مقایسه قیمت تویوتا کرولا جدید ایران و امارات: چقدر اختلاف دارند؟

ژانویه 4, 2024 0 نظر 67

تفاوت قیمت تویوتا کرولا جدید در ایران با امارات چقدر است؟

تویوتا کرولا یکی از خودروهای محبوب و پرفروش در سراسر دنیا است و این مدل از خودرو در بازار ایران و امارات نیز تحت عنوان یکی از محصولات محبوب شناخته می‌شود. با این حال، تفاوت قیمت تویوتا کرولا جدید میان دو کشور ایران و امارات توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کرده است.

در ایران، به دلیل محدودیت‌های صادرات و واردات، قیمت خودروها بسیار بالا است و تویوتا کرولا نیز از این قاعده مستثنی نیست. از طرف دیگر، در امارات، بازار خودرو بسیار رقابتی‌تر است و قیمت‌ها نسبت به ایران بسیار منطقی‌تر می‌باشد. به عنوان مثال، تویوتا کرولا در امارات ممکن است تا ۵۰ درصد ارزان‌تر از قیمت آن در ایران باشد.

با توجه به این تفاوت قیمت، مصرف‌کنندگان در ایران به دلیل قیمت بالا، ممکن است به دنبال راه‌هایی برای خرید خودرو از کشورهای دیگر باشند. این تفاوت قیمت بین دو کشور نشان‌دهنده‌ی اختلافات عمده در سیاست‌های اقتصادی و بازار خودروی دو کشور است.

۱۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۸

قیمت تویوتا کرولا وارداتی جدید در بازار ایران بیش از دو یا سه برابر میانگین جهانی است و اختلاف معناداری با قیمت این خودرو در بازار امارات دارد.

تویوتا کرولا خودرویی محبوب و دوست‌داشتنی در سبد محصولات این کمپانی بااصالت و بزرگ ژاپنی است که تمامی علاقه‌مندان به حوزه خودرو با آن آشنا هستند. این سدان با عرضه در سال ۱۹۶۶ و فروش بسیار بالای آن در بازار جهانی سال‌های سال به‌طور متوالی پرفروش ترین خودروی جهان لقب گرفت و اکنون پس از گذشت دهه‌ها نیز به فروش بالای خود در سگمنت خودروهای سدان کامپکت ادامه داده است. حال پس از سال‌ها انتظار به‌واسطه جلوگیری از واردات خودروهای جدید و با یک تاخیر چند ساله، نسل جدید تویوتا کرولا که البته مدل سال ۲۰۲۲ آن است، وارد ایران شد.

قیمت تویوتا کرولا جدید چقدر است؟

قیمت تویوتا کرولا جدید

این خودرو که به‌تازگی توسط یکی از شرکت‌های خصوصی داخلی به بازار ایران عرضه شده، با برچسب‌های قیمتی بسیار نامتعارف در طی این چند روز موجب شگفتی ما شده است. رقم‌هایی که برای فروش این خودرو آگهی شده، نشان از قیمت ۳.۵ الی ۴.۵ میلیاردی برای این سدان است. بنابراین با توجه به قیمت جهانی ارزان و اقتصادی این خودرو در این کلاس، در ایران قیمتی نجومی و ماورایی برای تویوتا کرولا ۲۰۲۲ در نظر گرفته شده است. گفتنی است در هنگام عرضه در سامانه یکپارچه خودرو قیمتی معادل با ۲ میلیارد و ۱۶ میلیون تومان برای این خودرو در نظر گرفته شده بود.

همچنین مطالعه کنید

تویوتا کرولا هیبرید توسط سایپا به ایران وارد می‌شود

طبق بررسی های صورت گرفته از شرایط فروش این خودرو در نمایندگی مرکزی تویوتا در کشور امارات، قیمت مدل ۲۰۲۲ این خودرو در نسخه با موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی XLI چیزی حدود ۷۲۰۰۰ درهم معادل ۹۹۹ میلیون تومان است. همچنین این خودرو در مدل‌های سال ۲۰۲۴ با موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی در تیپ‌های XLI با رقمی نزدیک به ۷۵ هزار درهم (حدود ۱ میلیارد و ۴۰ میلیون تومان) و در تیپ GLI فول آپشن با قیمت ۸۲ هزار درهم (حدود ۱ میلیارد و ۱۳۷ میلیون تومن) در امارات به مشتریان عرضه می‌شود. این نشان‌دهنده اختلاف قیمت حداقل ۲ برابری در مقایسه با سامانه یکپارچه و حداقل ۳ الی ۴ برابری با بازار ایران است.

مشخصات اجمالی تویوتا کرولا وارداتی بازار ایران

قیمت تویوتا کرولا جدید قیمت تویوتا کرولا جدید

این خودرو جزو کم‌آپشن‌ترین سدان‌های وارد شده به ایران از برند تویوتا بوده و تمام امکانات آن در حداقل حالت انتخابی برای مشتریان عرضه شده است. تویوتا کرولا ۲۰۲۲ بازار ایران از یک پیشرانه ۱۲۰۰ سی‌سی ۴ سیلندر توربو شارژ بهره می‌برد که حداکثر قدرت ۱۱۶ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۱۸۵ نیوتن‌متر را توسط یک جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند تا حداکثر سرعتی معادل با ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت را رقم بزند. همچنین سیستم تعلیق این خودرو در چرخ‌های جلو از نوع مک‌فرسون و در چرخ‌های عقب از نوع مولتی‌لینک مستقل است.

امکانات ایمنی و رفاهی تویوتا کرولا ۲۰۲۲

قیمت تویوتا کرولا جدید قیمت تویوتا کرولا جدید

  • کروز کنترل هوشمند
  • سیستم کنترل پایداری
  • سیستم صوتی با ۶ اسپیکر
  • ورود بدون کلید به همراه استارت دکمه‌ای
  • مانیتور مولتی‌مدیا ۹ اینچ لمسی
  • دوربین به‌همراه سنسور دنده عقب
  • سنسور پارک جلو و عقب
  • سنسور باران
  • سیستم تهویه اتوماتیک
  • سیستم پایش فشار باد تایر
  • شش عدد کیسه هوای راننده، سرنشین و جانبی
  • سیستم کمک شروع به حرکت در سربالایی

در مجموع با وجود اختلاف قیمت فاحش ۳ الی ۴ برابری قیمت این خودرو در ایران نسبت به بازار جهانی، می‌توان گفت خرید این خودرو کار راحتی نیست و به‌جای برچسب خودروی اقتصادی باید آن را یک سدان گران قیمت از تویوتا خواند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها