ترجمه زنده تماس های تلفنی با استفاده از هوش مصنوعی گلکسی اس ۲۴

ژانویه 18, 2024 0 نظر 24

هوش مصنوعی گلکسی اس ۲۴، مکالمه تلفنی شما را به صورت زنده ترجمه می‌کند

هوش مصنوعی یکی از دستاوردهای بزرگ علم و فناوری است که به وسیله آن امکاناتی فراوان در زندگی روزمره بهبود یافته است، از جمله این امکانات می‌توان به ترجمه متون و صحبت‌ها به صورت زنده اشاره کرد. گلکسی اس ۲۴ یکی از تلفن‌های هوشمند بسیار پرقدرت است که از هوش مصنوعی پیشرفته بهره می‌برد. این تلفن هوشمند قادر است تا مکالمات تلفنی شما را به صورت زنده ترجمه کرده و برای شما ترجمه متن یا گفتار ارائه دهد.

این ویژگی از اهمیت بسیاری برای افرادی است که در ارتباط با افرادی از زبان‌ها و فرهنگ‌های مختلف قرار دارند یا به مکالمات تلفنی با افراد خارجی نیاز دارند. همچنین این ویژگی برای مسافران و افرادی که در محیط‌های بین‌المللی فعالیت دارند، بسیار مفید است. به واسطه هوش مصنوعی پیشرفته و قدرت پردازش داده‌های بالا، گلکسی اس ۲۴ توانایی ترجمه مکالمات را به صورت بسیار دقیق و سریع دارد که به کاربران خود امکان ارتباط بهتر با دیگران را می‌دهد.

گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۴ با بهره گیری از هوش مصنوعی، حالا می‌تواند مکالمه شما و طرف مقابلتان را در تماس های تلفنی به طور زنده ترجمه کند.

سامسونگ در نظر دارد امکانات هوش مصنوعی را با گوشی‌های هوشمند خود ادغام کند. این سازنده کره‌ای حالا با اضافه کردن قابلیت ترجمه همزمان مکالمه تلفنی در گوشی های سری گلکسی اس ۲۴ خود، به خوبی هوش مصنوعی را به خدمت گوشی های جدید خود در آورده است.

زندگی با طعم هوش مصنوعی

به مکالمه و ویدیوی زیر توجه کنید که ویژگی‌های هوش مصنوعی چطور موجب آسان‌تر شدن ارتباطات می‌شود.

مکالمه‌ای در سن خوزه:

من: سلام. تولد ۸۷ سالگی پدرم چند روز دیگر است و تمایل دارم برای ۳ سپتامبر ساعت ۹:۳۰ شب میز رزرو کنم.
صدای آن‌سوی خط تلفن نام مرا پرسید و من هم پاسخ دادم .سپس ادامه مکالمه از طرف من: «پدرم به گلوتن در غذا حساسیت دارد. آیا ممکن است غذای عاری از گلوتن برایش تهیه کنید؟». مدیر مشتریان رستوران در پاسخ به من گفت: «بله ممکن است». البته من جمله اصلی را از زبان او نشنیدم؛ زیرا این خانم به زبان کره‌ای صحبت می‌کرد!

مکالمه‌ای که خواندید، به کمک یک گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۴ بین دو نفر برقرار شده بود. گوشی مذکور توانست صدای طرف اول مکالمه را بشنود و پس از تبدیل آن به زبان کره‌ای، به آن‌سوی خط منتقل کند. سپس همین روند برای آن‌سوی خط اتفاق افتاد و گوشی گلکسی S24 حرف‌های فرد کره‌ای را به زبان مبدأ تبدیل کرد و برای مخاطب خواند. این اولین بار است که یک گوشی هوشمند به خوبی می‌تواند حرف‌های گفته شده را به درستی تشخیص داده و به زبانی دیگر تبدیل کند. نتیجه استفاده از این قابلیت نوین واقعاً تأثیر گذار است.

این ابزار «ترجمه زنده» می‌تواند جالب توجه‌ترین نتیجه کمپانی سامسونگ در دنبال کردن هدف مهم استفاده از هوش مصنوعی باشد که سال‌ها است به طور جدی ادامه می‌دهد. کمپانی سامسونگ قصد داشت از هوش مصنوعی به شکل کاربردی در گوشی‌های هوشمند خود بهره بگیرد و حالا هدفش به خوبی محقق شده. البته این تنها یکی از موارد استفاده جالب برای هوش مصنوعی پیشرفته در گوشی‌های هوشمند غول تکنولوژی مذکور است. این سازنده کره‌ای قصد دارد با ارائه چنین قابلیت‌های تازه‌ای کاربران را بیش از پیش به خرید دستگاه‌های برند خود تشویق کند.

گوشی سامسونگ گلکسی اس 24

افرادی که گوشی هوشمند جدید از خانواده گلکسی اس ۲۴، اس ۲۴ پلاس یا اس ۲۴ اولترا خریداری می‌کنند، احتمالاً در آینده نه چندان دوری متوجه پیشرفت‌ها در طراحی این مدل‌ها از جمله نمایشگر روشن‌تر، دوربین‌های متفاوت و عملکرد روان و سریع‌تر خواهند شد؛ هر چند که هر سه مدل مذکور با نسل قبلی معرفی شده در سال گذشته تا حد زیادی شباهت دارند. تغییرات اصلی شاید در چنین قابلیت‌های پیشرفته نرم افزاری نهفته باشد که حالا شاهدش هستیم. مثلاً قابلیت تبدیل صدای ضبط شده به متن به شکل خودکار، خلاصه سازی یا ترجمه یادداشت‌های دست نویس یا تایپ شده از این قبیل هستند.

در گجت‌نیوز بخوانید: سامسونگ همراه گوشی چه چیزهایی در جعبه گلکسی S24 قرار داده است؟

کاربران همچنین می‌توانند برخی اشیا را از تصاویر حذف کنند یا جای آن‌ها را تغییر دهند تا بدین ترتیب تصاویری بی نقص بسازند که از منظره اصلی هم واقعی‌تر باشد. در همین حال، فشردن و نگه داشتن دکمه خانه و با انگشت شمایل دایره‌ای دور اشیا یا متن کشیدن به گوشی دستور می‌دهد این بخش‌ها را از تصویر جدا سازد و اطلاعات بیشتری از آن‌ها به کاربر ارائه کند.

این قابلیت فوق العاده کاربردی است. برای مثال بعد از فعال کردن تنظیمات امکان circle search با پشتیبانی گوگل، می‌توانید عینکی را که در یکی از تصاویر بر چشم دارید انتخاب کنید تا گوشی شما همان وب‌سایت اصلی تولید کننده یا فروشنده را در اختیارتان بگذارد.

اگر هر کدام از این ویژگی‌ها برای شما مفید است، پس می‌توانید از گوشی هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی به خوبی بهره بگیرید. البته اگر هنوز با این امکانات آشنا نیستید یا نمی‌دانید که چطور ممکن است بتوانند زندگی را برایتان آسان‌تر کنند، اصلاً نگران نباشید. تنها یک سال از عرضه عمومی چنین قابلیت‌هایی از هوش مصنوعی در سطح گسترده زمان می‌گذرد. به همین خاطر تولید کنندگان سخت افزارهای هوشمند هنوز در تکاپو هستند تا کشف کنند که کدام گجت‌های هوش مصنوعی برای استفاده روزمره کاربران مفیدتر هستند.

گوشی سامسونگ گلکسی اس 24گوشی سامسونگ گلکسی اس 24

دستگاه‌هایی مانند گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۴ درواقع اولین نمودهای فیزیکی از تصورات سازندگان در زمینه ادغام هوش مصنوعی با زندگی روزمره هستند. سامسونگ در این زمینه تنها نیست و کمپانی گوگل هم به طور دائم درباره گوشی‌های پیکسل خود که از هوش مصنوعی بهره می‌برند برای عموم کاربران صحبت می‌کند. این گوشی‌ها هم دارای ابزاری هستند که از هوش مصنوعی برای خلاصه کردن متن و ویرایش تصاویر کمک می‌گیرد. درواقع همکاری نزدیک میان سامسونگ و گوگل بدین معنی است که شاهد تطابق زیادی در بخش امکانات هوش مصنوعی مخصوصاً در میان گوشی‌های آن‌ها خواهیم بود.

تجربه کردن این قابلیت‌های حال حاضر مبتنی بر هوش مصنوعی در این گوشی‌ها توسط کاربران، ممکن است مردم بیشتری را به فکر وا دارد که به راستی هوش مصنوعی کدام نیازهای ما را می‌تواند مرتفع کند. علاوه بر این، قابلیت مذکور می‌تواند به سامسونگ در رقابت سنگینی که با کمپانی اپل دارد کمک کند. به گزارش موسسه آماری IDC، اپل در انتهای سال ۲۰۲۳ میلادی بیشترین میزان فروش گوشی هوشمند در بازار جهانی را داشت و از این نظر سامسونگ را شکست داد.

گزارش شده که اپل هم توسعه نرم افزاری برای ایجاد قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مولد را در دست دارد. البته این غول تکنولوژی هرگز به شکل رسمی برنامه خود را در این زمینه اعلام نکرد. گفته شده که اپل در حال سازماندهی مجدد تیم هوش مصنوعی خود است.

همچنین بخوانید: گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس در دو نسخه با چیپست های اگزینوس و اسنپدراگون عرضه می‌شوند

هوش مصنوعی “مولد” یا تولید کننده با استراتژی طولانی مدت محصول کمپانی سامسونگ ادغام شده است. یک تحلیل گر بازار موبایل به نام شنگ وین چو که در موسسه Canalys مشغول به کار است در یادداشتی اعلام کرده که سامسونگ باید به دنبال راهی تازه برای رقابت با اپل باشد و پیشگامی خود را در بازار اکوسیستم اندرویدی با ایجاد خلاقیت در محصول و تغییر مدل کسب و کار ادامه دهد.

گوشی سامسونگ گلکسی اس 24گوشی سامسونگ گلکسی اس 24

همان طور که کمپانی‌های بزرگی مانند سامسونگ برای متمایز کردن محصولات خود از سایرین به استفاده از هوش مصنوعی متکی شده‌اند، پرسش مهم دیگری را باید پاسخگو باشند. سؤالی که این روزها برخی در این حوزه به طور مکرر می‌پرسند این است که آیا عصر گوشی هوشمند هم رو به پایان است؟

استارتاپ کالیفرنیایی به نام Humane که کارمندان اسبق اپل آن را اداره می‌کنند، در تلاش است از یک سنجاق سینه هوش مصنوعی رونمایی کند. این سنجاق که روی لباس نصب می‌شود، می‌تواند تماس‌های تلفنی را مدیریت کند، دستورهای پیچیده صوتی کاربر را به اجرا درآورد و همچنین اطلاعات مرتبط را روی دست به نمایش بگذارد.

گوشی سامسونگ گلکسی اس 24گوشی سامسونگ گلکسی اس 24

یک استارتاپ هوش مصنوعی دیگر به نام Rabbit هم در خلال برگزاری نمایشگاه CES امسال از یک دستگاه جیبی و بامزه به نام R1 رونمایی کرد. R1 از مدل large action برای تعامل برقرار کردن به نیابت از کاربر با اپلیکیشن‌ها و خدمات استفاده می‌کند. Rabbit امیدوار است بتواند اولین موج محصولات خود را تا چند ماه دیگر عرضه کند و بدین ترتیب توجه برخی کمپانی‌های بزرگ سخت افزاری را هم برای همکاری گسترده به دست آورد.

گوشی‌های هوشمند حداقل تا آینده قابل پیش بینی همین‌جا پیش ما هستند؛ اما کاربردها و تعهداتشان به ما در حال تغییر است. ما کاربران هم شیفته همین پیشرفت‌ها هستیم تا بتوانیم بیشترین استفاده را از دستگاه‌های جیبی خود ببریم.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها