تولید شش محصول اپل تا سال ۲۰۲۳ متوقف خواهد شد!

دسامبر 28, 2023 0 نظر 25

تولید ۶ محصول اپل در سال ۲۰۲۳ متوقف خواهد شد

اپل، یکی از بزرگترین شرکت‌های فناوری جهان، اعلام کرده است که تولید ۶ محصول از محصولات خود را در سال ۲۰۲۳ متوقف خواهد کرد. این تصمیم به دلیل تغییرات در نیازها و تقاضای مصرف‌کنندگان اتخاذ شده است و به عنوان یک استراتژی برای بهبود کیفیت و بهبود عملکرد محصولات شرکت بررسی می‌شود.

شرکت اپل همواره به دنبال بهبود و ارتقاء محصولات خود بوده و این تصمیم، جزء مراحل عادی و روشنی در راستای رشد و توسعه شرکت است. این متوقف کردن تولید محصولات، می‌تواند منجر به افزایش کیفیت و عملکرد محصولات موجود شرکت شود و در نهایت منجر به رضایت بیشتر مصرف‌کنندگان گردد.

با توجه به این تصمیم، شرکت اپل به دلیل تمرکز بر روی محصولات بازارپسندتر و عملکرد بهتر، امیدوار است که توانایی رقابت با سایر شرکت‌ها را افزایش داده و به نحو احسن به نیازهای مصرف‌کنندگان پاسخ دهد.

در سال ۲۰۲۳ تولید ۶ محصول اپل بنا به دلایل مختلفی متوقف خواهد شد. از یک مدل آیفون گرفته تا مک بوک‌ها، ایرپادز پرو و لوازم جانبی اپل در این لیست حضور دارند.

با پایان یافتن سال ۲۰۲۳، ما انتظار داریم مثل روال هر سال، اپل تولید برخی از محصولات خودش را متوقف کند. این یعنی تولید چند محصول اپل که بنا به دلایل مختلفی از جمله ناکارآمد بودن، قدیمی شدن، عدم استقبال مناسب و غیره نتوانسته‌اند فروش خوبی داشته باشند، در سال ۲۰۲۳ متوقف خواهد شد.

کدام محصولات اپل دیگر تولید نمی‌شوند؟

در لیستی که امسال از رده تولید و فروش اپل خارج می‌شود، نام گوشی‌های آیفون، کامپیوترهای مک، ایرپادها و همینطور برخی لوازم جانبی دیده می‌شود. اگر می‌خواهید به‌طور دقیق‌تر با آن‌ها آشنا شوید، در ادامه با ما همراه باشید.

۱. با آیفون مینی خداحافظی کنید

متوقف شدن تولید محصول اپل - آیفون مینی

اپل بعد از اینکه گوشی‌های خانواده آیفون ۱۵ خودش را معرفی کرد، فروش گوشی جمع و جور آیفون ۱۳ مینی را هم متوقف کرد. این کوچک‌ترین مدل آیفون با یک نمایشگر ۵.۴ اینچی است که ظاهرا با استقبال عمومی خوبی از سوی مشتریان همراه نبوده تا اپل در نهایت تصمیم بگیرد تولید آن را متوقف کند.

شاید ظاهر گوشی خیلی جذاب و نقلی بود، اما عمر باتری فاجعه‌باری داشت. شاید اگر اپل می‌توانست باتری بزرگ‌تری را در داخل قاب آن بگنجاند، اکنون مجبور به خداحافظی زودهنگام با آیفون مینی خودش نبود و نسل‌های بعدی آن هم با آیفون ۱۴ و ۱۵ عرضه می‌شد.

۲. باتری پک Mag Safe

متوقف شدن تولید محصول اپل - باتری پک مگ سیفمتوقف شدن تولید محصول اپل - باتری پک مگ سیف

از آنجا که دیگر آیفون ۱۳ مینی تولید نمی‌شود، پس نیازی هم به باتری پک شو سیف نیست. این محصول یک باتری پک ساخت اپل با ظاهری شیک و جمع‌و‌جور است که حالا متأسفانه دیگر تولید نمی‌شود.

باتری پک شو سیف خیلی سخت آیفون‌ها را شارژ می‌کرد و همین باعث شد با استقبال خوبی مواجه نشود. آن نمی‌توانست تمام مدل‌های آیفون را تا ۱۰۰ درصد شارژ کند، در حالی که قیمت بسیار بالاتری نسبت به باتری پک‌های دیگر کمپانی‌ها داشت. پس هیچ‌کس دلش برای این اکسسوری تنگ نخواهد شد.

۳. چه کسی دیگر به تاچ بار روی لپ تاپ خودش احتیاج دارد؟

متوقف شدن تولید محصول اپل - مک بوک‌های تاچ بارمتوقف شدن تولید محصول اپل - مک بوک‌های تاچ بار

اپل با معرفی اولین نسل مک بوک های دارای تاچ بار، سر و صدای زیادی به پا کرد. ولی متأسفانه با معرفی مک بوک‌های M3، کاربران به‌قدری قابلیت‌های خوب و جذابی را دریافت می‌کنند که دیگر کسی جای خالی تاچ بار را روی مک بوک خود حس نمی‌کند.

کاربران اکنون می‌توانند یک مک بوک M3 را در دو نسخه ۱۴ و ۱۶ اینچی تهیه کنند. ارزان‌ترین لپ تاپ اپل حال از امکاناتی مثل مدل حرفه‌ای خود نظیر نمایشگر ProMotion، پورت‌های بیشتر و یک طراحی شکیل‌تر بهره می‌برد. آن‌ها از همه‌نظر بهتر شده‌اند.

۴. شارژر MagSafe Duo

متوقف شدن تولید محصول اپل - مگ سیف دئومتوقف شدن تولید محصول اپل - مگ سیف دئو

طراحی شارژر MagSafe Duo که همزمان می‌تواند یک آیفون و ساعت اپل واچ را باهم شارژ کند، برای صاحبان محصولات جدید اپل دردسرساز شده است. گرچه این شارژر با مدل‌های آیفون ۱۲ به خوبی کار می‌کرد، اما به‌خوبی اندازه آیفون ۱۳ پرو نمی‌شد. چرا که این مدل‌ها از ماژول دوربین بزرگ‌تری برخوردار بودند و این یعنی سطح بزرگ‌تری از قاب پشتی را اشغال می‌کردند. سپس اپل از ساعت هوشمند اپل واچ اولترا رونمایی کرد که آن هم از نظر ابعاد با شارژر MagSafe Duo ناسازگار بود.

متوقف شدن تولید محصول اپل - مگ سیف دئومتوقف شدن تولید محصول اپل - مگ سیف دئو

شایعاتی در مورد عرضه دومین نسل این شارژر شنیده می‌شود. تا آن زمان، فعلا اپل دیگر قصد ندارد نسل فعلی این را عرضه کند و تولید شو سیف دئو را هم متوقف می‌کند.

۵. لوازم جانبی چرمی

متوقف شدن تولید محصول اپل - قاب‌های چرمیمتوقف شدن تولید محصول اپل - قاب‌های چرمی

متوقف شدن تولید ۶ محصول اپل در سال ۲۰۲۳

اپل در سال ۲۰۲۳ تولید طیف گسترده‌ای از لوازم جانبی چرمی خودش را متوقف کرد. این جزوی از برنامه به‌صفر رساندن تولید کربن تا سال ۲۰۳۰ است. به‌همین خاطر اپل دیگر هیچ لوازم جانبی چرمی برای ایرتگ، اپل واچ، آیفون، آیپد و مک خود نمی‌فروشد. در عوض کاربران می‌توانند لوازم جانبی سیلیکونی این شرکت را تهیه کنند.

۶. ایرپادز پرو ۲ با پورت لایتنینگ

متوقف شدن تولید محصول اپل - ایرپادز پرو ۲ با لایتنینگمتوقف شدن تولید محصول اپل - ایرپادز پرو ۲ با لایتنینگ

با اضافه شدن پورت USB-C به آیفون‌ها، اپل این پورت را به هدفون بی‌سیم ایرپادز پرو ۲ خودش هم اضافه کرد. به‌همین خاطر دیگر قصد ندارد دومین نسل این محصول که به پورت لایتنینگ مجهز است را به‌فروش برساند. نسل دوم ایرپادز پرو ۲ علاوه بر یک پورت متفاوت، امکانات جدیدتری مثل پشتیبانی بلوتوثی Lossless برای هدست واقعیت مجازی ویژن پرو و گواهی ضد آب IP54 را هم به‌همراه دارد.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها