گوشی‌های قدیمی سامسونگ هم می‌توانند قابلیت‌های هوش مصنوعی گلکسی اس ۲۴ را داشته باشند!

ژانویه 18, 2024 0 نظر 28

گوشی‌های قدیمی سامسونگ همچنان محبوبیت خود را در بازار حفظ کرده اند و امکانات و ویژگی‌های جدیدی را برای کاربران ارائه می‌دهند. یکی از این گوشی‌ها، گلکسی اس ۲۴ است که اخیراً قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید را دریافت کرده است.

گوشی‌های قدیمی سامسونگ ممکن است به نظر برخی کاربران قدیمی و قدرت‌نداز به نظر بیایند، اما با به‌روزرسانی‌های اخیر، این گوشی‌ها به گوشی‌های هوشمند کاملی تبدیل شده اند. اخیرا، گوشی‌های سامسونگ از قابلیت‌های هوش مصنوعی مانند شناسایی چهره، پیشنهادات هوشمند برای کاربران و بهبود عملکرد در شرایط مختلف نوری بهره‌مند شده اند.

به عنوان مثال، گوشی گلکسی اس ۲۴ با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، قابلیت بهتری برای شناسایی چهره کاربران خود دارد و همچنین قابلیت بهبود عملکرد دوربین در شرایط نوری مختلف را دارا می‌باشد. این به‌روزرسانی‌ها نشان می‌دهد که حتی گوشی‌های قدیمی سامسونگ نیز همراه با پیشرفت فناوری هستند و قابلیت‌های جدیدی را برای کاربرانشان فراهم می‌کنند.

کاربران برخی گوشی های قدیمی تر سامسونگ نیز قادر خواهند بود قابلیت های هوش مصنوعی سری گلکسی اس ۲۴ را دریافت کنند. برای مشاهده لیست این دستگاه‌ها ادامه متن را مطالعه فرمایید.

مطابق پیش‌بینی‌های انجام شده، سری گوشی‌های گلکسی S24 سامسونگ شب گذشته به‌طور رسمی رونمایی شده و از قابلیت‌های جدید آن‌ها پرده برداشته شد. یکی از کلیدی‌ترین ویژگی‌های این سری گوشی‌های پرچمدار سامسونگ مجموعه قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی این دستگاه‌هاست. این قابلیت‌های جذاب با رابط کاربری وان یو آی ۶٫۱ ادغام شده و به‌صورت پیش‌فرض در اختیار پرچمداران سامسونگ قرار خواهند داشت.

در این میان سوالی که برای بسیاری افراد ایجاد شده آن است که آیا گوشی های قدیمی تر سامسونگ هم قادر به برخورداری از این قابلیت های هوش مصنوعی خواهند بود یا خیر؟ پاسخ کوتاه به این سوال، خوشبختانه «بله» است.

هوش مصنوعی Galaxy AI برای کدام گوشی های قدیمی سامسونگ منتشر می‌شود؟

گلکسی AI

سامسونگ هوش مصنوعی جدید خود را Galaxy AI ناشوذاری کرده و در توسعه آن از گوگل کمک‌های زیادی گرفته؛ به‌طوری که بخش زیادی از این قابلیت‌ها از مدل‌های Gemini استفاده کرده‌اند.‌ قابلیت‌های هوش مصنوعی سامسونگ در سه دسته کلی زیر قرار خواهند گرفت:

  • قابلیت‌هایی که مکالمه با افراد خارجی زبان را برای کاربر تسهیل می‌کنند.‌ از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به توانایی ترجمه متون و مکالمات به‌صورت آنی (ریل‌تایم)، مترجم برای مکالمات حضوری و دستیار مکالمات برای تنظیم لحن مکالمات اشاره کرد.
  • قابلیت‌های کار با تصاویر مانند پاک کردن بخشی از تصویر، تولید یا ادامه دادن تصویر و یا تغییر موقعیت سوژه‌های درون آن.
  • سایر قابلیت‌ها مثل ویژگی Circle to Search که به واسطه آن می‌توان با کشیدن یک دایره حول هر سوژه به جستجو در خصوص آن پرداخت. دیگر قابلیت‌های این دسته نیز AI Wallpaper برای تنظیم پس‌زمینه‌های سفارشی و Note Assist برای خلاصه کردن یا ویرایش متون هستند.

در گجت نیوز بخوانید:

سری گلکسی اس ۲۴ سامسونگ دیدگاه شما را درباره هوش مصنوعی تغییر می‌دهد

سامسونگ ادعا کرده که قابلیت‌های هوش مصنوعی پرچمداران جدیدش را در اختیار کاربران برخی گوشی های قدیمی قرار خواهد داد. از جمله این دستگاه‌ها می‌توان به سری گلکسی اس ۲۳، گلکسی اس ۲۳ اف ای، گلکسی زد فولد ۵، گلکسی زد فلیپ ۵ و گلکسی تب اس ۹ اشاره کرد. کاربران این گوشی می‌توانند در نیمه نخست سال ۲۰۲۴ انتظار دریافت این قابلیت‌ها را داشته باشند. بر این اساس می‌توان همچنین پیش‌بینی کرد که رابط کاربری One UI 6.1 نیز تا نیمه سال ۲۰۲۴ برای این گوشی‌ها عرضه خواهد شد.

هوش مصنوعی سامسونگ گوشی قدیمیهوش مصنوعی سامسونگ گوشی قدیمی

سامسونگ البته اشاره نکرده که کدام قابلیت‌های هوش مصنوعی پرچمداران جدیدش به مدل‌های قدیمی‌تر انتقال خواهند یافت. با این حال می‌توان پیش‌بینی کرد که دسته بزرگی از آن‌ها در اختیار دستگاه‌های قدیمی‌تر قرار خواهند گرفت.‌ این مساله قطعا خبر خوبی برای افرادی به شمار می‌رود که مایلند از قابلیت‌های AI سامسونگ بهره ببرند؛ اما قصدی برای خرید گوشی جدید ندارند!

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها