
مزایا و معایب بی ای سی X3 پرو
مزایا
- پیشرانه تنفس طبیعی و سازگار با بنزین ایران
- گیربکس کم خرج اتوماتیک CVT
- قیمت رقابتی (احتمالا در بازه ۸۰۰ میلیون تومان)
معایب
- فقدان سیستم کنترل پایداری الکترونیکی یا همان ESP
- جلو پنجره متفاوت (شاید سلیقه همه نباشد)
- فضای پای محدود در صندلیهای ردیف دوم
مشخصات فنی بی ای سی X3 پرو
چینیها برای موتور و پیشرانه بی ای سی X3 پرو یکی از موتورهای خوش نام میتسوبیشی یعنی پیشرانه JLC-4G15C را در نظر گرفتهاند. این پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی که ۱٫۵ لیتر (دقیقا ۱۴۹۸ سی سی) حجم دارد در بهترین روز خود میتواند توانی معادل ۱۱۳ اسب بخار قدرت در دور موتور ۵۶۰۰ و ۱۴۳ نیوتن متر گشتاور در دور موتور ۴۴۰۰ تا ۴۸۰۰ را تحویل راننده دهد. همچنین تکنولوژی های DOHC و DVVT هم در پیشرانه بی ای سی ایکس ۳ پرو به کار رفته و سیستم پاشش سوخت چند نقطهای یا همان MPI را هم دارد.
گیربکس بی ای سی X3 پرو در نسخه وارداتی، یک گیربکس اتوماتیک CVT با سیستم تعویض دنده مصنوعی ۶ سرعته است که حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت را در اختیار راننده قرار میدهد. مصرف سوخت آن هم در حالت ترکیبی و در بهترین روز، برابر با ۶٫۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود.
تجهیزات ایمنی، امکانات رفاهی و آپشنها
هرچند که از نظر آپشن و امکانات رفاهی یا تجهیزات ایمنی، بی ای سی X3 پرو حرف خاصی برای گفتن ندارد و یک کراس اور معمولی به حساب میآید اما در ادامه سعی میکنیم تا لیست کاملی از این موارد را به شما ارائه دهیم:
- سیستم تعلیق مک فرسون مستقل در محور جلو و تورشن بیم غیر مستقل در محور عقب
- فرمان کمک برقی با قابلیت تنظیم ارتفاع
- جالیوانی
- سیستم ترمز تمام دیسک
- سه حالت رانندگی شامل نرمال، اکو و اسپرت
- رینگهای آلومینیومی ۱۶ اینچی با لاستکهای ۲۰۵/۶۰
- سیستم ترمز ضد قفل ABS و توزیع نیروی ترمز EBD
- ۲ ایربگ برای راننده و سرنشین جلو
- هشدار تجاوز از سرعت معین شده
- هشدار نبستن کمربند های ایمنی
- کمربند ایمنی ۳ نقطهای برای سرنشینان ردیف عقب
- هشدار جا ماندن ریموت در داخل خودرو
- سیستم قطع شدن سوخت و باز شدن دربهای خودرو در زمان تصادف
- سنسور فشار باد لاستیک
- سنسور پارک در سپر عقب
- دوربین دنده عقب
- کروز کنترل
- دستیار حرکت در سربالایی آپشنال
- سانروف برقی با روکش دستی
- ریلهای سقفی
- فرمان دی کات با غربیلک مولتی فانکشن
- مولتی مدیا ۸ اینچی با کامپیوتر سفری
- شارژر فندکی و پورت شارژ USB
- چراغ نقشه خوان
- دستگیره شاگرد روی کنسول وسطی
- سیستم شیشه بالابر و سانروف برقی با قابلیت آنتی ترپ یا تشخیص مانع
- صندلی دستی راننده با سیستم تنظیم ۶ نقطهای و سرنشین ردیف جلو با تنظیم ۴ نقطهای
- استارت کی لس و قابلیت ورود بدون کلید به کابین
- سیستم تهویه مطبوع دستی با فیلتر PM2.5
- قابلیت تا کردن صندلیهای ردیف عقب
- تریم داخلی چرم مشکی
- ترمز دستی
- ایمبولایزر
- قفل مرکزی
- پاور ویندوز
- گرمکن شیشه عقب
- ۶ اسپیکر
- چراغهای جلو از نوع هالوژن و عقب از نوع ال ای دی
- دی لایت
- قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغها از داخل کابین
- برف پاک کن صندوق عقب
طراحی ظاهری و ابعاد
اندازه و ابعاد بی ای سی X3 پرو شامل ۴۰۰۵ میلی متر طول، ۱۷۶۰ میلی متر عرض و ۱۵۷۵ میلی متر ارتفاع میشود و فاصله محورهای آن هم به ۲۴۸۰ میلی متر میرسد. وزن خالص خودرو از ۱۱۵۷ کیلوگرم بیشتر نمیشود و فضای صندوق عقب آن به تنهایی، تا ۴۰۰ لیتر میرود.
با توجه به اینکه طراحی بی ای سی X3 پرو برای اوایل سال ۲۰۲۲ است، انتظار زیادی از آن نمیرود. طرح جلوپنجره، از ترند روز پیروی نمیکند و فقدان چراغهای ال ای دی و باریک و سپر و جلوپنجره کوچک حسابی حس میشود. همچنین کروم کاریهای این قسمت هم زیاد از حد است و شاید سلیقه همه نباشد.
در نمای کناری، رینگهای ۱۶ اینچی آلومینیومی و ستونهای دو رنگ و فلاپهای پلاستیکی را داریم و شاید امتداد چراغها تا روی گلگیر هم برای بعضیها جذاب باشد. نمای عقبی به چراغ خطرهای بزرگ، اسپویلر دو تکه و دیفیوزر اسپرت محدود میشود و دوربین دنده عقب و سنسور پارک اولتراسونیک هم در این قسمت به چشم میآید.
طراحی کابین و داشبورد
کابین و داشبورد بی ای سی X3 پرو چیز خیلی زیادی برای ارائه ندارد. فرمان دی کات با دکمههای مولتی فانکشن، مولتی مدیا ۸ اینچی، سانروف و طراحی جذاب دریچههای سیستم تهویه مطبوع، شاید خاصترین موارد در این قسمت باشند. همچنین لچکیهای متفاوت این خودرو هم علاوه بر افزایش دید راننده، روی تقویت ستونهای خودرو هم تاثیر میگذارند و این محصول را نسبت به رقبای خود، خاصتر میکنند.
از صندلیهای برقی خبری نیست، ترمز پارک دستی است و کلید اتوهلد و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی یا همان ESP هم دیده نمیشود. فضای پا در قسمت ردیف دوم هم آن چنان جلب توجه نمیکند و مثل تمام رقیبها، این محصول هم در ردیف عقب ضعف دارد. همچنین بد نیست اشاره کنیم که صندلیهای راننده و شاگرد در نسخه چینی، از نوع اسپرت هستند که این مورد در نسخه کرمان موتور دیده نمیشود.
جدا از این موارد، تریم چرم مصنوعی مشکی با دوخت قرمز، حسابی حس و حال اسپرت سواری را در کابین به جریان انداخته است و ۶ اسپیکر هم به این جریان سازی کمک میکنند. صندلیهای ردیف عقب هم به صورت کامل خم میشوند تا فضای صندوق عقب از ۴۰۰ لیتر، تا نزدیک به ۱۰۰۰ لیتر افزایش پیدا کند. هرچند که فضای قسمت ردیف دوم صندلیها آن چنان بزرگ نیست اما پشت سریها، حس آرامش و راحتی را بیشتر میکنند.
قیمت بی ای سی X3 پرو
گفته میشود که به احتمال خیلی زیاد، فروش بی ای سی ایکس ۳ پرو از اواخر سال جاری یعنی زمستان ۱۴۰۲ یا اوایل ۱۴۰۳ شروع خواهد شد. فعلا از قیمت کراس اوور بی ای سی X3 پرو هیچ خبری در دست نیست اما با توجه به برچسب دلاری آن یعنی قیمت ۹ هزار دلار، حدس میزنیم که قیمت خودرو BAC X3 Pro در محدوده ۸۰۰ میلیون تومان قرار بگیرد. به محض شروع فروش خودرو BAC X3 Pro کرمان موتور، میتوانید شرایط آن را از طریق سرویس اخبار خودرو گجت نیوز دنبال کنید.
رقیب های خودرو BAC X3 Pro
با توجه به اینکه موتور بی ای سی X3 پرو از نوع تنفس طبیعی است، میتوان محصولاتی مثل چانگان CS15 را از اصلیترین رقبای آن دانست. همچنین ام وی ام ایکس ۲۲ پرو و ام وی ام ایکس ۳۳ کراس در نسخه تنفس طبیعی یعنی با موتور ۱٫۵ لیتری، میتوانند از رقیب های خودرو بی ای سی X3 Pro باشند، اما گیربکس آنها ۵ سرعته دستی است. علاوه بر این موارد، کیا سونت کوشا خودرو هم میتواند در این مهمانی شرکت کند.
- کیا اسپورتیج به روز شده با چهرهی جذابتر از همیشه + تصویر
- آمدن به ایران خودرو آفرودی گریت وال تانک ۳۰۰ + جزئیات فنی، ویژگی ها و هزینه
- شروع فروش خودروهای چینی کرمان موتور در استرالیا
- با ویژگی های جدید، لکسوس NX در حال ورود به بازار است
- آیا منتظر ورود جذابترین شاسی بلند GAC GS4 MAX به ایران هستید؟
- تانک حواله ایرانی با ارزش ۴٫۵ میلیارد تومان
- نیسان کیکس جدید با طراحی فوق العاده و کابین مدرن به بازار عرضه شد!
- بایک BJ30: شگفتانگیزترین خودرو آفرود چینی
- جذابترین خودروی هیبریدی چری FULWIN T10 با شیک و عصری، عرضه شد
- لوکانو ۸؛ انتخاب بی نظیر چری برای بازار اتومبیل ایران