تویوتا لوین وارد ایران می‌شود: نسخه‌های بنزینی و هیبریدی این خودرو توسط شرکت برساوش عرضه می‌شود

ژانویه 15, 2024 0 نظر 118

شرکت برساوش با اعلام خبر واردات دو نسخه بنزینی و هیبریدی از محبوب‌ترین خودروی تویوتا لوین به ایران، باعث شادی و خوشحالی میلیون‌ها علاقه‌مند به خودروهای کیفیتی شده است. این خودرو که از طراحی جذاب و امکانات فوق‌العاده‌ای برخوردار است، در دو نسخه بنزینی و هیبریدی وارد بازار ایران خواهد شد.

نسخه بنزینی این خودرو با موتور ۲.۰ لیتری و ۱۷۰ اسب بخار و نسخه هیبریدی با موتور بنزینی و سیستم توانایی افزایش دهنده برق برای موتور الکتریکی ترکیب شده است. همچنین این خودرو دارای امکاناتی نظیر سیستم پردازش صدا و تصویر، سیستم‌های ایمنی پیشرفته، سیستم گرمایش و خنک‌کننده هوا و سیستم هوش مصنوعی برای رهایی از استرس رانندگی است.

با واردات تویوتا لوین به ایران، انتظار می‌رود بهبود قابل توجهی در صنعت خودروسازی ایران ایجاد شود و انتخاب‌های متنوع‌تری برای خریداران فراهم شود. این واردات نشان از توسعه و پیشرفت صنعت خودروسازی ایران دارد و می‌تواند به اشتغال زایی و رشد اقتصادی منطقه کمک کند.

تویوتا لوین در دو نسخه بنزینی و هیبریدی توسط شرکت برساوش به بازار ایران عرضه می‌شود. در ادامه با مشخصات و امکانات هر دو نسخه خودرو ژاپنی Toyota Levin آشنا می‌شویم.

شرکت برساوش قصد دارد به‌زودی خودرو تویوتا لوین را در دو نسخه بنزینی و هیبریدی روانه بازار ایران کند. در همین راستا به‌تازگی لیست مشخصات فنی و امکانات این خودرو ژاپنی در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی منتشر شد. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با مشخصات نسخه بنزینی و هیبریدی Toyota Levin آشنا خواهیم شد.

مشخصات فنی نسخه بنزینی تویوتا لوین

تویوتا لوین

تویوتا لوین در نسخه بنزینی به یک پیشرانه ۴ سیلندر توربوشارژ مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۹۸ اسب بخار و گشتاور ۱۸۵ نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این خودرو که از استاندارد آلایندگی یورو ۶ بهره می‌برد به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۵٫۹۵ لیتر سوخت مصرف خواهد کرد. همچنین برای این نسخه مخزن سوخت ۵۰ لیتری در نظر گرفته شده است.

تویوتا لوین تویوتا لوین

تویوتا Levin در نسخه بنزینی دارای ۴۶۴۰ میلی‌متر طول، ۱۷۸۰ میلی‌متر عرض، ۱۴۵۵ میلی‌متر ارتفاع و ۲۷۰۰ میلی‌متر فاصله محوری است. همچنین وزن این خودرو حدود ۱۳۶۰ کیلوگرم و ظرفیت صندوق آن نیز ۴۷۱ لیتر اعلام شده است.

مشخصات فنی نسخه هیبریدی تویوتا لوین

تویوتا لوین تویوتا لوین

تویوتا لوین هیبریدی به یک پیشرانه تنفس طبیعی با قدرت ۱۱۶ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن‌متر مجهز شده است. همچنین در کنار آن یک پیشرانه الکتریکی با قدرت ۷۰ اسب بخار و گشتاور ۱۸۵ نیوتن‌متر نیز وجود دارد که در مجموع قدرت این خودرو را به ۱۴۰ اسب بخار می‌رساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶ بوده و به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر حدد ۴٫۰۷ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

Toyota LevinToyota Levin

تویوتا لوین در نسخه هیبریدی دارای ۴۶۴۰ میلی‌متر طول، ۱۷۸۰ میلی‌متر عرض، ۱۴۳۵ میلی‌متر ارتفاع و ۲۷۰۰ میلی‌متر فاصله محوری است. همچنین وزن این خودرو به ۱۴۲۰ کیولگرم و ظرفیت صندوق آن نیز به ۴۷۱ لیتر می‌رسد. ضمن اینکه برای پیشرانه الکتریکی این خودرو نیز باتری لیتیوم یون ترنری استفاده شده است.

هر دو نسخه تویوتا Levin در جلو از سیستم تعلیق مستقل مک فرسون و در عقب از سیستم تعلیق مستقل دابل ویشبون بهره می‌برند. برای این خودروها سیستم فرمانی برقی EPS با سیستم ترمز جلو دیسکی خنک شونده و دیسک یکپارچه برای سیستم ترمز عقب نیز در نظر گرفته شده است.

امکانات رفاهی و ایمنی تویوتا Levin 

از امکانات رفاهی تویوتا لوین می‌توان به فیلتر هوای کابین خودرو با استاندارد CN95، سیستم صوتی پریمیوم با ۴ بلندگو، نمایشگر مولتی مدیا ۹ اینچ لمسی، تهویه هوای دستی، سانروف برقی با سیستم آنتی پینچ، چراغ مطالعه برای صندلی‌های جلو و عقب، فرمان با تنظیم دستی در ۴ جهت، دکمه استارت و سیستم هوشمند کیلس (بدون کلید) اشاره کرد.

تویوتا لوین از امکانات ایمنی متعددی چون سیستم کمک ترمز، سیستم کنترل حرکت در سطح شیب دار، سیستم کنترل لغزش، سیستم کنترل پایداری، سیستم نمایش لحظه‌ای فشار باد تایرها، ترمز پارک برقی، ترمز ABS با EBD، کیسه هوای دو مرحله ای فرمان، کیسه هوای داشبورد سرنشین جلو، کیسه هوای ستون‌های جلو، کیسه هوای ستون‌های کناری، کیسه هوای پرده‌ای، ایربگ زانو راننده و کیسه هوای صندلی راننده بهره می‌برد.

همچنین Toyota Levin به سیستم‌های هوشمند کمک رانندگی متعددی چون سیستم تشخیص خودرو از روبرو، سیستم کنترل نور بالای خودکار، سیستم رادار بین خطوط، سیستم رادار هشدار خروج از خط، سیستم رادار کروز کنترل دینامیکی، سیستم هشدار و جلوگیری از برخورد از جلو مجهز شده است.

کاتالوگ Toyota Levin

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها