۵ دلیل برتری وان پلاس ۱۲ نسبت به گلکسی اس ۲۴ الترا در یک گوشی

فوریه 13, 2024 0 نظر 36

وان پلاس ۱۲ و گلکسی اس ۲۴ اولترا دو گوشی محبوب اندرویدی هستند. اما وان پلاس ۱۲ به عنوان یک گوشی پرچمدار وان پلاس و گلکسی اس ۲۴ اولترا به عنوان یک گوشی پرچمدار سامسونگ طرفداران زیادی دارند. اما اگر به دنبال یک گوشی جدید هستید و می‌خواهید بین این دو گوشی انتخاب کنید، دلایل زیر ممکن است به شما کمک کنند تا تصمیم بهتری بگیرید:

۱٫ عملکرد قدرتمند: وان پلاس ۱۲ دارای پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۸ها و گلکسی اس ۲۴ اولترا دارای پردازنده اگزینوس ۲۱۰۰ است. هر دو گوشی دارای عملکرد قدرتمندی هستند، اما وان پلاس ۱۲ به عنوان گوشی پرچمدار وان پلاس کمی بهتر است.

۲٫ قیمت مناسب: وان پلاس ۱۲ به طور کلی ارزان‌تر از گلکسی اس ۲۴ اولترا است. این مسئله می‌تواند برای خریدارانی که به دنبال تلفن هوشمندی که از لحاظ عملکردی عالی باشد و قیمت مناسب داشته باشد، جذاب باشد.

۳٫ کیفیت دوربین: وان پلاس ۱۲ دارای دوربین اصلی ۵۰ شواپیکسلی و دوربین سلفی ۳۲ شواپیکسلی است. این در حالی است که گلکسی اس ۲۴ اولترا دارای دوربین اصلی ۱۰۸ شواپیکسلی و دوربین سلفی ۴۰ شواپیکسلی است.

۴٫ طراحی زیبا: وان پلاس ۱۲ با طراحی ساده و زیباش خالق تحسین زیادی در بین کاربرانش دارد.

۵٫ پشتیبانی از ۵G: هر دو گوشی از فناوری ۵G پشتیبانی می‌کنند، اما وان پلاس ۱۲ به عنوان گوشی پرچمدار وان پلاس با سرعت بیشتری از فناوری ۵G پشتیبانی می‌کند.

۲۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۶

با وجود همه هیاهویی که سامسونگ برای گوشی پرچمدار گلکسی اس ۲۴ اولترا خود راه انداخته، گوشی وان پلاس ۱۲ در برخی زمینه‌ها عملکردی بسیار بهتر دارد. در ادامه به معرفی این موارد خواهیم پرداخت.

گلکسی S24 اولترا سامسونگ به عقیده بسیاری افراد بهترین گوشی حال حاضر دنیای اندروید است. هوش مصنوعی Galaxy AI به کار رفته در این دستگاه همراهی مطمئن برای کاربران بوده و کارکرد روزمره دستگاه را به‌طور قابل ملاحظه‌ای ارتقا می‌دهد. علاوه بر این، دیگر قابلیت‌های سخت افزاری برجسته این دستگاه مثل تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و یکی از بهترین دوربین‌های مشاهده شده در تاریخ گوشی‌های موبایل باعث شده‌اند که S24 Ultra به چنین جایگاهی برسد.

علاقمندان به این گوشی البته برای تهیه کردن آن باید هزینه فوق‌العاده زیادی را پرداخت کنند. به بیان دیگر، قیمت ۱۳۰۰ دلاری گلکسی اس ۲۴ اولترا این گوشی را به گران‌ترین گوشی غیرتاشو در تاریخ سامسونگ تبدیل کرده و باعث شده جدیدترین پرچمدار سامسونگ محصولی دور از دسترس بسیاری افراد باشد. دوستداران گوشی‌های باکیفیت و پریمیوم ارزان‌تر گزینه‌های متعددی در اختیار دارند. با این وجود یکی از بهترین نمونه‌ها در این زمینه، وان پلاس ۱۲ است که از نظر مشخصات فنی چیزی از همتای کره‌ای‌اش کم نداشته؛ اما به‌طور قابل توجهی ارزان‌تر است! این گوشی حتی از همان تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به کار رفته در S24 Ultra بهره می‌برد و مشخصات فنی مشابهی دارد.

در گجت نیوز بخوانید:

از آیفون ۱۶ تا پیکسل ۹؛ مهم ترین گوشی های هوشمند که در سال ۲۰۲۴ منتظرشان هستیم

قابلیت‌ها و مشخصات فنی جذاب وان پلاس ۱۲ در کنار قیمت بسیار پایین‌تر آن باعث شده‌اند بسیاری افراد حتی آن را بهتر از گلکسی اس ۲۴ اولترا بدانند. این افراد البته برای ادعای خود دلایلی هم مطرح می‌کنند که در ادامه به بررسی مختصر آن‌ها خواهیم پرداخت.

چرا وان پلاس ۱۲ از گلکسی اس ۲۴ اولترا گوشی بهتری است؟

در این بخش سعی داریم با پنج دلیل، برتری‌های OnePlus 12 برای Galaxy S24 Ultra را شرح دهیم. البته پیش از بیان این موارد باید اشاره کنیم که مزیت‌های گلکسی اس ۲۴ اولترا بر وان پلاس ۱۲ و دیگر رقبا قابل انکار نیست. با این وجود همان‌طور که اشاره شد قیمت بالای این گوشی مهم‌ترین ایراد آن به شمار می‌رود و بسیاری افراد را به در نظر گرفتن گزینه‌های جایگزین وادار کرده است.

وان پلاس ۱۲ قیمت مناسب‌تری دارد

قیمت OnePlus 12

قیمت گوشی OnePlus 12 برابر با ۸۰۰ دلار است که آن را به محصولی ۵۰۰ دلار ارزان‌تر از S24 Ultra تبدیل می‌کند. این اختلاف قیمت وحشتناک در حالی رقم خورده که هر دو گوشی از نظر بسیاری مشخصات پایه مثل تراشه، حافظه یا حتی نمایشگر شباهت‌های بسیاری به یکدیگر دارند! البته شاید بتوان با گذر زمان شاهد ارزان‌تر شدن اس ۲۴ اولترا و رسیدن آن به قیمتی منطقی‌تر بود؛ اما وان پلاس ۱۲ نیز مطمئنا در ادامه با افت قیمت روبرو خواهد شد و حتی از ۸۰۰ دلار نیز ارزان‌تر به فروش خواهد رسید!

در هر صورت چیزی که مشخص است آن است که عملکرد این دو دستگاه پرچمدار قطعا به اندازه ۵۰۰ دلار متفاوت نیست! بنابراین اگر به برخی قابلیت‌ها مثل هوش مصنوعی مولد یا قلم S Pen علاقمند نیستید می‌توانید با خرید OnePlus 12 در هزینه‌های خود صرفه‌جویی زیادی کنید. این پول می‌تواند برای خرید اکسسوری‌هایی مثل هدفون بیسیم یا پاوربانک نیز به کار رفته و تجربه کار شما با دستگاه را ارتقا دهد.

باتری وان پلاس ۱۲ شارژدهی بهتری دارد

وان پلاس 12 گلکسی اس 24 اولتراوان پلاس 12 گلکسی اس 24 اولترا

شاید گمان کنید قیمت پایین‌تر OnePlus 12 باعث می‌شود که برخی قابلیت‌های آن ضعیف تر از گلکسی اس ۲۴ اولترا باشد. با این حال بد نیست بدانید که در ازای این قیمت پایین‌تر گوشی پرچمدار وان پلاس باتری فوق‌العاده توانمندی را در اختیارتان قرار می‌دهد که یکی از طولانی‌ترین شارژدهی‌ها در میان کل گوشی‌های اندرویدی را داشته و حتی از S24 Ultra هم وضعیت بهتری دارد.

این البته به معنی عدم پیشرفت گلکسی اس ۲۴ نسبت به قبل نیست؛ چرا که این گوشی پرچمدار با تکیه به عملکرد بسیار بهینه تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ موفق شد در تست باتری وبسایت Tom’s Guide که شامل گشت و گذار در اینترنت از طریق شبکه سلولار تا زمان خاموش شدن گوشی است، مدت زمان ۱۶ ساعت و ۴۵ دقیقه دوام بیاورد. این رکورد حدودا ۴٫۵ ساعت بالاتر از گلکسی اس ۲۳ اولتراست!

با این حال باید در نظر داشته باشید که وان پلاس ۱۲ هم دقیقا از همین چیپست بهره برده و می‌تواند به قابلیت‌های مدیریت انرژی آن دسترسی داشته باشد. همچنین باتری ۵۴۰۰ میلی آمپر ساعتی آن نیز حجیم‌تر از رقیب کره‌ای‌اش به شمار می‌رود. در نتیجه میزان شارژدهی OnePlus 12 در مقایسه Galaxy S24 Ultra حدودا یک ساعت بیشتر ارزیابی شده است.

البته به‌طور کلی شارژدهی باتری این دو گوشی در رده بسیار خوبی ارزیابی شده و هردوی آن‌ها را در شمار گوشی‌های با بالاترین شارژدهی باتری در دنیا قرار می‌دهد. با این وجود وقتی عملکرد بهتر باتری وان پلاس ۱۲ را در کنار قیمت بسیار پایین‌تر آن قرار می‌دهید، کفه ترازو بدجوری به سمت این پرچمدار سنگینی خواهد کرد.

وان پلاس ۱۲ سریعتر شارژ می‌شود

شارژ سریع OnePlus 12شارژ سریع OnePlus 12

دیگر تفاوت مهم گلکسی اس ۲۴ اولترا و وان پلاس ۱۲ در سرعت شارژ آن‌هاست؛ جایی که کفه ترازو بار دیگر به نفع قاتل پرچمدار چینی سنگینی می‌کند! این گوشی به‌طور کلی شارژ سریعتری داشته و چه در حالت سیمی و چه بیسیم زودتر از S24 Ultra شارژ می‌شود. وان پلاس ۱۲ در آمریکا با شارژ ۸۰ واتی به بازار عرضه شده و در خارج از این کشور نیز مجهز به آداپتور ۱۰۰ واتی است.‌ از سوی دیگر، گلکسی اس ۲۴ اولترا همچنان از همان آداپتورهای ۴۵ واتی نسل‌های اخیر بهره خواهد برد.‌ به‌طور مشابه در بخش شارژ بیسیم نیز شاهد توان ۵۰ واتی OnePlus 12 و ۱۵ واتی S24 Ultra هستیم.

بر اساس مشخصات آداپتور وان پلاس ۱۲ می‌توان انتظار داشت که شارژ کامل باتری این گوشی حدودا سی دقیقه به طور بینجامد. در تست‌های انجام شده، شارژ این گوشی از صفر درصد تا ۹۷ درصد ظرف مدت ۳۰ دقیقه انجام شد. این در حالی‌ست که در بازه زمانی مشابه شاهد شارژ شدن تنها ۷۱ درصد شارژ باتری اس ۲۴ اولترا بودیم!

این تفاوت البته شاید چندان در انتخاب یکی از این دو گوشی تاثیرگذار نباشد؛ اما افرادی که سبک زندگی شلوغی داشته و فرصت زیادی برای شارژ دائمی گوشی خود ندارند، قطعا از این شارژ سریعتر وان پلاس ۱۲ در مقایسه با گلکسی اس ۲۴ اولترا استقبال خواهند کرد.

وان پلاس ۱۲ میزان رم بیشتری دارد

وان پلاس 12 گلکسی اس 24 اولتراوان پلاس 12 گلکسی اس 24 اولترا

هر دو گوشی OnePlus 12 و Galaxy S24 Ultra در مدل پایه از ۱۲ گیگ رم بهره می‌برند که فوق‌العاده به نظر می‌رسد. با این وجود وان پلاس به کاربران اجازه می‌دهد که در صورت تمایل مدل ۱۶ گیگابایتی این گوشی پرچمدار را نیز خریداری کنند. البته مدل ۱۶ گیگابایتی اندکی گران‌تر بوده و ۹۰۰ دلار قیمت دارد. با این وجود حتی ۹۰۰ دلار هم در برابر قیمت ۱۳۰۰ دلاری اس ۲۴ اولترا بسیار ارزان به شمار می‌رود.

این حافظه اضافی قطعا در مالتی تسکینگ به کارتان خواهد آمد و می‌توانید با دردسر کمتری بین اپلیکیشن‌های سنگین جابجا شوید. علاوه بر این، رم اضافی در این گوشی همچنین باعث ارتقای کلی عملکرد آن در مقایسه با رقیب کره‌ای خواهد شد.

صفحه نمایش وان پلاس ۱۲ رنگ‌های دقیق‌تری دارد

صفحه نمایش OnePlus 12صفحه نمایش OnePlus 12

صفحه نمایش گوشی‌های موبایل عرصه بسیار بزرگ و بااهمیتی در رقابت این محصولات به شمار می‌رود. وان پلاس با علم بر این قضیه خود را به‌طور کامل برای نبرد سنگین آماده کرده است! جدیدترین پرچمدار این کمپانی اکنون قادر به ارائه حداکثر روشنایی ۴۱۰۰ نیت است که در مقایسه با روشنایی ۲۶۰۰ نیتی S24 Ultra عالی به نظر می‌رسد.

البته باید توجه کرد که حداکثر روشنایی در شرایط ایده‌آل قابل دستیابی است. بنابراین کاربران عادی تقریبا هرگز، حتی زیر تابش مستقیم نور خورشید، به این میزان روشنایی دسترسی نخواهند داشت. این مساله در بررسی‌های انجام شده روی این دو گوشی هم به‌خوبی مشخص بود؛ جایی که هیچ یک از این دو دستگاه نتوانستند به حداکثر روشنایی اعلام‌شده خود دست پیدا کنند. در این میان حتی میزان خوانایی Galaxy S24 Ultra نیز اندکی بالاتر از پرچمدار OnePlus بود! با این وجود کاربران هیچ یک از این دو گوشی مشکلی در خواندن نوشته‌های صفحه نمایش حتی زیر نور شدید ندارند.

در عین حال رنگ صفحه نمایش، جایی‌ست که پرچمدار وان پلاس در آن واقعا بهتر از اس ۲۴ اولترا عمل می‌کند. به‌طور دقیق، تست‌های انجام شده روی صفحه نمایش این گوشی حاکی از میزان سنجه Delta-E برابر با ۰٫۲ در مد رنگ طبیعی (Natural) در این گوشی بود؛ درحالیکه میزان Delta-E برای گلکسی اس ۲۴ اولترا حدود ۰٫۲۳ اندازه‌گیری شد. دقت کنید که هرچه میزان سنجه Delta-E نزدیک‌تر به صفر باشد با رنگ‌بندی طبیعی‌تری طرف هستیم.

البته این تفاوت هرگز آن‌طور مشهود و مشخص نیست که یکی را به‌طور واضح برتر از دیگری بدانیم. با این حال وقتی اختلاف قیمت میان دو گوشی وان پلاس ۱۲ و گلکسی اس ۲۴ اولترا تا این حد است؛ طبیعتا دانستن این که گوشی ارزان‌تر رنگ‌هایی طبیعی‌تر نمایش می‌دهد خبر بسیار خوبی است!

جمع بندی؛ Galaxy S24 Ultra بخریم یا OnePlus 12؟

رنگ بندی OnePlus 12رنگ بندی OnePlus 12

با وجود تمام آنچه در اینجا گفته شد، گلکسی اس ۲۴ به‌طور کلی در مقایسه با وان پلاس ۱۲ گوشی بهتری است! عملکرد دوربین این گوشی پرچمدار سامسونگ به‌مراتب بهتر از وان پلاس ۱۲ است و حتی طراحی لنزهای OnePlus 12 توسط هاسلبلاد هم نتوانسته آن را به رقیبی شایسته برای اس ۲۴ اولترا تبدیل کند. از سوی دیگر قابلیت‌های هوش مصنوعی پرچمدار سامسونگ نیز دیگر مزیت آن وان پلاس ۱۲ و سایر محصولات اندرویدی است که آن را به محصولی منحصربفرد در بازار تبدیل می‌کند. در این میان البته وان پلاس هم قصد دارد برخی قابلیت‌های هوش مصنوعی را از طریق یک آپدیت به گوشی‌هایش اضافه کند. با این وجود نمی‌توان انتظار داشت این قابلیت‌ها عملکردی هم‌تراز با Galaxy AI داشته باشند.

همچنین بخوانید:

مقایسه سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا با آیفون ۱۵ پرو مکس؛ جدال بزرگان

با این وجود نمی‌توان منکر مزیت‌های وان پلاس ۱۲ بر گلکسی اس ۲۴ اولترا شد. بنابراین درصورتی که موارد مورد اشاره در این مطلب برای شما مهم هستند، در خرید این گوشی قاتل پرچمدار شک نکنید!

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها