یک هنرپیشه: سریال‌های امنیتی به منجر روشنایی می‌انجامند

فوریه 16, 2024 0 نظر 37

محسن عباسپور، یک بازیگر سریال جنایی – معمایی – پلیسی، در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت که سریال‌های امنیتی به ارتقای سواد امنیتی جامعه کمک می‌کنند و افراد با تماشای این سریال‌ها اطلاعات بیشتری در زمینه امنیت کسب می‌کنند. وی همچنین افزود که ساخت سریال‌های امنیتی نیاز ضروری جامعه است، زیرا امنیت پایه رشد انواع جوانه ای است و نیروهای امنیتی به خاطر کشور زحمات فراوانی می‌کشند. همچنین مطرح کرد که سینما نیز به دنبال الگوسازی در موضوعات امنیتی و پلیسی است و این سبب می‌شود تا سریال‌های امنیتی با موضوعاتی مانند قهرمانی، آگاهی و شفافیت مردم را جلب کنند. سریال ناریا نیز یکی از این سریال‌هاست که به تصویر کشیدن توان علمی و تعهد دانشمندان ایرانی می‌پردازد و قرار است در ۵۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای روانه آنتن تلویزیون شود.

۱۱:۳۳بازیگر سریال معمایی–پلیسی با بیان این‌که مخاطبان در سریال‌های امنیتی به دنبالقهرمان‌های خود هستند، گفت: سریال‌های امنیتی سواد امنیتی جامعه را ارتقا داده وروشنگری می‌کنند.
محسن عباسپور که این روزها مشغول ایفای نقش در یک سریال جنایی– معمایی– پلیسی ناریت است در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: بسیاری از بخش‌هایمجموعه‌هایی مانند گاندو، خانه امن، سرجوخه برای مخاطبان ملموس است، اما ازآنجایی که از داستان حوادث اطلاع چندانی ندارند با تماشای این سریال‌ها به دانشامنیتی آنها اضافه می‌شود، برای من هم کارهای امنیتی و پلیسی جذابیت دارند.
وی افزود: با توجه به موقعیت امنیتی کشورمان در منطقه و جهان، ساخت سریال‌هایامنیتی نیاز ضروری جامعه است؛ باید دنیا بپذیرد که ایران از هر لحاظ اعم از علمی،فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و هنری در حال رشد بوده و پایه این رشد، امنیت است. نیروهای امنیتی گمنام زیادی از جان خود برای کشور مایه می‌گذارند که باید قدردانزحماتشان باشیم

سریال‌ امنیتی سواد امنیتی جامعه را بالا می‌برد
عباسپور گفت: جامعه باید سواد رسانه و سواد امنیتی داشته باشد که ساختسریال‌های جنایی– معمایی– پلیسی علاوه بر اینکه سواد امنیتی مردم را بالا می‌برد بهجامعه آگاهی می‌دهد. مردم به دنبال روشنگری، آگاهی و شفافیت هستند و اینرسالت بر عهده هنرمندان و فیلم‌سازان است.
وی ادامه داد: رسالت دیگری که بر عهده اهالی سینماست فرهنگ‌سازی است. ازآنجایی که کارهای امنیتی و پلیسی به لحاظ کارشناسی باید کاملا درست ساخته شوند،فیلم‌سازان با ساخت آثاری در موضوع‌های امنیتی و پلیسی در صدد فرهنگ‌سازیهستند؛ اینکه مردم در مواجهه با امور امنیتی و پلیسی چگونه برخورد کنند و یک پلیسخوب در جامعه چگونه باید باشد؟
سینما به دنبال الگوسازی است
عباسپور خاطرنشان کرد: سینما به دنبال الگوسازی است؛ برای مردم جامعه باید درهمه موضوعات الگوسازی کرد. مردم قهرمان‌ها را دوست دارند و در کارهای امنیتی وپلیسی هم به دنبال الگوهای خودشان هستند، به همین دلیل از سریال‌های امنیتیاستقبال خوبی داشته‌اند.
مردم قهرمان‌ها را دوست دارند و در کارهای امنیتی و پلیسی هم به دنبال الگوهایخودشان هستند
وی توضیح داد: «گاندو» یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های امنیتی در تاریخ سریال‌سازیتلویزیون بود، زیرا به جامعه آگاهی می‌داد و بعضاً از پرونده‌های واقعی صحبتمی‌کرد؛ در بخش‌های مختلف روشنگری می‌کرد و در عین حال به دلیل پرتحرک بودنجذابیت‌های زیادی داشت. نوع ساخت و کارگردانی به گونه‌ای بود که بیننده انتظار یکاتفاق جدید و جذاب را داشت که فیلم‌نامه و کارگردانی، این اتفاق را برای بیننده رقمزد.
بازیگر سریال ناریا گفت: این مجموعه نیز به لحاظ محتوا و جذابیت می‌تواند مخاطبانبیشتری را جذب کند و جزو سریال‌های چالش برانگیز خواهد شد، بسیاری از نیازهایجامعه را پاسخ خواهد داد و مردم در این کار به پاسخ بسیاری از سوالاتشان خواهندرسید.

جواد افشار کارگردان ناریا
ناریا – که عنوانی کُردی و به معنای قاصدک است – (وارونه ناریا، ایران خوانده می‌شود) مجموعه پلیسی، جنایی و معمایی با فضایی گنگستری و سریال جدید معاونتبرون‌مرزی رسانه ملی است که به تهیه‌کنندگی محمد مصری‌پور، کارگردانی جواد افشارو نویسندگی حمید رسول‌پور، هم اکنون مراحل تصویربرداری را می‌گذراند و قرار استدر ۵۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای روانه آنتن تلویزیون شود.
این سریال درصدد به‌ تصویر کشیدن توان علمی و تعهد دانشمندان ایرانی و اقتدارعلمی‌کشور و روایتگر قصه زندگی هوژان، دختر نخبه و دانشمند کُرد ایرانی است که دراوج شکوفایی علمی‌اش به‌دنبال اختراع پدیده‌ای است که فناوری آن به‌صورتانحصاری تنها در اختیار چند کشور پیشرفته قرار دارد و گروهی تبهکار قصد سرقت اینکشف علمی را دارند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها