طرز تهیه پنکیک داچ بیبی

طرز تهیه پنکیک داچ بیبی

آیا به دنبال صبحانه‌ای لذیذ و متفاوت هستید که طعم و بافتی منحصر به فرد داشته باشد؟ پنکیک داچ بیبی، با ظاهری شبیه به نان پفی و بافتی ابریشمی، انتخابی عالی برای شروع یک روز دلچسب است. این دستور پخت از سایت آموزشی فان شو، شما را قدم به قدم در تهیه این صبحانه جذاب راهنمایی می‌کند. با ما همراه باشید تا با هم این پنکیک خوشمزه و آسان را آماده کنیم.

برای طرز تهیه پنکیک داچ بیبی ابتدا کره را در ظروف فر ذوب کنید و فر را گرم کنید. سپس، تخم‌مرغ، شیر، نمک، وانیل و پودر قند را مخلوط کرده و آرد را اضافه کنید تا خمیری صاف حاصل شود. خمیر را در ظروف گرم ریخته و برای ۱۵ دقیقه بپزید. پنکیک‌ها را با موز، عسل و پودر قند تزئین کنید و گرم سرو نمایید.

موادمقدار
کره۲ قاشق غذاخوری
پودر قند (برای روی پنکیک)۱ قاشق غذاخوری
آرد سفید قنادییک دوم پیمانه
وانیلنصف قاشق چای‌خوری
شیردو سوم پیمانه
تخم مرغ۳ عدد
نمکنصف قاشق چای‌خوری
پودر قند (برای خمیر)۱ قاشق غذاخوری
موز۱ عدد
عسل۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه پنکیک داچ بیبی

مرحله ۱: آماده‌سازی ظروف و فر

برای شروع، فر را از قبل با دمای ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. دو ظرف فر با قطر تقریبی ۲۰ سانتی‌متر انتخاب کرده و در هر کدام یک قاشق غذاخوری کره بریزید. ظروف را به مدت دو دقیقه درون فر داغ قرار دهید تا کره کاملا ذوب شود و ظروف به خوبی گرم شوند. این امر به پف کردن بهتر پنکیک‌ها کمک خواهد کرد.

مرحله ۲: تهیه خمیر پنکیک

در این مرحله، تخم مرغ‌ها را در یک کاسه بزرگ شکسته و به آن شیر، نمک، وانیل و پودر قند اضافه کنید. با استفاده از یک همزن دستی، مخلوط را به خوبی هم بزنید تا کاملا یکدست شود. آرد را کم‌کم اضافه کنید و همزن را ادامه دهید تا تمامی گلوله‌های آرد از بین بروند و خمیری صاف و یکدست حاصل شود.

مرحله ۳: پخت پنکیک

ظروف گرم شده را از فر خارج کرده و خمیر پنکیک را به طور مساوی بین آن‌ها تقسیم کنید. سپس، ظروف را برای ۱۵ دقیقه یا تا زمانی که پنکیک‌ها طلایی و پف‌کرده شوند، داخل فر قرار دهید. مراقب باشید که زمان پخت را زیاد طولانی نکنید تا پنکیک‌ها خشک نشوند.

مرحله ۴: آماده‌سازی موز

در حالی که پنکیک‌ها در حال پخت هستند، موز را به حلقه‌های نازک برش دهید. این حلقه‌ها برای تزئین و افزودن طعم به پنکیک‌ها استفاده خواهند شد.

مرحله ۵: خارج کردن پنکیک از فر

پس از اتمام زمان پخت، پنکیک‌ها را با احتیاط از فر خارج کنید. ممکن است لازم باشد با استفاده از یک کاردک یا کفگیر، لبه‌های پنکیک را از ظرف جدا کنید تا به راحتی خارج شوند.

مرحله ۶: تزئین پنکیک

پنکیک‌های گرم را در بشقاب‌های سرو قرار دهید. حلقه‌های موز را روی سطح پنکیک‌ها چیده و به آرامی فشار دهید تا کمی در خمیر فرو بروند.

مرحله ۷: افزودن عسل و پودر قند

به هر پنکیک یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کرده و سپس با پودر قند، سطح آن‌ها را پوشش دهید. این کار باعث می‌شود طعم‌ها ترکیب شده و ظاهر زیبایی به پنکیک ببخشد.

مرحله ۸: سرو پنکیک

حالا پنکیک‌های داچ بیبی شما آماده سرو هستند. این پنکیک‌ها را می‌توانید به عنوان یک صبحانه لوکس یا حتی دسر پس از وعده‌های اصلی نوش جان کنید. بهتر است این پنکیک‌ها را داغ و تازه سرو کنید تا از بافت نرم و طعم خوشایند آن‌ها بهره‌مند شوید.