کشف نشده‌های زیردریایی ایران در نمایشگاه بین‌المللی‌ست

مارس 16, 2024 0 نظر 20

تصویر دیده نشده از زیردریایی مرموز ایران در نمایشگاه خارجی

در نمایشگاه‌های بین‌المللی هنر و فرهنگ، همواره موارد جالب و معرفی نشده از فرهنگ و تاریخ کشورها به نمایش درآمده است. یکی از این موارد، تصویر دیده نشده از یک زیردریایی مرموز در آب‌های ایران است که به تازگی در یک نمایشگاه خارجی به نمایش گذاشته شده است. این تصویر فراتر از تصورات عمومی مردم در مورد زیردریاهای ایرانی می‌رود و باعث تحسین و تعجب حاضرین شده است.

زیردریایی مرموزی که در تصویر به نمایش گذاشته شده است، شامل آثار باستانی و بوم‌شناسی از قدیمی‌ترین دوران تاریخ ایران است. این زیردریایی به عنوان یک گنجینه زیرآبی برای تاریخ و فرهنگ ایران محسوب می‌شود و توانسته است توجه بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب کند.

با نمایش تصویر دیده نشده از این زیردریایی مرموز، ایران فرصتی فراموش‌ناپذیر برای معرفی تاریخ و فرهنگ خود در سطح بین‌المللی پیدا کرده است. این تجربه ممکن است برای اولین بار باشد که مردم جهان فرصتی برای دیدن زیبایی‌های زیردریاهای ایران را داشته‌اند و این می‌تواند یک قدم مهم در جهت تبادل فرهنگی بین کشورها باشد.

ارسال شده توسط: مبین صادقیان ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۲ایران در نمایشگاه DIMDEX 2024 از مدل مقیاس زیردریایی کلاس فاتح رونمایی کرده است. در ادامه با این زیردریایی مرموز ایران بیشتر آشنا شوید.وزارت دفاع ایران در نمایشگاه DIMDEX 2024 که از ۴ تا ۶ مارس ۲۰۲۴ در دوحه قطر برگزار شده بود، از ماکت زیردریایی کلاس فاتح که به سیستم‌های پیشرفته جدید مجهز شده، رونمایی کرده است. در ادامه این مطلب می‌توانید مشخصات این زیردریایی مرموز ایران را مطالعه کنید.ماکت زیردریایی کلاس فاتح ایران در نمایشگاه قطرنمایشگاه DIMDEX 2024 قطر با هدف نمایش قدرت‌ نظامی کشورهای مختلف برگزار شده بود و وزارت دفاع ایران نیز با انواع محصولات نظامی خود در آن حضور داشت. در بخشی از غرفه وزارت دفاع ایران، ماکتی از زیردریای کلاس فاتح به چشم می‌خورد که به فناوری‌های جدیدی از جمله سیستم AIP مجهز شده است. فناوری AIP یک پلاگین سیستم محرکه مستقل از هوا است که نیرویی دریایی ارتش قصد دارد تا باتری زیردریایی‌های کلاس فاتح را با این سیستم جدید جایگزین کند.بنابه گزارشات منتشر شده، دانشگاه صنعتی مالک اشتر مدت‌هاست در تلاش است تا این سیستم پیشرفته جدید را در زیردریایی‌های کلاس فاتح ادغام کند. در این دانشگاه علاوه بر کار بر روی پروژه‌هایی دریایی مختلف، انواع سامانه‌های دریایی را نیز آزمایش می‌کنند.طبق اعلام یک مقام رسمی، تا یک سال آینده نصب سیستم AIP بر روی اولین زیردریایی کلاس فاتح انجام خواهد شد. پس از ارزیابی نتایج اولیه این ادغام، در صورت موفق بودن پروژه، سیستم مذکور به دیگر قایق‌ها و شناورهایی نیرویی دریایی ارتش نیز اضافه خواهد شد. همچنین بنابه پیش‌ بینی‌های صورت گرفته، استفاده از سیستم AIP در شناورهای دریایی قابلیت و قدرت آن‌ها را بطور موثری افزایش می‌دهد. این سیستم می‌تواند با افزایش قابلیت استقامت در زیر آب را برای زیردریایی‌های دیزلی-الکتریکی که یک ویژگی کلیدی است را افزایش دهد.ویژگی‌های دیگری از زیردریایی مرموز ایرانزیردریایی کلاس فاتح به‌عنوان یک پیشرفت قابل توجه در کشتی‌سازی ایران به‌شمار می‌رود که در مقایسه با نسل گذشته زیردریایی‌های ایرانی مثل کلاس غدیر، یک جهش کیفی را نشان می‌دهد. قدرت جابه‌جایی زیردریایی کلاس غدیر تنها در حدود ۱۲۰ تن بوده در حالی که همین قدرت جابه‌جایی در کلاس فاتح به حدود ۶۰۰ افزایش یافته است.تسلیحات زیردریایی کلاس فاتح، در چهار لوله اژدر ۵۳۳ میلی‌متری مستقر کرده که طبق اطلاعات اعلام شده این تسلیحات شامل مین، اژدر و موشک‌های ضد کشتی است. همچنین این زیردریایی قابلیت حرکت در عمق ۲۰۰ متری آب را دارد که می‌تواند تا ۵ هفته در زیر آب بماند و این بر ظرفیت عملیاتی پایدار آن تاکید دارد. به‌طور کلی زیردریایی کلاس فاتح نمونه‌ای توانایی‌های دریایی ایران شناخته می‌شود. در گجت نیوز بخوانید: جایگاه قدرت نظامی ایران در سال ۲۰۲۴ از نگاه رسانه گلوبال فایرپاور نگاهی به بهترین موشک های کروز ساخت ایران رتبه بندی قدرتمندترین ارتش های جهان در پایان سال ۲۰۲۳؛ تغییر جایگاه اوکراین و ایران چند مکانی که احتمالا جنگ جهانی سوم در آنجا رخ خواهد داد؛ ایران هم در لیست است!

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها