تأخیر داوران در انجام داوری جشنواره تئاتر فجر

فوریه 1, 2024 0 نظر 26

جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روز چهارشنبه ۱۱ بهمن به پایان رسید، و در این روز شاهد اجرای ۳ اثر حاضر در بخش مسابقه تئاتر ایران بودیم. اثرهایی مانند “آریوبرزن”، “هیدن” و “بچه” با استقبال مخاطبان مواجه شدند. همچنین بخاطر برگزاری مسابقه فوتبال، برخی اجراها با تعداد کمتری از مخاطبان برگزار شدند. همچنین داوری ۲ اثر باعث تاخیر در ساعت شروع اجراها شد. این رویداد در پایان به افتتاحیه جشنواره فیلم فجر منتقل شد.

۱۰:۰۵چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روز چهارشنبه ۱۱ بهمن به اجراهای خود پایان داد و در آخرین روز خود شاهد اجرای با تاخیر چند اثر حاضر در بخش مسابقه تئاتر ایران شد.به گزارش مهر، روز چهارشنبه ۱۱ بهمن، چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روز پایانی اجراهای خود را سپری کرد تا در روز پنجشنبه ۱۲ بهمن در تالار وحدت، با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف رقابتی به کار خود پایان دهد.
استقبال از «آریوبرزن»، «هیدن» و «بچه»در آخرین روز جشنواره تئاتر فجر چهل و دوم ۳ اثر نمایشی بیش از باقی آثار با استقبال مخاطبان و علاقه‌مندان تئاتری مواجه شدند. در این روز نمایش «آریوبرزن» به کارگردانی حامد مکملی از قزوین که در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفت، با استقبال قابل توجه مخاطبان مواجه شد.همچنین نمایش «هیدن» که پیش از این و در اجراهای عمومی خود با استقبال مخاطبان و علاقه‌مندان تئاتری روی صحنه رفته بود، ۲ اجرای خود در جشنواره تئاتر فجر را هم با همان استقبال در سالن قشقایی تئاتر شهر سپری کرد.سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی هم با استقبال مخاطبان پذیرای نمایش «بچه» به کارگردانی مرتضی فرهادنیا از دانشگاه هنر تهران شد.
حال و هوای فوتبالی در آخرین روز جشنوارهبه دلیل برگزاری مسابقه فوتبال میان تیم‌های ملی ایران و سوریه در مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا در ساعت ۱۹:۳۰، بسیاری از عوامل گروه‌های نمایشی و همچنین مخاطبان علاقه‌مند به مسابقات فوتبال، از طریق تلفن‌های همراه خود پیگیر نتیجه این مسابقه بودند. همزمانی برخی اجراها با زمان برگزاری این مسابقه هم باعث شد تا نمایش‌هایی که همزمان روی صحنه رفتند با حضور تعداد کمتری از مخاطبان اجرا شوند.
داورها باعث تاخیر در چند اجرا شدندروز چهارشنبه ۱۱ بهمن داوری ۲ اثر در بخش مسابقه تئاتر ایران باعث تاخیر در ساعت شروع این اجراها شد. طبق جدول برنامه‌ریزی شده قرار بود که نمایش «سندروم بلونیا» از اصفهان روز سه‌شنبه ۱۰ بهمن اجرای داوری خود را سپری کند اما گروه داوری بنا به دلایلی، ارزیابی این اثر را به آخرین روز جشنواره چهل و دوم موکول کردند.همین امر باعث شد تا گروه داوری در ابتدا، ساعت ۱۸:۳۰ به تماشای نمایش «هیدن» به کارگردانی کوروش شاهونه در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر بنشینند. این نمایش به دلیل استقبال زیاد مخاطبان و ظرفیت محدود سالن، با تاخیر روی صحنه رفت. سپس هیات داوران بخش مسابقه تئاتر ایران به تماشای اجرای دوم نمایش «سندروم بلونیا» به کارگردانی امید نیاز در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر نشستند که این امر هم باعث آغاز با تاخیر اجرا شد.از سوی دیگر نمایش «آریوبرزن» هم که قرار بود ساعت ۲۰:۳۰ روی صحنه برود، مجبور شد با حداقل یک ساعت تاخیر روی صحنه برود و مخاطبان این اثر نمایشی به دلیل برنامه‌ریزی نامناسب برای داوری آثار، بلاتکلیف بمانند.
افتتاح فیلم فجر در پایان اجراهای تئاتر فجرروز چهارشنبه ۱۱ بهمن چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر آخرین روز اجراهای خود در بخش‌های صحنه‌ای و خیابانی را سپری کرد و از سوی دیگر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر هم اولین گام خود برای آغاز را برداشت و مراسم افتتاحیه این دوره از جشنواره فیلم فجر، ساعت ۱۹ در تالار وحدت برگزار شد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها