طرز تهیه کرپ پنیری

طرز تهیه کرپ پنیری, دستور پخت کرپ پنیری

کرپ پنیری یکی از انواع صبحانه‌های خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت درست می‌شود، از این فینگر فود خوش طعم می‌توانید به عنوان یک میان وعده ساده و مقوی هم استفاده کنید برای تهیه کردن کرپ پنیری به مواد در دسترس و محدودی احتیاج دارید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کرپ پنیری در ادامه با سایت آموزشی فان شو همراه باشید.

مواد مورد نیازمیزان مواد
تخم مرغ۱ عدد
شیر۳/۲ لیوان
آرد۳/۲ لیوان
نمک۱ قاشق چای خوری سر خالی
جعفری خرد شده۴ قاشق غذا خوری
پنیر پیتزابه مقدار دلخواه
سس کچاپ یا گوجه فرنگی برای تزئینبه مقدار لازم
جعفری ریز خرد شده برای تزئینبه مقدار لازم

طرز تهیه کرپ پنیری

مرحله ۱: مخلوط کردن تخم مرغ و شیر با هم

ابتدا تخم مرغ را داخل یک ظرف بشکنید، با چنگال هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شود و بافت آن کاملا صاف و یک دست شود، بعد از آن شیر را که به دمای محیط رسیده است به تخم مرغ اضافه کنید، دوباره خوب هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند.

مرحله ۲: اضافه کردن آرد و مخلوط کردن با مواد

وقتی که بافت مخلوط شیر و تخم مرغ یک دست شد مقداری آرد را کم کم به ترکیب مواد اضافه کنید، با همزن دستی یا چنگال هم بزنید تا آرد با شیر و تخم مرغ ترکیب شود، طوری که آرد به شکل گلوله داخل ظرف باقی نماند و مخلوط تشکیل شده کمی غلیظ‌تر و یک دست شود.

مرحله ۳: اضافه کردن نمک به مواد

بعد از آن کمی نمک به مخلوط اضافه کنید، هم بزنید تا با همه مواد کاملاً ترکیب شود، سپس طعم مخلوط را بچشید اگر به نمک بیشتری احتیاج داشت دوباره اضافه کنید، خوب هم بزنید و ترکیب کنید بعد اطراف ظرف را با یک لیسک تمیز دورگیری کنید.

مرحله ۴: دورگیری ظرف و اضافه کردن فلفل سیاه به مواد

دورگیری ظرف باعث می‌شود که اگر مواد تخم مرغی به دیواره‌های ظرف چسبیده‌اند با بقیه مواد مخلوط شوند و بوی زهم تخم مرغ از بین برود، در این مرحله با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان می‌توانید کمی فلفل سیاه هم به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله ۵: خرد کردن جعفری‌ها و اضافه کردن به مواد

بعد از آن جعفری‌ها را که از قبل تمیز شسته‌اید، آب اضافی آن‌ها خارج شده و خشک شده‌اند را با چاقوی تیز کاملاً ریز و ساطوری خرد کنید، سپس جعفری‌های خرد شده را داخل مخلوط مواد بریزید، هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند و عطر جعفری‌ها در مخلوط پخش شود.

مرحله ۶: قرار دادن تابه روی حرارت

به دلخواه و با سلیقه خودتان می‌توانید از سبزی‌های تازه دیگر مثل نعنا، شوید یا ریحان هم استفاده کنید، بعد از این که بافت مخلوط تشکیل شده یکدست شد آن را کنار بگذارید سپس یک تابه با اندازه مناسب را روی حرارت متوسط قرار دهید تا تابه کاملا گرم شود.

مرحله ۷: ریختن مایه کرپ در تابه

لازم نیست که در تابه روغن بریزید، وقتی که تابه گرم شد به اندازه یک ملاقه از مواد را داخل تابه بریزید، بعد بدون استفاده از قاشق یا هر وسیله دیگری تابه را چند بار سریع بچرخانید تا مایه در کف آن کاملاً پخش شود و یک لایه نازک از مواد کف تابه را بپوشاند.

مرحله ۸: پختن دو طرف کرپ در تابه

بعد حرارت را کم کنید، اجازه دهید تا کرپ به مدت ۲ تا ۳ دقیقه روی حرارت ملایم بپزد، بعد از آن به وسیله قاشق لبه کرپ را بلند کنید اگر طلایی رنگ شده بود به آرامی آن را برگردانید، سپس اجازه دهید تا طرف دیگر کرپ هم خوب بپزد و طلایی شود.

مرحله ۹: قرار دادن کرپ در یک ظرف مناسب

وقتی که کرپ کاملاً پخت و هر دو طرف آن طلایی رنگ شد، کرپ را از داخل تابه بیرون بیاورید و در ظرف دیگری قرار دهید، همه کرپ‌ها را به همین روش آماده کنید و کنار بگذارید، سپس کرپ‌های پخته شده را روی یک سطح صاف یا یک ظرف قرار دهید.

مرحله ۱۰: ریختن پنیر پیتزا در کرپ و تا زدن آن

بعد از آن مقداری پنیر پیتزا را وسط کرپ بریزید مقدار پنیر پیتزا بستگی به ذائقه و سلیقه خودتان دارد، هرچه مقدار آن بیشتر باشد در نهایت کرپ پنیری کش‌دارتر و خوش طعم‌تر می‌شود، بعد کرپ را از چهار طرف تا بزنید و روی پنیر پیتزا را بپوشانید.

مرحله ۱۱: ریختن کره در تابه و ذوب کردن آن

کرپ پنیر را به شکل مستطیل که از هر طرف بسته شده و پنیر از داخل آن بیرون نمی‌ریزد آماده کنید، وقتی همه کرپ‌ها به این سکل یا به فرم دلخواه خودتان درست شدند، سپس در یک تابه مقداری کره بریزید، روی حرارت ملایم قرار دهید تا کره ذوب شود.

مرحله ۱۲: سرخ کردن هر دو طرف کرپ‌ها در تابه

به جای کره می‌توانید از مقداری روغن مایع استفاده کنید اما کره عطر و طعم بهتری را به کرپ می‌دهد، بعد از این که کره کاملاً ذوب شد، کرپ‌ها را به شکلی داخل تابه قرار دهید که محل تا زدن کرپ باز نشود، سپس اجازه دهید تا خوب سرخ و طلایی رنگ شوند.

مرحله ۱۳: برگرداندن کرپ‌ها و سرخ کردن طرف دیگر آن

بعد از این که یک طرف کرپ سرخ شد آن را برگردانید تا طرف دیگر آن هم سرخ و طلایی رنگ شود، وقتی طرف دیگر کرپ هم سرخ شد، آن را از داخل تابه بیرون بیاورید و در ظرف دیگری قرار دهید، همه کرپ‌ها را به همین روش کاملا سرخ کنید.

مرحله ۱۴: تزئین کردن کرپ پنیری و چیدن در ظرف مناسب برای سرو

بعد از آن به دلخواه و با سلیقه خودتان می‌توانید روی کرپ‌ها را با مقداری سس کچاپ یا گوجه فرنگی یا هر سس دیگری و کمی جعفری که از قبل شسته‌اید و خیلی ریز خرد کرده‌اید، تزئین کنید، سپس تعدادی کرپ پنیری را داخل یک ظرف مناسب سرو بچینید. در آخر کرپ پنیری را به عنوان یک صبحانه ساده و خوش طعم یا یک میان وعده مقوی و پرطرفدار برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.