طرز تهیه اسنک تن ماهی

طرز تهیه اسنک تن ماهی, دستور پخت اسنک تن ماهی

اسنک تن ماهی یکی از انواع فست فودهای خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت درست می‌شود، از اسنک تن ماهی می‌توانید به عنوان یک پیش غذا یا یک غذای سریع و ساده برای مواقعی که زمان کافی برای درست کردن غذاهای وقت گیر را ندارید، استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه اسنک تن ماهی در ادامه با سایت آموزشی فان شو همراه باشید.

مواد مورد نیازمیزان مواد
تن ماهی۱ قوطی
پیازچه خرد شده۵ تا ۶ ساقه
جعفری ریز خرد شدهیک دسته کوچک
قارچ برشداده شده۶ تا ۷ عدد
فلفل دلمه رنگی خرد شده۱ عدد یا ۱ افنجان از مخلوط فلفل دلمه های رنگی
پیاز نکینی خرد شده۱ عدد
زیتون۱۰ عدد
آبلیمو برای جلوگیری از تیرگی قارچ ها۱ قاشق غذا خوری
پنیر۲ قاشق غذا خوری
نان تستبه مقدار لازم
سس کچاب یا گوجه فرنگی برای تزئینبه مقدار لازم
پودر آویشن برای تزئین۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه اسنک تن ماهی

مرحله ۱: جوشاندن تن ماهی در آب

ابتدا تن ماهی را داخل یک ظرف قرار دهید، مقداری آب روی آن بگیرید، ظرف را روی حرارت متوسط قرار دهید تا آب شروع به جوشیدن کند و تن ماهی به مدت تقریبا بیست دقیقه در آب بجوشد و برای استفاده آماده شود، سعی کنید از تن ماهی سفید استفاده کنید.

مرحله ۲: شستن و خرد کردن پیازچه‌ و جعفری

بعد مقداری پیازچه و جعفری تمیز کنید، بشورید، در سبد بریزید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود، وقتی که خشک شدند، پیازچه و جعفری‌ها را در اندازه‌های کوچک خرد کنید، سپس داخل یک ظرف بریزید و کنار بگذارید، با توجه به ذائقه خودتان می‌توانید مقدار آن‌ها را تغییر دهید.

مرحله ۳: شستن و خرد کردن قارچ و فلفل دلمه‌های رنگی

سپس قارچ‌ها و فلفل دلمه‌های رنگی را تمیز بشورید، خرابی قارچ‌ها را جدا کنید، سپس قارچ‌ها را به شکل حلقه‌ای برش بزنید، کنار بگذارید، فلفل دلمه‌ها را هم به شکل نگینی و کوچک خرد کنید، کنار بگذارید، بهتر است از فلفل دلمه‌ای رنگ قرمز و زرد استفاده کنید.

مرحله ۴: خرد کردن و تفت دادن پیازها

پیاز را پوست بگیرید، بشورید به شکل نگینی و ریز خرد کنید بعد در یک تابه مقداری روغن بریزید، تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود سپس پیازهای نگینی شده را داخل تابه بریزید، و با روغن داغ تفت دهید تا سبک و شیشه‌ای شوند.

مرحله ۵: تفت دادن فلفل دلمه‌های خرد شده و قارچ‌های حلقه‌ای

بعد از آن فلفل دلمه‌های رنگی خرد شده را داخل تابه بریزید، با پیازها تفت دهید تا عطر فلفل دلمه آزاد شود و رنگ آن کمی تغییر کند، سپس قارچ‌ها را بریزید و کمی تفت دهید تا آب آن‌ها کشیده شود در هنگام تفت دادن قارچ حرارت را کمی زیاد کنید که آب نیندازند.

مرحله ۶: برش دادن زیتون‌ها و اضافه کردن به مواد

برای این که رنگ قارچ‌ها تیره نشود می‌توانید به اندازه یک قاشق مرباخوری آبلیمو روی آن‌ها بریزید تا رنگ قارچ‌ها تیره نشود و سپس مقداری زیتون بدون هسته که از قبل آماده کرده‌اید را به شکل حلقه‌ای برش بزنید، به مواد اضافه کنید و با هم مخلوط کنید.

مرحله ۷: اصافه کردن تن ماهی و پیازچه و جعفری به مواد

سپس تن ماهی را روی مواد بریزید با بقیه مواد تفت دهید تا خوب با هم مخلوط شوند، عطر و طعم همه مواد به خورد همدیگر برود بعد از آن پیازچه و جعفری‌های خرد شده را هم روی مواد بریزید و کمی تفت دهید تا بوی خامی آن‌ها را گرفته شود و کمی سرخ شوند.

مرحله ۸: اضافه کردن پنیر به مواد

وقتی عطر پیازچه و جعفری در مواد پخش شد و همه مواد خوب با هم مخلوط و تفت داده شدند مقداری پنیر روی مواد بریزید، با هم مخلوط کنید تا عطر و طعم پنیر به خورد مواد برود، بهتر است از پنیر لبنه استفاده کنید که بافت نرم و طعم بهتری دارد.

مرحله ۹: فشرده کردن نان‌های تست

وقتی همه مواد خوب با هم مخلوط شدند و پنیر به خورد مواد رفت تابه را از روی حرارت بردارید، کنار بگذارید سپس تعدادی نان تست تازه را روی یک سطح صاف قرار دهید با وردنه روی نان تست فشار دهید و چند بار بکشید تا کاملاً فشرده و صاف شود.

مرحله ۱۰: قرار دادن پنیر گودا و مخلوط مواد تن ماهی روی نان تست

بعد مقداری پنیر گودا را به اندازه نصف یک نان تست برش دهید، پنیر را روی قسمت پایین نان تست قرار دهید سپس با قاشق مقداری از مخلوط مواد تن ماهی را روی پنیر بریزید و پخش کنید به طوری که مخلوط مواد تن ماهی سطح نصف نان را بپوشاند.

مرحله ۱۱: اضافه کردن پنیر پیتزا به مواد

سپس مقداری پنیر پیتزا روی مواد بریزید بعد نان را به آرامی تا بزنید، مقداری سس کچاپ روی نان تست تا زده شده بریزید، با فرچه روی آن پخش کنید همه نان‌های تست را به همین شکل آماده کنید، بعد اسنک‌ها را داخل سینی فر یا قالب مورد نظر قرار دهید.

مرحله ۱۲: قرار دادن نان‌های تست در فر و تنظیم دمای فر

بعد از آن سینی را در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید، دمای فر را روی ۱۶۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید، اجازه دهید تا نان‌ها کمی تست شوند و حالت بگیرند، میزان حرارت و دمای فرهای مختلف با هم فرق می‌کند، دقت کنید که نان‌ها خیلی خشک نشوند.

مرحله ۱۳: بیرون آوردن اسنک تن ماهی از فر

بعد از تقریباً ۱۰ دقیقه نان‌ها تست می‌شوند سپس سینی را از فر بیرون بیاورید، در دمای محیط قرار دهید تا خنک شوند، بعد اسنک‌های تن ماهی را به آرامی از سینی خارج کنید و داخل ظرف دیگری بچینید، مراقب باشید که نان‌های تست شده خرد نشوند.

مرحله ۱۴: تزئین و سرو اسنک تن ماهی

سپس به دلخواه و با سلیقه خودتان روی اسنک‌ها را با مقداری سس کچاب یا گوجه فرنگی و کمی پودر آویشن تزئین کنید، در آخر اسنک تن ماهی را به عنوان یک غذای سریع و ساده یا یک فینگر فود برای مهمانی‌ها همراه با انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.