داستان هیجان انگیز رقابت ایلان ماسک و بی وای دی در مقابل چالش‌های بازار چینی‌ها

دسامبر 31, 2023 0 نظر 170

داستان جالب ایلان ماسک و بی وای دی؛ وقتی مدیرعامل تسلا چینی‌ها را دست کم می‌گیرد

ایلان ماسک، موسس و مدیرعامل شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس، یکی از شخصیت‌های برجسته و تاثیرگذار صنعت فناوری و انرژی است. او با ایده‌های نوآورانه و انرژی فراوانی که دارد، همواره مورد توجه واکنش‌های مختلف جامعه قرار می‌گیرد. یکی از ماجراهای جالب ایلان ماسک، واکنش‌های او نسبت به چینی‌ها و تلاش برای قرار دادن آن‌ها در موقعیت ثانویه در شرکت‌هایش بود.

ایلان ماسک در یک مصاحبه اعلام کرد که او بیش از حد چینی‌ها را استخدام نمی‌کند و این موضوع برای او اولویت ندارد. این تصریحات او باعث بحرانی شد در ارتباط با بازار چینی و واکنش‌های مختلف آن‌ها شد. اما ایلان ماسک به این موضوع پافشاری کرد و از آن‌جایی که شرکت‌هایش نیاز به توانمندی‌های بالا و نوآوری دارند، بر اصرار خودش باقی ماند.

این رفتار ایلان ماسک نشان از اصرار و اعتقاد بی‌شک و قاطع به اهداف و ایده‌هایش دارد. بنابراین، واکنش‌های او در مقابل فشارها و انتقادها نشان از شخصیت تصمیم‌گیر و پر انرژی او است که همواره موقعیت‌های چالش‌برانگیز را برای خود ایجاد می‌کند.

ایلان ماسک چند سال قبل BYD را حتی لایق رقابت با تسلا نمی‌دانست؛ اما حالا چیزی نمانده تا بی وای دی بزرگ‌ترین تولیدکننده خودرو برقی در جهان شود.

عرصه خودرو برقی با سرعت در حال تغییر و تحول است و در این شرایط رفته‌رفته بازیگران جدیدی وارد رقابت می‌شوند. بی وای دی و تسلا مصداق بارز همین موضوع هستند؛ چند سال قبل این‌که بی وای دی بتواند با تسلا رقابت کند از نظر ایلان ماسک خنده‌دار به نظر می‌رسید، ولی حالا پیش‌بینی می‌شود که تا انتهای سه‌ماهه جاری بی وای دی بتواند عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده خودرو برقی را از تسلا تصاحب کند.

از خندیدن ایلان ماسک به بی وای دی تا رسیدن چینی‌ها به صدر

ایلان ماسک، مدیرعامل و چهره اصلی تسلا سال ۲۰۱۱ طی گفتگویی با بلومبرگ تی‌وی در پاسخ به مجری که از ظهور رقبایی مثل بی وای دی گفته بود، پس از خندیدن به این موضوع پرسید «تا حالا ماشین‌هایشان را دیده‌اید؟». سپس وقتی مجری پرسید که آیا بی وای دی را رقیبی برای تسلا می‌بیند یا خیر، با صراحت به این سوال جواب منفی داد.

ماسک در جریان این مصاحبه گفت که به عقیده او، بی وای دی «محصولاتی عالی» ندارد و با «مشکلاتی شدید» در چین هم دست و پنجه نرم می‌کند. او همچنین اظهار داشت که این خودروساز چینی باید با تمرکز روی نوآوری، تشخیص نیازهای مشتریان و قیمت‌گذاری درست، ارزش محصولات خود را در این بازار فوق‌العاده رقابتی حفظ کند.

به نظر می‌رسد ورق برای بی وای دی برگشته است. این شرکت در حال حاضر عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی‌شده (شامل هیبریدها) را در اختیار دارد و بنا به آخرین اخبار خودرو، فروش خودروهای تمام الکتریکی آن طی سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۳ فقط ۳ هزار و ۴۵۶ دستگاه کمتر از تسلا بود. پیش‌بینی می‌شود در سه‌ماهه جدید بی وای دی حتی از تسلا پیشی بگیرد و رسماً بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای تمام الکتریکی شود. برآوردها بر اساس آمار و ارقام رسمی نشان می‌دهند که مجموع فروش BYD در انتهای سال ۲۰۲۳ به ۳٫۱۳ میلیون دستگاه می‌رسد.

بی وای دی سیل

بی وای دی «سیل» (Seal)

بنا به پیش‌بینی تحلیل‌گران، تسلا ۴۷۳ هزار دستگاه خودرو در این سه‌ماهه عرضه می‌کند و سال ۲۰۲۳ را هم با عرضه مجموعاً ۱٫۸۲ میلیون دستگاه به پایان می‌رساند. این در حالی است که ایلان ماسک تحویل ۲ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۳ را پیش‌بینی کرده بود.

بی وای دی طی ۵ سال گذشته رشدی چششویر را تجربه کرده که به عوامل مختلفی از جمله حمایت گسترده دولت چین و همچنین ارزش خرید بالای محصولات آن بر می‌گردد. این خودروساز امروزه نه تنها در مسیر تبدیل شدن به بزرگ‌ترین تولیدکننده خودرو برقی قرار دارد، بلکه به لیست ۱۰ خودروساز پرفروش هم راه پیدا کرده است.

نظر شما کاربران گجت نیوز درباره رقابت کنونی تسلا و بی وای دی چیست؟

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها