گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس: دو نسخه هیجان انگیز با چیپست های اگزینوس و اسنپدراگون منتشر می‌شوند

ژانویه 17, 2024 0 نظر 42

گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس دو گوشی هوشمند جدید از سری گلکسی اس محصول شرکت سامسونگ هستند که با دو نسخه مختلف به بازار عرضه می‌شوند. این دو گوشی با چیپست های اگزینوس و اسنپدراگون در دسته بندی های متفاوت از نظر قیمت و عملکرد به بازار عرضه می‌شوند.

نسخه عادی گلکسی اس ۲۴ با چیپست اگزینوس بیشتر برای بازارهای جهانی طراحی شده است و قابلیت های بسیار بالایی را ارائه می‌دهد. از سوی دیگر، نسخه پلاس این گوشی با چیپست اسنپدراگون برای بازارهای خاصی مانند آمریکا و چند کشور دیگر عرضه می‌شود.

هر دو نسخه از این گوشی ها دارای قابلیت های برتری همچون دوربین‌های با کیفیت بالا، صفحه نمایش فوق العاده و باتری قوی و بادوام هستند. همچنین طراحی زیبا و ساختار مقاوم آن‌ها از دیگر مزیت‌های این دو گوشی می‌باشد. به طور کلی، گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند ارائه شده توسط سامسونگ برای بازار جهانی و خاص هستند.

۲۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۴۴

سامسونگ سیاست دو تراشه‌ای خود را در سری Galaxy S24 هم ادامه می‌دهد؛ گوشی‌های گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس در مناطق مختلف با دو چیپست متفاوت عرضه می‌شوند.

همزمان با رونمایی از پرچمداران جدید سامسونگ، مشخص شد که دو گوشی گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس بسته به چیپست، دو نسخه دارند: یکی مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام و دیگری، اگزینوس ۲۴۰۰ سامسونگ!

در مناطقی مانند کره جنوبی، آمریکا، چین و استرالیا نسخه اسنپدراگون این دو گوشی موجود خواهد بود و تقریبا در همه کشورهای دیگر، خریداران به نسخه اگزینوس دسترسی خواهند داشت. البته گلکسی S24 اولترا در همه‌جا صرفا با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ عرضه می‌شود.

البته چیپست‌های جدید سامسونگ و کوالکام، حداقل روی کاغذ خیلی شبیه به هم هستند. هر دو از هسته اصلی Cortex-X4 برخوردارند که با هسته‌های بزرگ و متوسط Cortex-A720 و هسته‌های کوچک A520 همراهی می‌شود. ساختار تمام هسته‌ها نیز مبتنی بر معماری ARMv9 است. البته هسته‌های چیپ اگزینوس، سرعت کلاک کمتری دارند که در جدول زیر پیداست.

چیپست سامسونگ گلکسی اس 24

ناگفته نماند که اگزینوس ۲۴۰۰ تحت فناوری ۴ نانومتری +LPP سامسونگ ساخته شده و اسنپدراگون ۸ نسل ۳ را شرکت TSMC با فناوری N4P تولید کرده است.

به‌طور سنتی، نسخه‌های اسنپدراگون پرچمداران سامسونگ همواره عملکرد بهتری داشته‌اند و بیشتر مورد پسند کاربران بوده‌اند. به‌نظر شما آیا اعضای خانواده گلکسی S24 نیز سرنوشت مشابهی خواهند داشت؟

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها