محمد معتمدی: اهمیت فرهنگ و هنر در برنامه‌های نمایندگان مجلس برجسته شود

فوریه 29, 2024 0 نظر 21

در یک گفتگو با ایرنا، خواننده مشهور قطعه «مژده باران»، محمد معتمدی، به اهمیت فرهنگ و هنر در جامعه اشاره کرد و از نمایندگان مجلس آینده درخواست کرد که این موضوع را اولویت برنامه‌های خود قرار دهند. او اظهار داشت که فرهنگ و هنر می‌تواند جامعه را به شکوفایی برساند یا زمین بخورد. به این ترتیب، اهمیت مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی را بیان کرد و تاکید کرد که حوزه فرهنگ و هنر باید به دقت بررسی شود.

همچنین، خواننده موسیقی به نام محمد معتمدی، از نادیده گرفتن و رو به رو بودن موسیقی و فرهنگ توسط برخی سیاستمداران و مسئولان حرف زد و تأکید کرد که موسیقی جزئی از زندگی و جامعه است و نباید آن را پنهان کرد. وی به مسئولان برگزیده انتخاباتی یادآوری کرد که فرهنگ و هنر باید در برنامه‌ها و سیاست‌هایشان مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه، معتمدی بیان کرد که مشاوری فرهنگی در هر پستی بسیار اهمیت دارد و برای مسئولان باید حضور داشته باشد. او تأکید کرد که این مشاور می‌تواند کمک کند تا مسئول خط مشی‌های فرهنگی را دنبال کند و در موارد مختلف اطلاعات لازم بدهد. در نهایت، همه اینها در پیوند با دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شده است که انتخابات خبرگان رهبری نیز همزمان با آن است.

۱۱:۱۰خواننده قطعه «مژده باران» فرهنگ را اصلی‌ترین بخش جامعه دانست و گفت: یک جامعه از فرهنگ خود می‌تواند شکوفا شود، یا زمین بخورد، از نمایندگان مجلس آینده درخواست می‌کنم که فرهنگ و هنر را اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.محمد معتمدی در گفت‌وگو با ایرنا درباره اهمیت مشارکت مردم در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهارداشت: این موضوع در تخصص من نیست و در جایگاهی نیستم که در این باره سخن بگویم؛ به این دلیل که نظرات مختلف است و مردم عموماً از من انتظار دارند بیشتر در حوزه فرهنگ بشنوند. اما اگر بخواهم درباره مساله و موضوعی در حوزه انتخابات سخن بگویم، تاکیدم بر حوزه فرهنگ و هنر است.
موسیقی چرخ آخر درشکه تلقی نشودخواننده موسیقی سنتی گفت: متاسفانه چرخ آخر درشکه از نگاه برخی از مسئولان، فرهنگ و در نهایت موسیقی است و از سوی قانون‌گذاران و سیاست‌گذاران با کمترین توجه رو به رو بوده است. برخی از همین بزرگواران حتی در نطق‌های خود در مجلس واژه موسیقی را به دلیل یک سری ملاحظه کاری‌ها به زبان نمی‌آورند در صورتی که موسیقی حقیقتی است که در جامعه ما جریان دارد وجود دارد، نمی‌توان آن را پنهان کرد.وی بیان کرد: نامزدهای انتخاباتی که رای کسب می‌کنند و به مجلس شورای اسلامی راه پیدا می‌کنند، این موضوع را فراموش نکنند که اگر به جامعه مانند یک رایانه نگاه کنیم، سیستم عامل و اصلی‌ترین بخش جامعه فرهنگ است، جامعه از فرهنگ خود می‌تواند شکوفا شود یا زمین بخورد.
مشاور فرهنگی از نان شب واجب‌تر استمعتمدی اظهارداشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید فرهنگ و هنر را در برنامه‌ها و سیاست‌های خود مورد توجه قرار دهند، در این حوزه مطالعه داشته باشند و دانش، اطلاعات و دانسته‌های آنان در حوزه فرهنگ و هنر به روز باشد.خواننده موسیقی گفت: افرادی که در این مملکت در هر پُستی مسئولیتی دارند، مهم است که در کنار خود مشاوری در امور فرهنگی داشته باشند؛ یک مشاور فرهنگی از نان شب واجب‌تر است که هم برای مسئول خط مشی‌های فرهنگی ترسیم کند و هم برای او مشخص کند که چه سخنانی را بگوید یا نگوید، در کدام حوزه‌ها و بخش‌ها حضور و نقش داشته باشد یا نداشته باشد، این موارد را برای او مشخص کند.دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه- ۱۱ اسفندماه- در سراسر کشور برگزار می‌شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها