افزایش قاچاق موتورهای بدون مجوز بهمن با قیمت های فراگیر

فوریه 14, 2024 0 نظر 33

قیمت فیدلیتی بهمن موتور بدون مجوز و غیر قانونی افزایش یافته است

موضوع قیمت فیدلیتی بهمن موتور بدون مجوز و غیر قانونی افزایش یافته است مشکل جدی و مهمی است که نیازمند توجه و رسیدگی فوری است. بهمن موتورها یا فیدلیتی بهمن موتورها، که یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین برندهای موتورهای سیکلت در ایران است، به طور غیر قانونی و بدون دریافت مجوز رسمی، قیمت محصولات خود را به صورت نامتعارف و بالا افزایش داده است. این موضوع علاوه بر فراروی مشکلات اقتصادی و معیشتی برای مصرف‌کنندگان، منجر به شکایات و انتقادات شدیدی از سوی نهادهای مربوطه و افزایش رقابت نامناسب در بازار موتورسیکلت شده است.

این قیمت‌های نامتعارف و غیرقانونی موتورهای بهمن، علاوه بر اینکه اقتصاد مصرف‌کنندگان را تحت تاثیر قرار داده است، باعث افزایش بی‌رویه و ناپایدار رقابت در بازار موتورسیکلت و سایر محصولات مرتبط شده است. برخی از افراد و نهادهای مربوطه این افزایش قیمت‌ها را به عنوان منافع غیرمنصفانه و نادرست برای مصرف‌کنندگان شناسایی کرده و از سوی دیگر تقاضا از این نهادها برای حفظ منافع مصرف‌کنندگان و ایجاد شفافیت و عدالت در بازار مورد تاکید قرار گرفته است.

۲۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۵

شرکت بهمن موتور بدون کسب مجوز لازم از سوی شورای رقابت، اقدام به افزایش قیمت دو مدل فیدلیتی در زمستان امسال کرده است.

گروه خودروسازی بهمن موتور، شرایط فروش فوری دو محصول مونتاژی خود را از روز دوشنبه مورخ ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۲ لغایت ساعت ۲۴ روز پنجشنبه سوم اسفند ماه آغاز کرده است؛ اما نکته قابل تأمل این طرح افزایش ناگهانی قیمت خودروهای اعلامی تا مرز ۲۰۰ میلیون تومان است. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به بررسی این طرح می‌پردازیم.

افزایش غیرقانونی قیمت محصولات بهمن موتور

شرکت بهمن موتور

بر اساس اطلاعیه جدید شرکت بهمن موتور، قیمت مصرف کننده فیدلیتی پرایم تیپ ۱ (۵ نفره) به صورت علی الحساب، ۱ میلیارد و ۳۳۱ میلیون تومان و قیمت فیدلیتی پرایم تیپ ۲ (۷ نفره) به صورت علی الحساب، ۱ میلیارد و ۳۳۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده است. این در حالی است که طبق اطلاعیه فروش قبلی این شرکت در آبان ماه سال جاری قیمت فیدلیتی پرایم تیپ ۱ به صورت علی الحساب ۱ میلیارد و ۱۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان و فیدلیتی پرایم تیپ ۲ به صورت علی الحساب ۱ میلیارد و ۱۴۸ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان تعیین شده بود.

همچنین قیمت پایه (کارخانه) خودرو فیدلیتی تیپ ۱ در تابستان امسال از سوی شورای رقابت ۹۹۱ میلیون تومان و تیپ ۲ نیز حدود ۱ میلیارد تومان اعلام شده بود؛ که با توجه به مقایسه قیمت این خودرو در بهمن ماه امسال نسبت به آبان ماه سال جاری، فیدلیتی پرایم تیپ ۱ حدود ۲۰۰ میلیون تومان و فیدلیتی پرایم تیپ ۲ حدود ۱۸۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

در اطلاعیه این شرکت خودروساز آمده است: با توجه به موعد تحویل محصول فیدلیتی در طرح فروش فوق العاده (موعد تحویل ۹۰ روز کاری) و تحویل این خودرو در سال ۱۴۰۳، همه هزینه های مربوط به دیون دولتی شامل بیمه، مالیات و عوارض شماره گذاری، پلاک، مالیات بر ارزش افزوده و … به صورت علی الحساب در قیمت مندرج در جدول زیر محاسبه شده و پس از نهایی شدن و اعلام این هزینه‌ها توسط مراجع ذیصلاح در سال ۱۴۰۳ پرداخت مابه التفاوت این مبلغ، به عهده مشتریان بوده و توسط آنها پرداخت خواهد شد.

افزایش قیمت شدید این دو خودرو در حالی رخ داده است که شورای رقابت اعلام کرده است هیچ مجوز افزایش قیمتی به خودروسازان داخلی و مونتاژی داده نشده و خودروسازان مکلف به رعایت قیمت‌های اعلامی از سوی شورای رقابت هستند و هر گونه افزایش خارج از چهارچوب مصوبه ۵۴۳ شورای رقابت غیر قانونی است.

همچنین بخوانید: فیدلیتی دریم (جتور X90 پلاس) شاسی بلند جدید بهمن موتور به ایران می‌آید بهمن موتور: خودرو نداریم که تحویل بدهیم!

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها