توانایی های جدید هوش مصنوعی، شما را مبهوت خواهد کرد

ژانویه 17, 2024 0 نظر 34

توانایی جدید هوش مصنوعی، لرزه به تنتان می‌اندازد

هوش مصنوعی به عنوان یکی از فناوری‌های پیشرفته روز به روز در حال توسعه است و توانایی‌های جدید و بی‌نظیری را برای انسان‌ها به ارمغان می‌آورد. با پیشرفت هوش مصنوعی، امکاناتی مانند خودرانی خودروها، سیستم‌های پردازش زبان طبیعی، پیش‌بینی الگوهای رفتاری انسان و حتی دید کامل و شناخت تصاویر به وجود آمده است. اما با این توانایی‌های تازه، نگرانی‌هایی نیز بر سر اینکه آیا هوش مصنوعی ممکن است به اندازه‌ای قدرتمند شود که بتواند کنترل انسان‌ها را به دست گیرد، وجود دارد.

این نگرانی‌ها باعث شده است که بسیاری از افراد احساس لرزه و ناامنی کنند و به صورت جدی به بررسی تبعات مختلف هوش مصنوعی بپردازند. از جمله این تبعات می‌توان به تغییراتی در بازار کار، اختلافات اخلاقی و انسانی، و حتی امکانات مخربی که یک هوش مصنوعی قدرتمند ممکن است داشته باشد، اشاره کرد. بنابراین، توسعه‌ی هوش مصنوعی باید با دقت و احتیاط انجام شود تا از احتمالات ناخوشایند جلوگیری شود و این توانایی جدید هوش مصنوعی، به نفع انسانیت و بهبود شرایط زندگی انسان‌ها باشد.

پژوهشگران ابزاری را با هوش مصنوعی توسعه داده‌اند که عملاً جعل را مثل آب خوردن می‌کند؛ در ادامه بیشتر درباره این توانایی جدید AI بخوانید.

هوش مصنوعی این روزها بحث‌برانگیزتر از هر زمانی است و در حالی که عده‌ای آن را انقلاب بعدی در مسیر بهبود زندگی بشر می‌دانند، برخی سرسختانه معتقدند این تکنولوژی نهایتاً اشتباهی جبران‌ناپذیر خواهد شد. حالا اگر شما هم نگران توسعه AI هستید، احتمالاً توانایی جدید هوش مصنوعی چیزی جز نگرانی بیشتر برایتان ندارد. بنا به آخرین اخبار تکنولوژی، پژوهشگران دانشگاه هوش مصنوعی محمد بن زاید در ابوظبی از توسعه یک ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی خبر داده‌اند که می‌تواند دست‌خط افراد را به راحتی کپی کند!

کپی کردن دست‌خط، توانایی جدید هوش مصنوعی

توانایی جدید هوش مصنوعی در کپی کردن دست خط

به گفته پژوهشگران دانشگاه محمد بن زیاد، ابزاری که توسعه داده‌اند فقط به چند پاراگراف از دست‌خط شخص نیاز دارد تا بتواند آن را کپی کند. پژوهشگر «سلمان خان» (Salman Khan) طی مطلبی در وب‌سایت رسمی این دانشگاه به این نکته اشاره کرد که افراد نمی‌توانستند فرق بین دست‌خط واقعی و نمونه کپی شده توسط هوش مصنوعی را تشخیص بدهند و این نشان از عملکرد دقیق این ابزار دارد.

حق اختراع این مدل هوش مصنوعی اخیراً به‌صورت رسمی ثبت شده است. این مدل در حال حاضر صرفاً روی کپی از دست‌خط انگلیسی تمرکز دارد و در دسترس عموم مردم نیست.

تقلید صدا یا دستبرد به تصاویر و ویدیوها از طریق AI به اندازه کافی محل بحث بوده و حالا به نظر می‌رسد این توانایی جدید هوش مصنوعی حتی به بحث درباره خطرات آن دامن بزند. پژوهشگران دانشگاه محمد بن زیاد هم نسبت به امکان جعل به‌وسیله این ابزار و سوء استفاده از آن به اشکال دیگر ابراز نگرانی کرده‌اند. پژوهشگر «رائو محمد انور» (Rao Muhammad Anwer) در مطلب مذکور به این نکته اشاره کرد که دست‌خط یکی از نشانه‌های هویتی فرد است و پیش از ارائه هوش مصنوعی تازه توسعه یافته خود حتماً اهمیت این موضوع را در نظر می‌گیرند.

پژوهشگران این دانشگاه ابوظبی در گفتگو با بلومبرگ اظهار داشته‌اند که روی ابزاری جهت جلوگیری از جعل کار می‌کنند و حتی اشاره کرده‌اند که ساخته آن‌ها می‌تواند برای تشخیص نوشته‌های ناخوانا به کار برود؛ این یعنی کاربرد این ابزار مبتنی بر AI صرفاً به مواردی مثل جعل ختم نمی‌شود. در نهایت، شما کاربران گجت نیوز درباره این توانایی جدید هوش مصنوعی چطور فکر می‌کنید؟

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها