بررسی عملکرد مسئولیت اجتماعی سامسونگ در سال ۲۰۲۳

دسامبر 29, 2023 0 نظر 37

مروری بر فعالیت های مسئولیت اجتماعی سامسونگ در سال ۲۰۲۳

سامسونگ یکی از شرکت های فناوری پیشرو در جهان است که همواره به حفظ مسئولیت های اجتماعی خود و نقش آفرینی در توسعه پایدار توجه ویژه‌ای داشته است. در سال ۲۰۲۳، سامسونگ اقدامات بسیاری را در زمینه مسئولیت اجتماعی انجام داده است که می‌تواند به عنوان الگوی موفقیت در زمینه پایداری و توسعه مسئولانه محسوب شود.

سامسونگ در سال ۲۰۲۳ تلاش‌های گسترده‌ای برای کاهش اثرات منفی بر طبیعت انجام داده و به تولید محصولات دوستدار محیط زیست و کاهش مصرف انرژی توجه ویژه‌ای داشته است. علاوه بر این، این شرکت به برنامه‌ها و پروژه‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش، بهبود وضعیت بهداشت و درمان و کمک به افراد نیازمند در سراسر جهان اختصاص داده است.

سامسونگ در سال ۲۰۲۳ نشان داده که تعهد وی به مسئولیت اجتماعی از اهمیت بالایی برای او برخوردار است و این شرکت ادامه خواهد داد تا با تلاش‌های بیشتر، بهبودی در زمینه های مختلف اجتماعی و محیط زیستی را فراهم نماید.

۰۸ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۱۰

در این مطلب قصد داریم نگاهی به فعالیت های مسئولیت اجتماعی سامسونگ در سال ۲۰۲۳ به‌عنوان یکی از ارزش‌های اصلی این شرکت بیندازیم.

سامسونگ که یکی از شرکت‌های پیشرو در دنیای فناوری‌های دیجیتال شناخته می‌شود، علاوه بر طراحی و عرضه محصولات و راهکارهای نوآورانه خود، توجه ویژه‌ای به فعالیت های مسئولیت اجتماعی نیز داشته است. فعالیت های مسئولیت اجتماعی به یکی از ارزش‌های اصلی و با اولویت بالای فرهنگ سازمانی سامسونگ تبدیل شده‌اند. از جمله مهم‌ترین رویکردهای سامسونگ در تحقق این مسئولیت می‌توان به کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی، انجام اقدامات عملی در راستای اصول توسعه پایدار و توجه به ملاحظات انسانی و اخلاقی در ارتباط‌های بین افراد اشاره کرد.

نگاهی به مسئولیت اجتماعی سامسونگ در سال ۲۰۲۳

سامسونگ الکترونیکس در سال ۲۰۲۳ نیز مانند سال‌های قبل، فعالیت‌های مختلفی را در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی خود انجام داده که در این مطلب قصد داریم به بهانه نزدیک شدن به روزهای پایانی سال ۲۰۲۳ میلادی، نگاهی به بخشی از این فعالیت‌ها بیندازیم.

فعالیت های آموزشی

یکی از ارکان چهارگانه فعالیت های مسئولیت اجتماعی سامسونگ در سال ۲۰۲۳ میلادی، موضوع آموزش بوده که سامسونگ در سال جاری، اقدامات زیر را در این راستا انجام داده است:

حمایت از نسل‌های آینده با راه‌حل‌هایی برای فردا

سامسونگ از طریق برنامه‌های مسئولیت اجتماعی یا CSR خود، جدیدترین آموزش‌ها و دانش فنی را در اختیار دانش‌آموزان سراسر جهان قرار می‌دهد. پروژه Samsung Solve for Tomorrow یکی از این برنامه‌ها محسوب می‌شود که نزدیک به یک دهه است که توسط سامسونگ اجرا می‌شود. در این پروژه، راه‌حل‌های نوآورانه و کاربردی برای آینده از طریق برگزاری مسابقات معرفی و ارائه می‌شوند. دانش‌آموزان و معلمان در این برنامه برای خلق ایده‌ها و راه‌حل‌هایی برای مسائل روز جامعه، دعوت می‌شوند. تشویق به نوآوری در آموزش و پشتیبانی از آموزش STEM (علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی) از جمله ماموریت‌های برنامه Solve for Tomorrow محسوب می‌شوند.

مسئولیت اجتماعی سامسونگ

کارمندان سامسونگ نیز تجربیات عملی و کاربردی خود را منتقل کرده و سعی می‌کنند مهارت‌های دانش‌آموزان حاضر در این پروژه را ارتقا ببخشند. از جمله اهداف پروژه Solve for Tomorrow سامسونگ می‌توان به آموزش تفکر خارج از چارچوب به‌منظور مقابله با مشکلات و ایجاد تفکر خلاقانه در بین دانش‌آموزان اشاره کرد. پاتریشیا اوسوریو، مدیر محصول تلویزیون هوشمند سامسونگ شیلی از جمله افرادی است که با پیوستن به برنامه Solve for Tomorrow به‌عنوان مربی، یازدهمین سال حضور در شرکت سامسونگ را جشن گرفت. وی ماموریت داشت تا اعتماد به نفس را در بین دانش‌آموزان شرکت‌کننده افزایش دهد و با راهنمایی‌های او، تیم‌ها موفق به ارتقای مهارت‌های خود و کسب رتبه‌های برتر در مسابقات شدند.

پرورش خلاقیت ذهن با فرایندهای نوآورانه

توانمندسازی، جذب و پرورش خلاقیت ذهن‌های جوانی که به‌دنبال حل مشکلات آینده هستند از جمله تعهدات سامسونگ در برنامه مسئولیت های اجتماعی این شرکت کره‌ای به‌شمار می‌رود. مرکز نوآوری سامسونگ (Samsung Innovation Campus) آموزش‌های جامعی را در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) ارائه می‌کند و نقش پررنگی در شکل‌دهی و ارتقای توانمندی‌های جوانان دارد. این طرح تاکنون در ۳۵ کشور جهان ارائه شده و ۱۱۹ هزار شرکت‌کننده بااستعداد توانسته‌اند از این آموزش‌ها بهره ببرند.

مسئولیت اجتماعی سامسونگمسئولیت اجتماعی سامسونگ

فعالیت های محافظت از محیط زیست

محافظت از محیط زیست همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های سامسونگ الکترونیکس بوده و در این راستا فعالیت‌های زیادی انجام داده است:

طراحی سبز محصولات گلکسی

سامسونگ در سال ۲۰۲۳ طرح ویژه خود برای استفاده از مواد بازیافتی مانند تورهای ماهیگیری دور انداخته شده و تبدیل آنها به مواد باکیفیت برای ساخت گوشی های هوشمند را به‌صورت جدی‌تری دنبال کرد. برای ساخت گوشی گلکسی اس ۲۳ اولترا، میزان استفاده از مواد بازیافتی به ۱۲ قطعه داخلی و خارجی افزایش پیدا کرد که دو برابر بیشتر از نسل قبلی این گوشی پرچمدار بود. آلومینیوم و شیشه بازیافتی در مبدا، پلاستیک بازیافتی در مقصد از تورهای ماهیگیری، بشکه‌های آب و بطری‌های پلی‌اتیلن ترفتالیت (PET) از جمله مواد بازیافتی بودند که در این سری مورد استفاده قرار گرفتند. در مجموع، استفاده از مواد بازیافتی در سری گلکسی S23 نسبت به نسل قبلی آن، حدود ۲۲ درصد بیشتر شده است.

مسئولیت اجتماعی سامسونگمسئولیت اجتماعی سامسونگ

چالش جهانی طراحی با همکاری سامسونگ و Dezeen

چالش جهانی طراحی با نام Re:Create Design در اواسط سال ۲۰۲۳ میلادی طی همکاری شرکت سامسونگ و مجله معتبر حوزه معماری و طراحی Dezeen آغاز شد. این رقابت با هدف کشف ایده‌های خلاقانه و معناداری که به بهبود کیفیت زندگی مردم و سلامت سیاره زمین کمک می‌کنند، برگزار شد و در انتها، طرح تشخیص آتش‌سوزی در جنگ با استفاده از گوشی های هوشمند بازیافتی سامسونگ و انرژی‌های تجدیدپذیر، توانست جایزه ۱۰ هزار پوندی این چالش طراحی را برنده شود.

مسئولیت اجتماعی سامسونگمسئولیت اجتماعی سامسونگ

برگزاری رقابت استارتاپی با رویکرد توسعه پایدار

با همکاری سامسونگ و XTC، بزرگترین رقابت استارتاپی و اکوسیستم جهان در سال ۲۰۲۳ آغاز به کار کرد. طی این همکاری، رقابتی استارتاپی به‌نام The Samsung Climate & Circularity Tech Challenge راه‌اندازی شد. هدف از این مسابقه، ارائه راه‌حل‌های نوآورانه با توجه به ارزش‌های سامسونگ و با تمرکز بر اقتصاد چرخشی و تغییرات اقلیمی بود. در پایان، استارتاپ‌های برتر این رقابت توانستند از ظرفیت سرمایه‌گذاری سامسونگ روی ایده‌های نوآورانه خود برخوردار شوند و فرصت حضور در نمایشگاه CES 2024 را نیز کسب کنند.

کسب رتبه هفتم در WBA

WBA یا World Benchmarking Alliance اتحادی است که طی همکاری بیش از ۲۰۰ سازمان جهانی، منطقه‌ای و محلی به‌وجود آمد. این اتحاد مسئولیت شکل‌دهی و ارزیابی مشارکت بخش خصوصی به‌منظور دستیابی به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد را بر عهده دارد. WBA به بررسی شرکت‌ها با تمرکز بر هفت دسته کلیدی از جمله حقوق بشر، محیط زیست و دربرگیری دیجیتال می‌پردازد و شرکت سامسونگ نیز با توجه به اقداماتی مانند توسعه C-Lab و آموزش نوجوانان و جوانان توانست در بین بیش از ۲۰۰ سازمان بین‌المللی به مقام هفتم WBA دست پیدا کند. این یک قدم بزرگ برای رسیدن به یک سازمان مبتنی بر توسعه همه‌جانبه محسوب می‌شود.

توجه به نیازهای ویژه و تنوع کاربران

سامسونگ همواره به افراد با نیازهای ویژه نیز توجه داشته و تمرکز زیادی بر تنوع و فراگیری کاربران داشته است. در همین راستا اقداماتی توسط این شرکت کره‌ای در سال ۲۰۲۳ انجام شده که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم:

افراد با نیازهای ویژه در مرکز توجه سامسونگ

تیم تحقیق و توسعه سامسونگ برای ساخت و طراحی محصولات جدید همواره توجه ویژه‌ای به معلولان و توان‌یابان حرکتی داشته است. به‌عنوان مثال، والدینی که دارای اختلالات بینایی هستند با استفاده از Bixby Vision می‌توانند متوجه شوند که فرزندانشان در رابطه با چه چیزهایی کنجکاو هستند. حتی اگر والدین نتوانند چیزی که در مقابلشان است را ببینند، با این ویژگی قادر خواهند بود از طریق صدا، دنیا را با فرزندانشان تجربه کنند.

با ترکیب بیکسبی و SmartThings، این دسته از افراد می‌توانند سیستم‌های تهویه مطبوع، ماشین لباسشویی، یخچال و سایر موارد را کنترل و با هم هماهنگ کنند و دسترسی راحت‌تری برای مدیریت آنها داشته باشند. Assistant Menu نیز به افرادی که دارای محدودیت‌های حرکتی هستند کمک می‌کند تا محتوای خود را به‌راحتی در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

تماشای نور و رنگ برای تمام کاربران

در بهار سال ۲۰۲۳ میلادی، سامسونگ از قالیت جدیدی در تلویزیون های خود رونمایی کرد که به‌وسیله آن، تمام افرادی که دچار هر درجه یا نوعی از نقص دید رنگی یا CVD هستند، می‌توانند محتوای روی صفحه نمایش را با وضوح رنگی و جزئیات یکسان با سایر افراد، مشاهده کنند. این قابلیت با نام SeeColors معرفی شده و با ارائه تنظیمات رنگی جدید بر اساس درجه‌ها و انواع اختلالات بینایی دید رنگی، تجربه فراگیری را در اختیار تمام کاربران سامسونگ قرار می‌دهد.

این ویژگی از ۹ تنظیم بصری جداگانه بهره می‌برند و امکان انتخاب گزینه مناسب با وضعیت دیداری کاربران فراهم شده است. قابلیت SeeColors سطوح قرمز، سبز و آبی را تغییر و تنظیم کرده و باعث می‌شود کاربران با توجه به درجه یا نوع اختلال بینایی خود، قادر باشند رنگ‌ها را به‌راحتی روی صفحه تلویزیون تشخیص دهند و مشاهده کنند.

کمک به افراد نابینا با حالت Relumino

سامسونگ حالتی را با نام Relumino در تلویزیون های خود ارائه کرده که به افراد با دید ضعیف کمک می‌کند تا تصاویر را با کیفیت و جزئیات بالایی مشاهده کنند و نهایت لذت را از محتوای بصری مورد علاقه خود ببرند. این ویژگی، بخش‌های خاصی از تصاویر مانند کنتراست، رنگ و وضوح تصویر را برجسته کرده و تشخیص و تماشای محتوا را در صفحه تلویزیون، بهتر و راحت‌تر از همیشه خواهد کرد. در سال ۲۰۲۳ میلادی، مدل‌های بیشتری از تلویزیون های سامسونگ توانستند حالت مشاهده Relumino را دریافت کنند.

مسئولیت اجتماعی سامسونگمسئولیت اجتماعی سامسونگ

سامسونگ در سال ۲۰۲۳ بر انجام اقدامات عملی تمرکز داشته و قدم بزرگی برای دستیابی به هدف توسعه همه‌جانبه برداشته است. سامسونگ رویای ساخت جهانی مبتنی بر نوآوری را در سر می‌پروراند و علاوه بر توجه به ویژگی‌های انسانی افراد، میراث‌های پایداری را برای نسل‌های بعدی از خود بر جای می‌گذارد.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها