تحول نوین در قیمت خودروها در بازار با مصوبه جدید دولت

ژانویه 6, 2024 0 نظر 31

انفجار شدید قیمت خودرو در بازار با مصوبه جدید دولت

مصوبه جدید دولت برای افزایش قیمت خودروها به طور چششویری تأثیر گذار بوده و بازار خودرو را به شدت تحت تأثیر قرار داده است. این اقدام موجب افزایش قیمت های خودروهای داخلی و وارداتی شده و این موضوع برای مصرف کنندگان و خریداران خودروها بسیار نگران کننده است.

هر چقدر که قیمت های خودرو افزایش می یابد، تأثیرات این امر بر اقتصاد عمومی و زندگی روزمره مردم نیز بسیار قابل توجه است. با افزایش قیمت خودروها، هزینه های زندگی افراد نیز بیشتر می شود و این موضوع می تواند منجر به بروز مشکلات اقتصادی برای خانواده ها و افراد گردد.

بنابراین، این امر نیازمند بررسی دقیق تر و راهکارهای مناسب برای کنترل این افزایش قیمت هاست تا اقتصاد کشور و زندگی روزمره مردم تحت تأثیرات منفی این افزایش قرار نگیرد. باید به دنبال راهکارهایی برای کاهش این افزایش قیمت ها باشیم تا مشکلات اقتصادی و اجتماعی ناشی از آن بتواند کنترل شود.

۱۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۹

مصوبه جدید وزارت صمت مبنی بر عرضه خودرو از کارخانه با مبلغی نزدیک به بازار، می‌تواند باعث انفجار شدید قیمت خودرو در کشور شود!

با توجه به امضای صورت جلسه بین وزارت صمت و دو خودروساز بزرگ، مقرر شد ایران خودرو و سایپا امکان عرضه مجموعا ۱۲۰ هزار خودرو با قیمت ۵ درصد زیر حاشیه بازار به صورت مستقیم و تحویل آنی به مردم تا پایان سال جاری داشته باشند.

انفجار قیمت خودرو در راه است!

براساس این طرح مردم می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌ها، به صورت مستقیم و تحویل روز خودروی خود را دریافت کنند.

البته دبیر انجمن قطعه‌سازان در مورد این مصوبه گفت: با وجود موافقت معاون اول رئیس جمهور با این طرح، هنوز فرآیند عرضه خودرو به بازار شروع نشده است. در این طرح هر یک از خودروسازان سایپا و ایران خودرو می‌توانند ۶۰ هزار محصول به فروش برسانند.

خب مشخص است با وجود چنین طرحی، امکان افزایش قیمت‌ها در بازار وجود دارد. البته پیشتر قرار بود خودروسازان از اوایل سال آینده قیمت‌گذاری محصولات را در دست بگیرند اما به با توجه به این مصوبه، به نظر می‌رسد خودروسازان توانسته‌اند امکان قیمت‌گذاری را همین امسال اعمال کنند.

با توجه به اینکه قیمت بازار آزاد محصولات به طور دقیق قابل اندازه‌گیری نیست، هنوز مشخص نشده که چه نهادی بر روی قیمت گذاری خودرسازان نظارت خواهد کرد. حتی ممکن است خود خودروساز قیمت بازار محصولات را تعیین کند که در این صورت احتمال در رفتن فنر قیمت محصولات داخلی وجود دارد.

وضعیت قیمت فعلی خودروهای داخلی در بازار به چه صورت است؟

با تماشای نمودار قیمت محصولات در بازار آزاد در طی یک هفته اخیر، شاهد سیر صعودی قیمت محصولات از ۴ میلیون تا ۳۵ میلیون تومان هستیم. این در حالی است که وضعیت فعلی بازار با رکود شدید مواجه شده و کسانی که خودروهای خود را تحویل گرفته‌اند و قصد قروش آن را دارند مشتری‌ای پیدا نمی‌کنند.

اما وجود رکود نتوانسته مانعی برای افزایش قیمت خودروها باشد، به عنوان مثال پژو ۲۰۷ اتوماتیک با موتور TU5P در طی یک هفته اخیر افزایش ۱۵ میلیونی داشته و به قیمت ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است.

نام خودرومیزان تغییرات قیمتقیمت جدید (میلیون تومان)
پژو ۲۰۷ اتوماتیک۱۵ میلیون افزایش۸۰۰
پژو پارس TU5۲۰ میلیون افزایش۶۸۵
پژو پارس XU7P۳۰ میلیون افزایش۶۸۵
پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پارانوما۱۰ میلیون افزایش۵۴۰
پراید۴ میلیون افزایش۲۸۲
ساینا اس دنده‌ای۱۵ میلیون افزایش۴۵۰
ساینا اس اتوماتیک۱۵ میلیون افزایش۳۷۵
رانا پلاس پارانوما ۱۴۰۲۳۰ میلیون افزایش۵۶۵
رانا پلاس۳۵ میلیون افزایش۵۴۰
دنا پلاس دنده‌ای۱۰ میلیون افزایش۶۶۵
دنا پلاس اتومات توربو۳۰ میلیون افزایش۸۸۰
تارا دنده‌ای V1۱۵ میلیون افزایش۶۹۵
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها