طرز تهیه تست برگر

طرز تهیه تست برگر, دستور پخت تست برگر

تست برگر یکی از انواع فینگر فودهای خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت درست می‌شود، از تست برگر که طرفداران زیادی دارد، می‌توانید برای پذیرایی و مهمانی‌ها به عنوان یک پیش غذای ساده و سریع هم استفاده کنید، تست برگر به روش‌های مختلف آماده می‌شود. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه تست برگر در ادامه با سایت آموزشی فان شو همراه باشید.

مواد مورد نیازمیزان مواد
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
پودر ادویه کنتاکی۱ قاشق غذا خوری
فلفل دلمه نگینی ریز و خرد شدهبه مقدار لازم
سیر خرد شده۱ حبه
فلفل دلمه کبابی خرد شدهنصف ۱ عدد
سس فرانسوی۱ قاشق غذا خوری
سس خردل۱ قاشق مربا خوری
سس کچاب۱ قاشق غذا خوری
نان تستبه مقدار لازم
پنیر ورقه‌ایبه مقدار لازم
روغن برای سرخ کردنبه مقدار لازم
سس کچاب یا گوجه فرنگی برای تزئینبه مقدار لازم

طرز تهیه تست برگر

مرحله ۱: مخلوط کردن گوشت چرخ کرده و ادویه کنتاکی

ابتدا مقداری گوشت چرخ کرده را داخل یک ظرف بریزید سپس مقداری پودر ادویه کنتاکی به گوشت چرخ کرده اضافه کنید، با هم مخلوط کنید بعد گوشت چرخ کرده را با ادویه ورز دهید تا ادویه به خورد گوشت چرخ کرده برود و بافت آن یکدست شود.

مرحله ۲: شستن و خرد کردن فلفل دلمه رنگی

بعد فلفل دلمه‌‌های رنگی را تمیز بشورید، خشک کنید، به شکل نگینی و ریز خرد کنید، بهتر است که از فلفل دلمه‌ای با رنگ‌های مختلف استفاده کنید تا در نهایت تست برگر خوش رنگ‌تر و جذاب‌تر شود اما به دلخواه خودتان می‌توانید فقط از یک رنگ استفاده کنید.

مرحله ۳: اضافه کردن فلفل دلمه‌ها به مواد و خرد کردن گوجه‌ها

بعد فلفل دلمه‌ای‌های رنگی را روی گوشت بریزید و ورز دهید تا کاملاً با هم مخلوط شوند، طوری که عطر و طعم فلفل دلمه به خورد گوشت‌ها برود سپس گوجه‌ها را تمیز بشورید، خشک کنید، پوست گوجه‌ها را بگیرید، بعد از آن به شکل نگینی و ریز خرد کنید.

مرحله ۴: اضافه کردن گوجه‌ها و سیر رنده شده به مواد

بعد گوجه‌های خرد شده را به گوشت چرخ کرده اضافه کنید، ورز دهید تا کاملا با هم مخلوط شوند و گوجه‌ها به خورد گوشت بروند بعد سیر را پوست بگیرید، بشورید و کاملاً ریز خرد کنید یا با رنده ریز رنده کنید، به مواد اضافه کنید و مخلوط کنید.

مرحله ۵: اضافه کردن فلفل دلمه کبابی و مخلوط کردن با مواد

مخلوط را خوب ورز دهید تا عطر سیر پخش شود و به خورد گوشت برود بعد مقداری فلفل دلمه‌ای کبابی را هم کاملاً ریز خرد کنید روی مواد بریزید همه مواد را با هم مخلوط کنید تا عطر و طعم آن‌ها با هم ترکیب شود و بافت صاف و یک دستی تشکیل شود.

مرحله ۶: اضافه کردن سس فرانسوی و سس کچاب به مواد

سپس مقداری سس فرانسوی روی مخلوط مواد بریزید، با هم مخلوط کنید تا سس به خورد مواد برود بعد یک مقدار سس کچاپ به مخلوط اضافه کنید دوباره همه مواد را با هم ترکیب کنید تا عطر و طعم سس با همه مواد مخلوط شود و بافت یکدستی تشکیل شود.

مرحله ۷: اضافه کردن سس خردل و مخلوط کردن به مواد

بعد از آن با توجه به ذائقه خودتان مقداری سس خردل روی مواد بریزید، دوباره هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط و یکدست شوند، سپس همه مواد را با هم خوب ورز دهید تا عطر و طعم همه مواد به خورد هم برود و بافت کاملاً یک دست و صافی تشکیل شود.

مرحله ۸: استراحت کردن مخلوط مواد در یخچال

سپس روی ظرف را با نایلون یا سلفون بپوشانید، ظرف مخلوط را داخل یخچال قرار دهید، اجازه دهید تا مواد به مدت یک ساعت در یخچال استراحت کنند، بافت مخلوط باید‌ کاملا منسجم شود و خودش را بگیرد بعد از این زمان مواد را از داخل یخچال بیرون بیاورید.

مرحله ۹: ریختن مخلوط مواد روی نان تست

بعد تعدادی نان تست را روی یک سطح صاف یا داخل یک ظرف قرار دهید بعد مقداری از مخلوط مواد را با قاشق بردارید، روی نان تست قرار دهید با پشت قاشق مخلوط را روی سطح نان پهن کنید تا کاملاً سطح نان را بپوشاند، میزان مواد به سلیقه خودتان بستگی دارد.

مرحله ۱۰: سرخ کردن تست برگر در تابه

سپس داخل یک تابه مقداری روغن بریزید، روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود بعد نان‌های تست را به همراه مخلوط مواد، داخل تابه قرار دهید به شکلی که مواد روی نان تست در تابه قرار بگیرند و سرخ شوند، تا رنگ مواد کاملاً تغییر کند.

مرحله ۱۱: سرخ کردن سمت دیگر تست برگر

بعد از آن نان تست را برگردانید تا طرف ساده و بدون مخلوط مواد، نان هم سرخ شود همه نان‌های تست را به همین طریق سرخ کنید، بعد از داخل تابه بیرون بیاورید و در ظرف دیگری قرار دهید سپس اجازه دهید تا کمی از حرارت اولیه آن‌ها کم شود.

مرحله ۱۲: برش زدن نان تست و اضافه کردن پنیر ورقه‌ای به آن

سپس نان‌های تست را با یک چاقوی تیز به شکل مثلثی از وسط برش دهید روی هر برش یک تکه پنیر ورقه‌ای قرار دهید تا با گرمای تست برگر ذوب شود و به خورد مواد برود استفاده از پنیر کاملاً بستگی به ذائقه و سلیقه خودتان دارد، مقدار پنیر را می‌توانید کمتر یا بیشتر بریزید.

مرحله ۱۳: ریختن سس کچاب روی تست برگر و سرو آن

بعد از آن به دلخواه و با سلیقه خودتان روی نان تست، سس کچاپ یا گوجه فرنگی بریزید سپس تست برگر را به عنوان یک فینگر فود خوش طعم و پرطرفدار یا یک پیش غذای دلچسب برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با انوا دورچین و مخلفات سرو کنید.