طرز تهیه پودر سوخاری

طرز تهیه پودر سوخاری, طرز تهیه پودر سوخاری برای مرغ , طرز تهیه پودر سوخاری پفکی , طرز تهیه پودر سوخاری با نان لواش , طرز تهیه آرد سوخاری با نان خشک , طرز تهیه آرد سوخاری با آرد سفید , طرز تهیه پودر سوخاری با ارد گندم , طرز تهیه پودر سوخاری با نان باگت , طرز تهیه پودر سوخاری نی نی سایت

پودر سوخاری یکی از طعم دهنده‌های خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت با مواد ساده و در دسترسی درست می‌شود، پودر سوخاری را می‌توانید با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان با ادویه‌های متنوعی ترکیب کنید، به پودر طعم دهید و به طعم دلخواه برسید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه پودر سوخاری در ادامه با سایت آموزشی فان شو همراه باشید.

مواد مورد نیازمیزان مواد
نان تست یا نان باگتبه مقدار لازم برای ۲ لیوان پودر سوخاری
پودر سیر۱ قاشق چای خوری
پودر پیاز۱ قاشق چای خوری
پاپریکا۱ قاشق چای خوری
زردچوبه۱ قاشق چای خوری
فلفل سیاهنصف قاشق چای خوری
زنجبیلنصف قاشق چای خوری
اورگانونصف قاشق چای خوری
تخم گشنیزنصف قاشق چای خوری
فلفل قرمزبه مقدار دلخواه

طرز تهیه پودر سوخاری

مرحله ۱: قرار دادن نان تست یا باگت در سینی فر

برای درست کردن پودر سوخاری از نان تست یا نان باگت استفاده کنید، می‌توانید از نان‌هایی که در هنگام تهیه کردن فینگر فودها اضافه آمده است برای درست کردن پودر سوخاری استفاده کنید، بعد از آن نان تست یا نان باگت را داخل سینی فر قرار دهید.

مرحله ۲: قرار دادن سینی در فر و تنظیم دمای آن

سپس سینی را در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است بگذارید، دمای فر را روی ۱۶۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید، اجازه دهید تا نان‌های تست یا نان‌های باگت داخل فر کاملاً خشک شوند تقریباً ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول می‌کشد تا نان‌ها در فر خشک شوند.

مرحله ۳: پودر کردن نان تست یا باگت با میکسر

بعد از آن نان‌های خشک شده را داخل غذاساز یا میکسر بریزید، آن‌ها را کاملاً پودر کنید تا یکدست شوند، اگر میکسر در دسترس نبود می‌توانید از مخلوط کن یا هر وسیله دیگری برای پودر کردن نان‌های سوخاری و خشک استفاده کنید تا به بافت یکدستی برسید.

مرحله ۴: استفاده از پودر نان در برخی از غذاها

وقتی که نان‌ها کاملاً پودر شدند، پودر آماده شده را می‌توانید به عنوان پودر نان برای درست کردن غذاهایی مثل همبرگر، کتلت یا کباب تابه‌ای استفاده کنید و داخل مخلوط مواد آن‌ها بریزید تا بافت مخلوط منسجم‌تر شود، پس برای پودر نان، آن‌ها را کاملاً پودر کنید.

مرحله ۵: پودر کردن نان تست با بافت درشت برای پودر سوخاری

برای درست کردن پودر سوخاری میزان پودر کردن نان‌ها بستگی به سلیقه خودتان دارد و می‌توانید نان‌ها را به اندازه‌ای پودر کنید که دانه‌های آن کمی درشت‌تر باشد تا غذایی را که به وسیله آن درست می‌کنید شبیه به کرانچی با بافتی زبر و درشت شود.

مرحله ۶: اضافه کردن ادویه‌ها به پودر سوخاری

بعد از آن پودر سوخاری آماده شده را داخل یک ظرف بریزید سپس ادویه‌ها را که شامل پودر سیر، پودر پیاز، پاپریکا و زردچوبه است به پودر سوخاری اضافه کنید، هم بزنید و با آن مخلوط کنید، طوری که کاملاً با هم ترکیب شوند و عطر ادویه‌ها در پودر سوخاری پخش شود.

مرحله ۷: اضافه کردن بقیه ادویه‌ها به پودر سوخاری

بعد ادویه‌های دیگر را که از آن‌ها به مقدار کمتری نسبت به ادویه‌های قبلی استفاده می‌کنید داخل پودر سوخاری بریزید این ادویه‌ها شامل فلفل سیاه، ارگانو، زنجبیل و تخم گشنیز هستند، مقدار کمی از آن‌ها را داخل پودر سوخاری بریزید با آن کاملاً مخلوط کنید.

مرحله ۸: اضافه کردن فلفل قرمز به پودر سوخاری

سپس با توجه به سلیقه خودتان که چقدر می‌خواهید پودر سوخاری حالت اسپایسی داشته باشد مقداری فلفل قرمز به پودر سوخاری اضافه کنید و با آن خوب مخلوط کنید تا عطر و طعم فلفل قرمز کاملاً به خورد پودر سوخاری برود، طوری که طعم آن را تندتر کند.

مرحله ۹: پودر کردن پفک و اضافه کردن به مواد

بعد با توجه به سلیقه و به دلخواه خودتان می‌توانید مقداری پفک را هم با هر وسیله‌ای پودر کنید سپس پودر پفک را به پودر سوخاری اضافه کنید، با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند، استفاده از پفک برای داخل پودر سوخاری اختیاری است و به سلیقه خودتان بستگی دارد.

مرحله ۱۰: تفت دادن پودر سوخاری

بعد از این که همه ادویه‌ها و پودر سوخاری با هم مخلوط و یکدست شدند، سپس یک تابه یا ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود بعد پودر سوخاری را داخل آن بریزید و تفت دهید در طول تفت دادن پودر سوخاری مدام آن را هم بزنید که نسوزد.

مرحله ۱۱: برداشتن پودر سوخاری از روی حرارت

وقتی که عطر ادویه‌ها و نان آزاد شد، علاوه بر آن پودر سوخاری خوب تفت داده و کمی طلایی رنگ شد ظرف را از روی حرارت بردارید، کنار بگذارید تا در دمای محیط کمی از حرارت اولیه آن کم شود و به تدریج پودر سوخاری داخل ظرف خنک شود.

مرحله ۱۲: ریختن پودر سوخاری در ظرف در بسته و نگهداری آن در یخچال

وقتی پودر سوخاری خنک شد آن را داخل یک ظرف دربسته که هوا نکشد بریزید، در آن را محکم ببندید و در یخچال برای مدت طولانی نگهداری کنید سپس در هنگام استفاده از آن، مقدار لازم از پودر سوخاری را بردارید و برای سوخاری کردن گوشت، مرغ و ماهی استفاده کنید.