سامسونگ با هوش مصنوعی، نسل جدید دوربین گوشی های گلکسی S24 را شگفت انگیز کرده است

ژانویه 19, 2024 0 نظر 25

سامسونگ، یکی از شرکت‌های مطرح تولیدکننده گوشی‌های هوشمند، با معرفی دوربین‌های هوش مصنوعی برای گوشی‌های سری گلکسی S24 توانسته است صنعت تلفن‌های همراه را دگرگون کند. این دوربین‌ها از تکنولوژی هوش مصنوعی بهره‌مند بوده و قابلیت‌های منحصر به فردی را برای کاربران فراهم می‌کنند.
با استفاده از این دوربین‌های هوش مصنوعی، کاربران می‌توانند بهبودهای چششویر در عکسبرداری، فیلمبرداری و ویرایش عکس‌ها تجربه کنند. این دوربین‌ها قابلیت شناسایی سوژه‌ها و صحنه‌ها را دارا بوده و با تطبیق خودکار تنظیمات دوربین، به کاربران امکان می‌دهند تا عکس‌های عالی و واقعی‌تری بگیرند. علاوه بیشتر بر این، دوربین‌های هوش مصنوعی، با بهره‌گیری از الگوریتم‌های پیشرفته، امکاناتی چون وضوح بالا و رنگ‌های زنده را به عکس‌ها اضافه می‌کنند.
سامسونگ با معرفی دوربین‌های هوش مصنوعی برای گوشی‌های سری گلکسی S24 اقدامی نوآورانه و منحصر به فرد انجام داده است که امیدوارم به استقبال گرم مخاطبان خواهد رفت.

دوربین گلکسی S24 و دیگر بخش‌های آن با قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی آمیخته شده‌اند که تجربه متفاوتی از یک گوشی هوشمند را ارائه می‌کند.

سامسونگ شب گذشته سرانجام از گوشی‌های خانواده گلکسی اس ٢۴ خودش رونمایی کرد. همانطور که انتظار می‌رفت، تمرکز اصلی این گوشی‌ها روی قابلیت‌های هوش مصنوعی است و این فناوری از یک دستیار چت گرفته تا ترجمه همزمان مکالمات و ویرایش تصاویر را در بر می‌گیرد.

زندگی نو به سبک سامسونگ با Galaxy AI

پلتفرم Galaxy AI، به‌عنوان سیستم هوش مصنوعی فراگیر در گوشی‌های خانواده گلکسی S24 سامسونگ، پشت بسیاری از عملکردهای ارتباطاتی قرار دارد. یکی از امکانات مبتنی بر هوش مصنوعی این گوشی‌ها، ترجمه زنده دوطرفه در تماس‌های تلفنی بدون نیاز به برنامه شخص ثالث است. از آنجا که برای اغلب ویژگی‌های هوش مصنوعی، پردازش با کمک چیپست Snapdragon 8 Gen 3 و واحد پردازش عصبی آن روی خود دستگاه انجام می‌شود، مکالمات شما کاملا در فضایی خصوصی نگهداری می‌شوند.

هوش مصنوعی دوربین گوشی های گلکسی S24

نکته جالب اینجاست که شما می‌توانید برای استفاده از هر یک از قابلیت‌های هوش مصنوعی گوشی، پردازش آنلاین را هم غیرفعال کنید. این یعنی بدون اتصال به اینترنت وای فای و سیم کارت خود هم می‌توانید از هوش مصنوعی سامسونگ استفاده کنید.

سامسونگ می‌گوید قابلیت Chat Assist می‌تواند به شما در چت کردن با افراد مختلف کمک کند. اپلیکیشن کیبورد سامسونگ همچنین می‌تواند پیام‌ها را به ١٣ زبان ترجمه کند. علاوه بر این، قابلیت Note Assist در اپلیکیشن Samsung Notes می‌تواند متون شما را خلاصه کند، الگوهایی را تولید کن و برای پیدا کردن سریع یادداشت‌هایتان برای آن‌ها کاور بسازید.

در حین رانندگی نیز Android Auto می‌تواند پیام‌های دریافتی را خلاصه کرده و پاسخ‌ها و عملیات مرتبط را ارائه دهد تا شکا فقط با استفاده از دستور صوتی تأیید کنید. این می‌تواند شامل چیزهایی مانند اطلاع دادن به کسی از زمان تخمینی رسیدن شما به مقصد باشد.

تجربه جستجوی جدید هم به معنای این است که فقط باید یک دایره دور هر چیزی در صفحه نمایش که می‌خواهید بکشید و نتایج جستجوی مرتبط با آن را از گوگل ببینید. البته این قابلیت مختص گوشی گلکسی اس ۲۴ اولترا است. اما یکی از مهم‌تربن اثرگذاری‌های هوش مصنوعی، روی سیستم دوربین گلکسی S24 است. چیزی که کاربران به‌لطف اطلاعات فاش شده طی ماه‌های اخیر، مشتاقانه منتظرش بودند.

هوش مصنوعی دوربین گوشی های گلکسی S24هوش مصنوعی دوربین گوشی های گلکسی S24

حضور پررنگ هوش مصنوعی در دوربین گلکسی S24

سامسونگ اعلام کرده که این هوش مصنوعی با زوم دیجیتال، لرزشگیر تصویر و حین عکاسی در نور کم به شما کمک خواهد کرد. قابلیت Super HDR هم برای کمک به شما در مشاهده پیش‌نمایشی واقع‌گرایانه از تصویر قبل از فشار دادن دکمه شاتر دوربین طراحی شده است.

هوش مصنوعی دوربین گوشی های گلکسی S24هوش مصنوعی دوربین گوشی های گلکسی S24

هوش مصنوعی بعد از فشار دادن دکمه شاتر دوربین گلکسی اس ٢۴ هم کارش با شما تمام نمی‌شود و در مرحله ویرایش تصویر هم مجموعه کاملی از ابزارهای هوش مصنوعی را در اختیار شما خواهد گذاشت. گوشی‌های جدید سامسونگ به‌لطف قابلیتی به‌نام Generative Edit می‌توانند سطح تازه‌ای از ویرایش تصاویر را به‌وجود بیاورند.

حتما تا به حال برای شما هم پیش آمده که از جای سوژه داخل کادر عکس راضی نیستید. فقط کافیست انگشتتان را روی سوژه نگه دارید تا از تصویر جدا شود. حالا آن را به هر جای صفحه که می‌خواهید ببرید و رها کنید. هوش مصنوعی خودش جای خالی قبلی را پر می‌کند و سوژه را به بهترین شکل در جای جدیدش قرار می‌دهد. همه‌چیز کاملا طبیعی و خوب به‌نظر می‌رسد.

هوش مصنوعی دوربین گوشی های گلکسی S24هوش مصنوعی دوربین گوشی های گلکسی S24

اگر می‌خواهید یک ویدیو را از گالری گوشی‌تان به‌صورت اسلوموشن پخش کنید، می‌توانید از Instant Slow-mo استفاده کنید. سامسونگ می‌گوید این قابلیت فریم‌های اضافه‌تری را بر اساس حرکات ویدیوی اصلی تولید کند تا حرکت به‌حالت آهسته نمایش داده شود. علاوه بر این، قابلیت HDR سیستم دوربین گلکسی S23 با اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام یکپارچه شده است. این یعنی تصاویر را با همان کیفیتی که در گالری گوشی دیده می‌شوند، در ریلز، استوری یا پست اینستاگرام مشاهده خواهید کرد.

جمع‌بندی

سامسونگ هوش مصنوعی را به عمیق‌ترین شکل ممکن با گوشی‌های جدید Galaxy عجین کرده است که این موضوع برای کاربرانش خبر خیلی جذابی است. این شرکت پیش‌نمایشی از مدل‌های هوش مصنوعی خودش را در روزهای پایانی سال ٢٠٢٣ به‌نمایش گذاشته بود. سامسونگ در این زمینه با گوگل همکاری‌هایی داشته تا بتواند قابلیت‌هایی که در گوشی‌های گوگل پیکسل ارائه می‌کند را در محصولات سری گلکسی S24 پیاده‌سازی کند.

حالا از دوربین گرفته تا دیگر امکانات مثل مکالمه که کاربران روزانه با آن سر و کار دارند، در نسل جدید گوشی‌های پرچمدار سامسونگ با هوش مصنوعی آمیخته شده‌اند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها