مقایسه هیجان انگیز بنچمارکی اگزینوس ۲۴۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۴

ژانویه 22, 2024 0 نظر 35

تقابل بنچمارکی اگزینوس ۲۴۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در سری گلکسی اس ۲۴ سامسونگ
سری گلکسی اس ۲۴ سامسونگ یکی از پرطرفدارترین محصولات این شرکت است که با ویژگی‌ها و امکانات برتر خود توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. یکی از نکات مهم در مورد این گوشی پرچمدار، استفاده از دو تراشه مختلف برای نسخه‌های مختلف دستگاه در برخی بازارهاست. به عنوان مثال، در برخی بازارها از تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ و در برخی دیگر از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ استفاده شده است.

تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ یکی از قدرتمندترین تراشه‌های ساخت شرکت سامسونگ است که امکانات بالایی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. از سوی دیگر، تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ نیز به‌طور گسترده‌ای برای تولید دستگاه‌های پرچمدار در دنیای اندروید مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تقابل بنچمارکی این دو تراشه و نسخه‌های مختلف گلکسی اس ۲۴ سامسونگ به عنوان یکی از موارد مورد توجه کاربران در مقایسه و انتخاب این گوشی محسوب می‌شود. این مقایسه می‌تواند به کاربران کمک کند تا بهترین گوشی متناسب با نیازها و ترجیحات خود را انتخاب کنند.

۰۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۴۹

در اینجا نسخه‌های اگزینوس و اسنپدراگون سری گلکسی اس ۲۴ – Galaxy S24 با هم مقایسه شده‌اند؛ به‌نظر شما اگزینوس ۲۴۰۰ سامسونگ بهتر عمل می‌کند یا اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام؟

پس از فروکش کردن هیجان رونمایی از گوشی‌های سری گلکسی S24 سامسونگ، حالا زمان آن رسیده تا نتایج اولیه بنچمارک آن‌ها را بررسی کنیم. کانال یوتیوب NL Tech با استفاده از محبوب‌ترین اپ‌های بنچمارک‌گیری از جمله گیک‌بنچ ۶، انتوتو و  ۳DMark  این کار را انجام داده است. در این تست‌ها گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس، تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ دارند و گلکسی اس ۲۴ اولترا مجهز به نسخه اورکلاک شده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ است.

البته لازم به‌ذکر است که فرمور گوشی‌های مورد آزمایش، نسخه پیش‌عرضه بوده؛ بنابراین امتیاز نسخه‌های تجاری که وارد بازار می‌شوند، شاید کمی متفاوت از این باشد. به‌هرحال، همین هم ملاک نسبتا خوبی برای مقایسه عملکرد دو تراشه جدید اسنپدراگون و اگزینوس در پرچمداران سامسونگ است.

در Geekbench 6، پردازنده مرکزی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در هر دو آزمون تک هسته‌ای و چند هسته‌ای، کمی بهتر عمل کرد. البته اختلاف امتیاز در آزمون چند هسته‌ای بیشتر است. در عوض، پردازنده گرافیکی اگزینوس ۲۴۰۰ در مدل‌های استاندارد و پلاس، بهتر از گلکسی اس ۲۴ اولترا مجهز به اسنپدراگون نشان داد.

تست AnTuTu هم برتری مدل Ultra و تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ آن را گواهی می‌دهد. هر چند که اینجا هم اختلاف آن‌چنان چششویر نیست.

تست بعدی، ۳D Mark Solar Bay برای بررسی یکی از عملکردهای گرافیکی، موسوم به رهگیری پرتو بود. این‌بار برتری به‌نام تراشه اگزینوس و GPU آن یعنی Xclipse 940 ثبت شد. جالب اینکه چیپ سامسونگ در مدیریت حرارت، بهتر عمل کرد.

در تست Wild Life Extreme اما گلکسی S24 اولترا (اسنپدراگون) برنده شد؛ هر چند که مدل‌های بهره‌مند از تراشه اگزینوس، این تست را با پایداری بیشتری به‌پایان رساندند.

با دسترسی به گوشی‌ها و انجام تست‌های کاربردی‌تر، شاید بتوانیم بهتر درباره برتری‌ نسخه‌های اگزینوس یا اسنپدراگون قضاوت کنیم.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها