تایید تولید بایک BJ40 شاسی بلند آفرودی در ایران + عکس و مشخصات فنی زیبا

ژانویه 29, 2024 0 نظر 27

تایید تولید شاسی بلند آفرودی بایک BJ40 در ایران

شرکت ایران خودرو به تازگی اعلام کرده است که تولید شاسی بلند آفرودی بایک BJ40 در ایران تایید شده است. این اتفاق منجر به افزایش تنوع و کیفیت خودروهای تولید شده در کشور خواهد شد و علاوه بر ایجاد اشتغال، بازار فروش خودروهای شاسی بلند نیز گسترش خواهد یافت.

این تصمیم ایران خودرو موجب شده تا به عنوان یکی از تولید کنندگان برجسته خودروهای شاسی بلند در منطقه شناخته شود. بایک BJ40 با طراحی خاص و مشخصات فنی برجسته، توانسته است بازار خودروهای آفرودی را تحت تأثیر قرار دهد و با ارائه امکانات راحتی و ایمنی برای مسافران، مورد توجه مشتریان قرار گیرد.

علاوه بر این، ایران خودرو نیز اعلام کرده است که به زودی عکس و مشخصات فنی این خودرو را منتشر خواهد کرد تا مشتریان علاقه‌مند به خرید این خودرو دسترسی به اطلاعات کاملی در مورد آن داشته باشند و بتوانند بهترین تصمیم را در خرید خودروی شاسی بلند آفرودی بایک BJ40 بگیرند.

۰۹ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۴۹

همزمان با دهه فجر، نخستین سری خودرو شاسی بلند آفرودی بایک BJ40 توسط شرکت خودروسازی دیار در ایران تولید خواهد شد.

گروه دیار خودرو که بیشتر با عرضه محصولات کمپانی چینی بایک BAIC در ایران شناخته می‌شود، در جریان نمایشگاه خودرو اصفهان در سال ۱۴۰۱ از محصول جدید خود با نام بایک BJ40 رونمایی کرد؛ خودرو آفرودی که نسخه چینی جیپ رانگلر محسوب می‌شود. نسل اول این خودرو توسط بایک در سال ۲۰۱۳ میلادی در کشور چین عرضه شد. حال پس از گذشت ۱۱ سال و تغییر نسل این شاسی بلند، قرار است همزمان با ایام دهه فجر، دو نسخه از این خودرو با لوگو و برند دیار خودرو در داخل ایران تولید و مونتاژ شود. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی و بررسی اجمالی این خودرو آفرودی می‌پردازیم.

معرفی خودرو آفرودی بایک BJ40

بایک BJ40

خودرو BJ40 به‌عنوان یک محصول شاسی بلند مستقل از گروه خودروسازی بایک چین تولید و به بازار عرضه شده است. با این‌که محصولات شرکت بایک در ایران ناشناخته و محدود هستند، اما خودرو ذکر شده در بازار چین یا کشورهای مقصد، جزو پرفروش‌ترین و بهترین خودروهای کمپانی بایک به‌شمار می‌رود. نسل جدید خودرو BJ40 نیز مدتی است که معرفی شده، اما در مورد این‌که در آینده به بازار ایران خواهد آمد یا خیر، خبری در دست نیست.

قرار است تا این خودرو در نسخه فیس لیفت و با دو تیپ BJ40C و BJ40F عرضه شود که به ترتیب نسخه اول ۴ نفره و نسخه دوم ۲ نفره پیکاپ خواهد بود. از نکات جالب و البته متمایز این خودرو نسبت به مدل‌های مشابه، قابلیت باز کردن برخی از قطعات مانند سقف و درها است که یک آزادی عمل مطلوب برای استفاده از این خودرو به‌عنوان یک شاسی بلند سافاری تمام عیار را می‌دهد.

مشخصات فنی بایک بی جی ۴۰

بایک BJ40بایک BJ40

همان‌طور که اشاره کردیم این خودرو قرار است در دو نسخه متفاوت به بازار عرضه شود. موتور قرار گرفته شده در هر دو نسخه یکسان است و از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با حداکثر توان ۲۲۵ اسب بخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتن‌متر بهره می‌برد. وظیفه انتقال قدرت این خودرو توسط یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ZF صورت می‌گیرد. شایان ذکر است مصرف سوخت این خودرو در هر صد کیلومتر حدود ۹.۶ لیتر اعلام شده است.

امکانات رفاهی و ایمنی

بایک BJ40بایک BJ40

این خودرو با توجه به کاربری آفرود و سافاری از امکانات قابل توجهی بهره می‌برد که در ادامه برخی از آنها را نام می‌بریم:

  • کلاستر دیجیتال راننده به‌همراه نمایشگر ۱۲.۳ اینچی لمسی کنسول مرکزی
  • ۲ عدد کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو
  • سیستم کنترل کشش و پایداری الکترونیکی
  • ترمز پارک برقی به‌همراه اتو هلد (Auto Hold)
  • سیستم ضد واژگونی خودرو
  • سنسور پایش فشار باد تایرها (TPMS)
  • سیستم صوتی با ۸ بلندگو
  • صندلی‌های برقی جلو به‌همراه گرم‌کن
  • سیستم ترمز کمکی خودکار
  • آینه‌های جانبی برقی همراه با گرم‌کن
  • روکش صندلی‌های تمام چرمی
  • کروز کنترل
  • فرمان برقی حساس به سرعت

هنوز اطلاعات دقیقی از قیمت نهایی این خودرو با توجه به شرایط فعلی بازار در دست نیست. اما پیش‌بینی می‌شود همزمان با افتتاح خط تولید این خودرو در نیمه دوم بهمن ماه سال جاری، اطلاعات تکمیلی از این محصول نیز منتشر شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها