معرفی کامل و جذاب گوشی خانواده گلکسی S24 سامسونگ

ژانویه 11, 2024 0 نظر 33

مشخصات فنی سه گوشی خانواده گلکسی S24 سامسونگ به‌طور کامل فاش شد

با پیشرفت روزافزون تکنولوژی، سامسونگ به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشی های هوشمند در جهان، همواره سعی در بهبود مشخصات فنی دستگاه های خود داشته است. اخیراً، مشخصات فنی سه گوشی جدید از خانواده گلکسی S24 سامسونگ به‌طور کامل فاش شد و باعث تحولی بزرگ در دنیای فناوری شد.

گوشی های گلکسی S24 سامسونگ با دارا بودن صفحه نمایش فوق‌العاده با رزولوشن بالا، دوربین عالی، پردازنده قدرتمند و حافظه داخلی بزرگ، توانسته است انتظارات کاربران را برآورده کند و حتی فراتر از آن برود. همچنین، این گوشی ها از طراحی زیبا و شکیلی برخوردار بوده و از آخرین و جدیدترین ویژگی های امنیتی و ارتباطی بهره مند می‌باشند.

با اعلام مشخصات فنی کامل این گوشی ها، انتظار می‌رود که طرفداران گوشی های هوشمند با استقبال فراوانی از این دستگاه ها روبرو شوند. سامسونگ با ارائه این گوشی ها، یکبار دیگر نشان داده است که به رهبری در حوزه فناوری و موبایل دست امداد داده است.

مشخصات فنی و قیمت سه گوشی خانواده گلکسی S24 سامسونگ به‌طور کامل لو رفت. کمتر از یک هفته دیگر این محصولات رونمایی می‌شوند.

سامسونگ ۲۷ دی ماه ۲۰۲۴ میزبان یک رویداد جهانی بزرگ است که در آن از نسل جدید گوشی‌های پرچمدار خانواده گلکسی S24 خودش رونمایی می‌کند. مطابق انتظار، این خانواده در سه نسخه به‌نام‌های گلکسی اس ۲۴، اس ۲۴ پلاس و اس ۲۴ اولترا عرضه خواهد شد. گرچه اطلاعات به‌بیرون درز کرده در گذشته جزئیات مختلفی از طراحی این محصولات را به‌نمایش می‌گذارند، اما حالا WinFuture گزارشی را منتشر کرده و در آن به‌طور مفصل به مشخصات فنی، جزئیات و قیمت سری Galaxy S24 در بازار اروپا پرداخته است.

مشخصات و قیمت خانواده گلکسی S24 سامسونگ

مشخصات کامل گلکسی S24 و +S24

بر اساس اطلاعاتی که توسط WinFuture به‌دست آمده، نسخه پایه گوشی گلکسی اس ۲۴ به یک نمایشگر ۶.۲ اینچی فول اچ‌دی پلاس Dynamic AMOLED 2X با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی و امکاناتی همچون Always On ،Vision Booster ،Eye Comfort Shield و +HDR10 مجهز است.

این گوشی از پردازنده ۶۴ بیتی اگزینوس ۲۴۰۰ سامسونگ قدرت می‌گیرد که یک پردازنده ۴ نانومتری با CPU ده هسته‌ای  ۳.۲ گیگاهرتزی است. این گوشی ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت ظرفیت رم را هم در اختیار کاربرانش می‌گذارد.

مثل نسل قبلی، دوربین سه‌گانه‌ای روی قاب پشتی این گوشی تعبیه شده که از سنسور اصلی ۵۰ شواپیکسلی، یک سنسور ۱۰ شواپیکسلی تله فوتو با زوم ۳ برابری اپتیکال و یک سنسور ۱۲ شواپیکسلی فوق عریض تشکیل شده‌اند. دوربین سلفی گوشی هم دارای یک حسگر ۱۲ شواپیکسلی مجهز به فوکوس خودکار Dual-pixel است. از امکانات قابل توجه دوربین این گوشی می‌توان به حالت مخصوص فیلمبرداری شبانه، حالت Super HDR و فیلمبرداری ۸K اشاره کرد.

مشخصات و قیمت خانواده گلکسی S24 سامسونگمشخصات و قیمت خانواده گلکسی S24 سامسونگ

از سایر امکانات این گوشی می‌توان به یک اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک در زیر نمایشگر، گواهی ضد آب IP68، قاب آلومینیومی Armor، محافظ نمایشگر Gorilla Glass Victus Armor و یک باتری ۴،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت شارژ سیمی سریع ۲۵ وات/ شارژ بی‌سیم سریع ۱۵ وات اشاره کرد. فناوری‌های ارتباطی این گوشی شامل پورت USB-C، بلوتوث ۵.۳، وای فای ۶ ای و NFC می‌شود. این دیوایس در رنگ‌بندی بنفش Cobalt، زرد Amber، مشکی Onyx و خاکستری Marble عرضه خواهد شد. ابعاد آن برابر با ۷۰.۶ در ۱۴۷.۰ در ۷.۶ میلی‌متر و وزن آن هم ۱۶۷ گرم است.

در سمتی دیگر برادر دوقلوی آن، گوشی گلکسی اس ۲۴ پلاس را داریم که به یک نمایشگر بزرگ‌تر ۶.۷ اینچی Dynamic AMOLED 2X با وضوح +QHD تجهیز شده و در سایر ویژگی‌ها شبیه به برادر خودش است. این یعنی همان پردازنده اگزینوس ۲۴۰۰ را به‌اشتراک می‌گذارد. اما از نظر حافظه هم تفاوت‌هایی بین آن‌ها وجود دارد. حافظه داخلی آن ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت و ظرفیت رم آن هم ۱۲ گیگابایت است.

مشخصات و قیمت خانواده گلکسی S24 سامسونگمشخصات و قیمت خانواده گلکسی S24 سامسونگ

دوربین پشت قاب این دیوایس از سنسورهای ۵۰ شواپیکسلی اصلی، ۱۰ شواپیکسلی تله فوتو و ۱۲ شواپیکسلی فوق عریض استفاده می‌کند و دوربین سلفی آن هم ۱۲ شواپیکسلی است. این گوشی همچنین به یک باتری ۴،۹۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز خواهد بود که با فست شارژ ۴۵ واتی سیمی و فست شارژ ۱۵ واتی بی‌سیم کار می‌کند. در دیگر امکانات این گوشی شبیه به برادر کوچک‌تر خودش است. هرچند به‌طبع ابعاد بزرگ‌تر ۷۵.۹ در ۱۵۸.۵ در ۷.۷ میلی‌متری و وزن ۱۹۶ گرمی دارد.

هر دو دیوایس از امکاناتی مثل Wireless PowerShare، Samsung Health، Wireless Samsung DeX و چندین قابلیت نرم افزاری دیگر پشتیبانی می‌کنند.

مشخصات کامل گلکسی S24 Ultra

بالارده‌ترین عضو این خانواده، گوشی گلکسی S24 Ultra است که به یک نمایشگر بزرگ ۶.۸ اینچی Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن +QHD، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی و تراکم پیکسلی فوق‌العاده ۵۰۵ppi مجهز شده است. در قلب تپنده این دستگاه چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام حضور دارد که یک پردازنده ۶۴ بیتی ۴ نانومتری با پردازنده مرکزی ۸ هسته‌ای ۳.۳۹ گیگاهرتزی است. ۲۵۶/۵۱۲ گیگ/۱ ترابایت حافظه داخلی و ۱۲ گیگابایت ظرفیت رم را هم در اختیار کاربرانش می‌گذارد.

مشخصات و قیمت خانواده گلکسی S24 سامسونگمشخصات و قیمت خانواده گلکسی S24 سامسونگ

دوربین گلکسی S24 اولترا یک سیستم چهار سنسوری با فوکوس خودکار لیزری و فلاش LED است. چینش آن‌ها شامل یک لنز فوق عریض ۲۰۰ شواپیکسلی با دیافراگم f/1.7، فوکوس خودکار Super Quad Pixel، لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) و لنز Super Clear می‌شود. دو لنز تله‌فوتو شامل یک لنز ۵۰ شواپیکسلی با بزرگنمایی اپتیکال ۵ برابری و یک لنز ۱۰ شواپیکسلی با بزرگنمایی اپتیکال ۳ برابری روی قاب پشتی این گوشی به‌کار رفته که هر دو دارای فناوری فوکوس خودکار پیشرفته و OIS هستند.

بیشتر بخوانید:

ماه که سهل است، گلکسی S24 اولترا از کهکشان‌ها و سحابی‌ها هم عکاسی می‌کند

علاوه بر این، یک لنز فوق عریض ۱۲ شواپیکسلی با فوکوس خودکار Dual-pixel و زاویه دید ۱۲۰ درجه‌ای نیز در اینجا وجود دارد. دوربین سلفی هم یک دوربین ۱۲ شواپیکسلی با فوکوس خودکار Dual-pixel است. امکانات دوربین گلکسی اس ۲۴ اولترا با دو مدل معمولی و پلاس مشابه است؛ با این تفاوت که سامسونگ روی مدل اولترا زوم فضایی ۱۰۰ برابری را ارائه می‌کند که به‌کاربران اجازه عکاسی دقیق و پرجزئیات حتی از کره ماه را هم می‌دهد.

مشخصات و قیمت خانواده گلکسی S24 سامسونگمشخصات و قیمت خانواده گلکسی S24 سامسونگ

از دیگر ویژگی‌های متمایزکننده گوشی گلکسی اس ۲۴ اولترا می‌توان به پشتیبانی از قلم هوشمند S Pen، گواهی IP68 برای مقاومت در برابر آب و گردوغبار، قاب تیتانیومی و شیشه محافظ گوریلا گلس ویکتوس آرمور اشاره کرد. این دستگاه از Wireless PowerShare، Wireless Samsung DeX و Link to Windows پشتیبانی می‌کند. همچنین یک جفت بلندگوی استریو با پشتیبانی از Dolby Atmos را برای پخش صدای فضایی میزبانی می‌کند و امکانات نرم افزاری مثل Samsung Health، Bixby Assistant، Bixby Routines و Secure Folder را برای افزایش کارایی در اختیار کاربرانش می‌گذارد.

مشخصات و قیمت خانواده گلکسی S24 سامسونگمشخصات و قیمت خانواده گلکسی S24 سامسونگ

باتری این گوشی ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که با توان ۴۵ واتی سیمی و ۱۵ واتی بی‌سیم شارژ می‌شود. علاوه بر این از قابلیت Wireless PowerShare برای شارژ بی‌سیم دیگر لوازم جانبی و محصولات الکترونیکی شما نیز پشتیبانی می‌کند. پرچمدار جدید سامسونگ از اتصال وای فای ۷، بلوتوث ۵.۳ و فناوری UWB نیز پشتیبانی می‌کند. این دیوایس در رنگ‌های خاکستری، بنفش، زرد و مشکی تیتانیوم راهی بازار خواهد شد. ابعاد آن برابر با ۷۹ در ۱۶۲.۳ در ۸.۶ میلی‌متر و وزنش هم ۲۳۲ گرم است.

قیمت سه گوشی خانواده گلکسی S24 سامسونگ

آنطور که در این گزارش آمده، سامسونگ گلکسی S24 را با قیمت پایه ۸۹۹ یورو، +S24 را با قیمت پایه ۹۵۹ یورو و مدل S24 Ultra این خانواده را با قیمت ۱،۴۴۹ یورو راهی بازار اروپا می‌کند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها