طرز تهیه جوجه کباب سیر و کره

طرز تهیه جوجه کباب سیر و کره

جوجه کباب سیر و کره یکی از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت درست می‌شود این غذای پرطرفدار برای پذیرایی و مهمانی‌ها بسیار مناسب است و می‌توانید آن را به روش‌های مختلف درست کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه جوجه کباب سیر و کره در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد مورد نیازمیزان مواد
سینه مرغ۵۰۰ گرم
پیاز سفید بزرگ۲ عدد
حریره سیر۱ قاشق چای خوری پر
ماست پر چرب۲ قاشق غذا خوری
کره۵۰ گرم
سس تند چیلی۱ قاشق چای خوری
آب لیمو ترش۴ قاشق غدا خوری
روغن زیتون۴ قاشق غذا خوری
پودر کره۱ قاشق غدا خوری
نمک و فلفل سیاه۱ قاشق چای خوری از هر کدام
پودر سیر۱ قاشق چای خوری
پولبیبر۱ قاشق چای خوری
برنجبه تعداد نفرات
زعفران دم کرده برای تزئین برنجبه مقدار دلخواه
خلال پسته برای تزئین برنج۲ قاشق غذا خوری
گوجه کبابی برای دورچین۳ عدد
فلفل سبز شیرین برای دورچینبه مقدار دلخواه
لیمو ترش تازه برش زده شده برای دورچین۱ تا ۲ عدد
پیاز حلقه شده برای دورچین۱ عدد
نعنا و ریحان و شوید تازه برای تزئینبه مقدار لازم

طرز تهیه جوجه کباب سیر و کره

مرحله ۱: شستن و برش زدن سینه مرغ

ابتدا سینه مرغ را تمیز بشورید و خشک کنید سپس آن را در اندازه‌های کوچک و مناسب به شکل لقمه‌ای برش بزنید، بعد برش‌های مرغ را داخل یک ظرف بریزید و کنار بگذارید به دلخواه خودتان می‌توانید از ران مرغ هم برای درست کردن جوجه کباب استفاده کنید.

مرحله ۲: برش زدن پیاز و مخلوط کردن آن‌ها با نمک

سپس پیاز را پوست بگیرید، به شکل حلقه‌ای و باریک برش بزنید،بعد پیازهای خرد شده را داخل یک ظرف بریزید، مقداری نمک به آن‌ها اضافه کنید، پیازها و نمک را با دست خوب ورز دهید، چنگ بزنید تا آب پیاز خارج شود و با نمک خوب مخلوط شود.

مرحله ۳: اصافه کردن برش‌های مرغ و ماست به مخلوط پیاز و نمک

بعد از آن برش‌های مرغ را داخل ظرف پیاز و نمک بریزید، با هم خوب مخلوط کنید تا عطر و طعم پیاز به خورد مرغ‌ها برود، سپس مقداری ماست به مرغ‌ها اضافه کنید، با هم مخلوط کنید تا ماست سطح تمامی برش‌های مرغ را بپوشاند و به خورد آن‌ها برود.

مرحله ۴: اصافه کردن ادویه‌ها و مخلوط کردن با بقیه مواد

سپس ادویه‌ها را که شامل پودر سیر، پولبیبر و فلفل سیاه است به مقدار دلخواه و با توجه به ذائقه خودتان روی مرغ‌ها بریزید، با آن‌ها مخلوط کنید تا عطر ادویه‌ها پخش شود و کاملاً به خورد مرغ‌ها برود مقدار ادویه‌ها را با سلیقه خودتان می‌توانید کمتر یا بیشتر بریزید.

مرحله ۵: اضافه کردن آب لیمو ترش تازه و مخلوط کردن با مرغ‌ها

بعد اگر مقدار نمکی که با پیاز مخلوط کرده بودید، کم بوده است مقدار دیگری نمک به مرغ‌ها اضافه کنید و با آن‌ها مخلوط کنید سپس لیمو ترش تازه را تمیز بشورید، از وسط برش بزنید، آب آن را بگیرید و روی برش‌های مرغ بریزید، بعد خوب با هم مخلوط کنید.

مرحله ۶: اضافه کردن روعن زیتون به مرغ‌ها و مخلوط کردن با آن‌ها

اگر لیمو ترش تازه در دسترس نبود می‌توانید از آب لیمو آماده استفاده کنید، مقداری روی مرغ‌ها بریزید و با آن‌ها ترکیب کنید تا عطر و طعم لیمو به خورد مرغ‌ها برود سپس مقداری روغن زیتون روی برش‌های مرغ بریزید، خوب هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند.

مرحله ۷: قرار دادن ظرف مرغ‌ها در یخچال و مزه دار شدن آن‌ها

بعد از آن که همه ادویه‌ها و مواد مورد نیاز برای طعم‌دار کردن مرغ را به آن اضافه کردید و خوب با هم مخلوط کردید روی ظرف را بپوشانید، سپس ظرف را در یخچال قرار دهید، اجازه دهید تا به مدت تقریباً ۳ ساعت در یخچال استراحت کند و مرغ‌ها کاملاً مزه‌دار شوند.

مرحله ۸: به سیخ کشیدن جوجه‌ها و قرار دادن در تابه گریل

بعد از این زمان جوجه‌ها را از داخل یخچال بیرون بیاورید، دوباره کمی با دست مخلوط کنید سپس جوجه‌ها را به سیخ‌های کوچک فلزی یا چوبی بکشید، بعد تابه گریل را روی حرارت متوسط قرار دهید تا کاملاً گرم شود و سیخ‌ها را با فاصله در آن بچینید.

مرحله ۹: گریل کردن جوجه‌ها و فلفل سبزهای تند

فلفل سبزهای تند را تمیز بشورید، آن‌ها را کنار سیخ جوجه‌ها قرار دهید سپس اجازه دهید تا جوجه‌ها به مدت تقریبا ۶ دقیقه گریل شوند، بعد از آن جوجه‌ها را برگردانید تا طرف دیگر آن‌ها هم تقریباً ۶ دقیقه گریل شود، خوب بپزد و سطح آن‌ها طلایی رنگ شود.

مرحله ۱۰: استفاده از هواپز برای پخت جوجه‌ها

سپس جوجه‌ها را از داخل تابه گریل بیرون بیاورید و در ظرف دیگری قرار دهید اگر برای درست کردن جوجه کباب از هواپز استفاده می‌کنید، بعد از این که جوجه‌ها را به سیخ کشیدید داخل ظرف کباب پز، یک کاغذ روغنی قرار دهید تا بعد از پخت جوجه‌ها، هواپز تمیز بماند.

مرحله ۱۱: تنطیم دمای هوا پز و مدت پخت جوجه‌ها در آن

سپس سیخ جوجه‌ها را داخل ظرف هوا پز بچینید و دمای هوا پز را که از ۵ دقیقه قبل گرم شده است روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید، بعد اجازه دهید تا جوجه‌ها به مدت تقریباً ۲۰ دقیقه در هواپز بپزند، بعد از این زمان جوجه‌ها کاملاً مغز پخت و آماده می‌شوند.

مرحله ۱۲: بیرون آوردن جوجه‌ها از هوا پز

مقداری فلفل سبز شیرین را هم می‌توانید در کنار جوجه‌ها در هوا پز کباب کنید، بعد از این که جوجه‌ها آماده شدند سیخ جوجه‌ها را از داخل هوا پز بیرون بیاورید و در ظرف دیگری قرار دهید سپس جوجه‌ها را از سیخ درآورید و در ظرف مناسب بچینید.

مرحله ۱۳: آماده کردن دورچین برای جوجه کباب سیر و کره

برای دورچین جوجه کباب سیر و کره می‌توانید از فلفل‌های کباب شده، همینطور مقداری گوجه فرنگی که روی حرارت گاز یا داخل تابه گریل به شکل کبابی آماده کرده‌اید، در کنار جوجه‌ها بچینید، سپس چند برش پیاز حلقه شده کنار ظرف جوجه‌ها قرار دهید.

مرحله ۱۴: تزئین کردن جوجه کباب سیر و کره

سپس یک لیمو ترش تازه را هم تمیز بشورید به شکل حلقه برش بزنید و کنار جوجه‌ها بچینید بعد به دلخواه خودتان با چند برگ نعنا، ریحان و شوید تازه جوجه کباب سیر و کره را تزئین کنید، برای تزئین جوجه کباب سیر و کره طبق سلیقه و به دلخواه خودتان عمل کنید.

مرحله ۱۸: ریختن برنج در ظرف مناسب و تزئین آن

بعد از آن برنج را هم که همزمان با پخت جوجه کباب‌ها آماده کرده‌اید و خوب دم کشیده است، داخل یک ظرف مناسب بریزید بعد با مقداری زعفران دم کرده غلیظ و خلال پسته، روی برنج را تزئین کنید، مقدار استفاده از زعفران بستگی به سلیقه خودتان دارد.

مرحله ۱۹: سرو کردن جوجه کباب سیر و کره

سپس جوجه کباب سیر و کره را به عنوان یک غذای شیک، مجلسی، خوش طعم و مناسب که یکی از غذاهای پر طرفدار و دلچسب محسوب می‌شود را برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با برنج زعفرانی، ته دیگ، سالاد، ترشی، انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.