تاریخ معرفی خودروی شاسی بلند ایرانی به بازار اعلام شد

فوریه 15, 2024 0 نظر 24

تاریخ عرضه شاسی بلند ایرانی ریرا به بازار مشخص شد

با افزایش تقاضا برای خودروهای شاسی بلند در بازار خودروی ایران، شرکت های تولیدی به طراحی و تولید خودروهای شاسی بلند می پردازند. یکی از این خودروها، مدل جدید شاسی بلند ایرانی به نام “ریرا” است که بدنه آن با استفاده از فناوری های جدید و مواد با کیفیت ساخته شده است.

تاریخ عرضه این خودرو به بازار نهاییا مشخص شده است و طبق اعلام شرکت تولید کننده، ریرا به تازگی آماده برای عرضه به مشتریان است. با وجود رقابت بالا در بازار خودروی ایران، ریرا با ویژگی ها و قیمت مناسب خود توانسته است توجه مشتریان را جلب کند.

این خودرو با داشتن طراحی جذاب و منحصر به فرد و امکانات راحتی و ایمنی مدرن، قصد دارد تا بازار خودروی شاسی بلند را به خود جلب کند. به نظر می رسد که عرضه این خودروی شاسی بلند ایرانی، باعث به وجود آمدن گام بزرگی در صنعت خودروسازی ایران خواهد شد و این خودرو با استقبال خوبی از سوی مشتریان روبرو خواهد شد.

Rira سال گذشته به‌عنوان اولین شاسی بلند تولید داخل معرفی شد. حالا بالاخره تاریخ عرضه کراس اوور ریرا ایران خودرو به‌صورت رسمی اعلام شده است.

پس از گسترش بازار شاسی بلندها در ایران، ایران خودرو در تیر ماه ۱۴۰۱ از ریرا رونمایی کرد که عنوان اولین شاسی بلند تولید داخل را با خود به یدک می‌کشد. از آن زمان تاکنون که چیزی به انتهای سال ۱۴۰۲ باقی نمانده، بارها این شاسی بلند در نمایشگاه‌های مختلف به نمایش گذاشته شده. آخرین اخبار خودرو داخل کشور حکایت از این دارند که بالاخره تاریخ عرضه ریرا هم اعلام شده است.

تاریخ عرضه ریرا ایران خودرو

تاریخ عرضه شاسی بلند ریرا ایران خودرو

عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) طی جلس هیئت دولت در روز ۲۵ بهمن اعلام کرد که کراس اوور ریرا اردیبهشت سال ۱۴۰۳ روانه بازار می‌شود. وی Rira را «خودرویی کاملاً ایرانی» بر شمرد که با رعایت ۱۰۰ درصدی استانداردهای جهانی، محصولی «در تراز بین‌المللی» است.

این در حالی است که پیش از این ایران خودرو در تابستان گذشته از عرضه ریرا تا انتهای امسال خبر داده بود. با وجود این، حالا در صورتی که تاخیری در عرضه این شاسی بلند صورت نگیرد، باید منتظر آغاز رسمی فروش آن در اردیبهشت آینده بود.

چند ماه قبل همچنین مشخصات فنی و امکانات ری را به‌صورت رسمی مشخص شد. این کراس اوور زیر کاپوت خود یک موتور ۱٫۷ لیتری توربوشارژ EF7P TC دارد. این موتور که جدیدترین موتور ایران خودرو و قدرتمندترین موتور تولید داخل در حال حاضر است، می‌تواند ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته هم نیرو محرکه آن را به چرخ‌های جلو هدایت می‌کند.

اولین شاسی بلند ایرانی همچنین از امکانات ایمنی و کمک‌راننده‌ای نظیر انواع ترمزها (ABS ،EBD و BAS)، کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل کشش، سیستم کمکی حرکت در سربالایی/سرپایینی، کروز کنترل، رادار نقطه کور و دوربین ۳۶۰ درجه برخوردار است. همچنین از جمله آپشن های رفاهی آن می‌توان به نمایشگر ۱۲ اینچی مولتی مدیا، صفحه آمپر دیجیتال ۱۲ اینچی، سانروف، نورپردازی داخلی، سنسور نور و باران و اهرم دنده الکترونیکی اشاره کرد.

همچنین بخوانید: افتتاح خط تولید ری را، اولین شاسی بلند ایران خودرو شاسی بلند جدید ایران خودرو برای تست های ایمنی به اسپانیا رفت بررسی خودرو ریرا برقی ؛ کراس اور برقی با لوله اگزوز؟ + ویدیو مقایسه ایران خودرو ری را با سایپا آریا؛ نخستین شاسی بلندهای ایرانی در مقابل هم

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها